STORE øre?
STORE øre?
Hov hov nu sidder jeg så lige og tygger mig igennem alle bedømmelser for de forskellige arter...og så står der at guldhamstere skal ha STORE øre.......skal det ikke ændres?
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt
Klöcker's Hamsteropdræt
Re: STORE øre?
Ikke nødvendigvis. De skal have store ører, men de fleste guldhamstere har enorme ører :pBelle skrev:Hov hov nu sidder jeg så lige og tygger mig igennem alle bedømmelser for de forskellige arter...og så står der at guldhamstere skal ha STORE øre.......skal det ikke ændres?
Ok, det var fordi Maria nævnte igår at de ikke skulle ha så store øre mere.
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt
Klöcker's Hamsteropdræt
De skal lidt have en mellemting. I nogle lande mener man at de skal have bitte små ører ligesom de vinterhvide herhjemme. I Sverige skal de have enorme elefantører. Så alt efter hvilket perspektiv man ser det fra kan man formulere det anderledes Jeg ville bedst kunne formulere det på engelsk som; "mid-sized ears" Men jo, det er lidt.. "fejlinformerende"
Jeg tænker også der skal stå noget i den retning Lise...altså mellemstore øre
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt
Klöcker's Hamsteropdræt
Den standard vi har nu siger at hamstere skal have små ører,hvilket efter min mening er helt hen i vejret
Hvis du kigger på guldhamster standarden står der STORE øre. Vi må vente og se om ikke der er en af dommerne der kigger med, og som vil kommentere på detLuna skrev:Den standard vi har nu siger at hamstere skal have små ører,hvilket efter min mening er helt hen i vejret
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt
Klöcker's Hamsteropdræt
I de bedømmelser vi har fået af Cirkeline er der en ting der går igen: Ørene ønskes mindre. Så tror nu at Nikoline har ret i at standarden er små ører.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
Det er også det jeg starter med at skrive. At der ønskes mindre øre, ikke desideret meget små men mindre end de flestes pt, da man tidligere har avlet efter store øre, på baggrund af Svensk standart.Maia skrev:I de bedømmelser vi har fået af Cirkeline er der en ting der går igen: Ørene ønskes mindre. Så tror nu at Nikoline har ret i at standarden er små ører.
Derfor jeg også mener at vores standart skal ændres.
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt
Klöcker's Hamsteropdræt
-
Standarden skal ændres. Men vi vil jo gerne lave en ordentlig ny standard og den kommer, men lige nu har vi i dommerstyrelsen fokus på at uddanne nye dommere
Men ja, grunden til der står store ører er fordi den der ligger på hjemmesiden er den gamle
Men ja, grunden til der står store ører er fordi den der ligger på hjemmesiden er den gamle
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk
Tak Maria. Det var også min tanke, troede bare det var ændret så blev overrasket da jeg sad og tyggede mig igennem diverse standarter..... Hvorfor mon hi himosegaardmortensen89 skrev:Standarden skal ændres. Men vi vil jo gerne lave en ordentlig ny standard og den kommer, men lige nu har vi i dommerstyrelsen fokus på at uddanne nye dommere
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt
Klöcker's Hamsteropdræt
-
Hehe har en ide om hvorforBelle skrev:Tak Maria. Det var også min tanke, troede bare det var ændret så blev overrasket da jeg sad og tyggede mig igennem diverse standarter..... Hvorfor mon hi himosegaardmortensen89 skrev:Standarden skal ændres. Men vi vil jo gerne lave en ordentlig ny standard og den kommer, men lige nu har vi i dommerstyrelsen fokus på at uddanne nye dommere
Venlig hilsen Maria
Hamsterhuset.dk
Hamsterhuset.dk