Giver jeg for meget foder?

Beskrivelse mangler
Låst
DitteMarie91
Indlæg: 24
Tilmeldt: 11. mar 2014 21:55

Giver jeg for meget foder?

Indlæg af DitteMarie91 » 20. maj 2014 13:11

Min dejlige guldhamster Bo har en god appetit, men jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt han får for meget foder.
Han har det med at tømme sin madskål ret hurtigt, hvoraf en smule foder bliver spist. Resten (og det meste) af foderet bliver fyldt i kindposerne og tømt ud inde i det lille hus han har i buret, hvor han altid opbygger et større lager, hvilket er meget logisk, da dette jo ligger i hans natur. Jeg hælder foder op til ham i skålen hver dag sidste på eftermiddagen eller først på aftenen, så jeg er sikker på, at der er foder, når han står op - dog synes jeg at meget af foderet går til spilde, da han alligevel bare gemmer det meste i sit hus, som jeg tømmer ca. en gang om ugen, for at det ikke skal gå i forrådnelse.
Når jeg tømmer hans hus er der i alt ca. 1/2 til 1 hel omgang foder af den portion han får dagligt, som han har gemt i sit lille lager.

Min spørgsmål er så: Får han for meget foder? Og er det nødvendigt at give ham hver dag, når han alligevel har et lager i sit hus? Jeg ved at han ikke sulter, hvis jeg ikke hælder op til ham dagligt, men synes nu det er bedst, at han har frisk foder og frisk vand tilgængeligt hver dag :-)
Hvor meget foder får jeres guldhamstere i gennemsnit om dagen? :-)

gnaverhuset
Indlæg: 233
Tilmeldt: 31. dec 2013 14:45

Re: Giver jeg for meget foder?

Indlæg af gnaverhuset » 20. maj 2014 13:40

De fleste opdrættere inklusiv mig selv fodrer.kun Ca.hver anden dag så de ikke overfalder deres.lager :P

Du siger du fylder skålen helt op,det er skam også fint at gøre hver anden dag
Men ellers er det super :P
Moeskjær's Hamsteropdræt :)

Facebook: moeskjaer's hamstery

Maia
Indlæg: 504
Tilmeldt: 27. nov 2011 09:57

Re: Giver jeg for meget foder?

Indlæg af Maia » 20. maj 2014 15:24

Vi fodrer hver 3. dag, og det fungerer upåklageligt. Den lille (kinesisk hamster) tømmer madskålen hver gang og må så gå i lageret når hun er sulten de andre dage. Den store (guldhamster) tager kun den mad med ned som hun spiser på en dag, så hun har som regel en del foder tilbage når vi når på 3. dagen.
Den store får 30 gram pr fodring og den lille 9 gram (+ musli en gang imellem)

Så nej, han tager ikke skade af ikke at få foder hver dag.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg

0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Giver jeg for meget foder?

Indlæg af Rasholm » 20. maj 2014 19:11

Jeg fandt også ud af at mine havde ret pænt madlager gemt i bunden af deres bure, hvilket jeg synes var spild når jeg gjorde rent hos dem. Så jeg er gået over til kun at fodre hver 2.-3. dag. De har dog altid et par Altromin liggende. Men det betyder at deres lager ikke bliver så stort fordi de når at spise af lageret også.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

louisekold
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 13. mar 2013 13:56

Re: Giver jeg for meget foder?

Indlæg af louisekold » 20. maj 2014 19:33

Jeg holder altid øje med hvor meget mad der er i mad lageret, og giver ud mad ud fra det
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

mosegaardmortensen89
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Giver jeg for meget foder?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 21. maj 2014 11:09

Jeg gør det samme.
Nogle af mine tømmer madskålen med det samme, men jeg holder øje med om der er mad i madlageret og sørger for der altid er mad :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Låst