Mit hamster vil ikke gøres tam!!!!! :-(

Beskrivelse mangler
Låst
Clara

Mit hamster vil ikke gøres tam!!!!! :-(

Indlæg af Clara » 20. aug 2014 17:54

Jeg er så ked af at stå i denne situation af at mit dværghamster Zoey bare ikke vil gøres tam... (Tror jeg) fik hende for snart 2 måneder siden.... Det er ikke kun hende men også mig. Jeg giver hende kun godbidder igennem tremmerne da hun sidst gik amok på mig og bed.... Hun er rigtig sød og nysgerrig men jeg giver ærlig talt snart op!! Overvejer nærmest af afvlevere hende tilbage og købe et nyt hos en privat som sørger for at hun kommer op...

louisekold

Re: Mit hamster vil ikke gøres tam!!!!! :-(

Indlæg af louisekold » 20. aug 2014 18:20

Jeg vil lige sige at det kræver utrolig meget tålmodighed og få dem til og vænne sig til hænder.
Har du prøvet og bruge en tyk hanske, så du ikke kan mærke at hun bider. Hun ved jo at hvis hun bider kommer hun ned igen eller at du ik rører ved hende.
Med Venlig Hilsen
Louise Kold Larsen

Billede

Hamsterheaven

Re: Mit hamster vil ikke gøres tam!!!!! :-(

Indlæg af Hamsterheaven » 4. sep 2014 17:29

Det kan være svært at få hamstere fra et dyrhandel til at være rigtigt tam, og nogle hamstere, er bare sværere at gør tam end andre! Det er sådan, at man skal være væbnet med tålmodighed. Selveste efter 2 måneder er det lidt hen ad den veje at nogle tror man ikke når længere, men jeg har personlig oplevet at hamstere fra det sammen kuld har forskellige personligheder, og hvad virker på det ene, ikke nødvendigvis virker på en anden. Så frem du har lyst til at tage den tilbage, kan det også være at bare den lille hammy har en vanskelig sind, eller hvis den var lidt ældre end de 5-6 uger hvor man plejer at få dem, så kan det godt havde været aldrig i mennesker hænder eller haft en dårlig oplevelse i dyrehandlen, måske var blev tabt eller værre. Du skal vise den at du er ikke frembrusende eller på nogen måde bliver utålmodig med den. Vise ikke din frustrationer, og end ikke en session hvor du snakker med den med at du siger at du opgiver! Nu ved jeg ikke hvad du gør, så jeg kan ikke bedøm eller noget, men en god idé er altid hvad du gør i forvejen, med godbidder. Vejen til mange hamstere er gennem maven, desværre nogle gange, men du kan kom langt med nogle rigtigt lækre godbidder, og hvad Heidi siger ang. et handsker, kan være en god idé, men for guds skyld ikke skræmme den ved at forcere at tage den op til dig med en håndsker på , simpelthen fordi nu er du ikke bange for at bliv bidt! (fordi du er beskyttet!) At forcere en hamster kan 'knække' en god gensides forståelse at du mener den ikke ondt. Jeg er bange for hvis du tage den tilbage til et dyrhandlen, så vil de bare sælge den videre til den næste kunde som kommer ind og søger hamstere! Så tålmodighed er ordet, og du VIL blive belønnet til sidst! men selvfølgelig er det op til dig hvor langt du er forberedt til at gå med det! MEN jeg har fulde forståelse med at bide adfærd er i højt grad ubehagelig og uholdbar i længden, ja, når de bidder ER det svært at have tro på at det kan blive bedre!!
Bodil, Hamsterheaven. Medlem DHF

Låst