Vinterhvide drægtighed
Vinterhvide drægtighed
Helt præcist, hvor længe er Vinterhvide drægtige - 19 eller 21 dage - synes at have hørt begge.
Jeg skal have regnet lidt på, hvornår jeg skal prøve at sætte mine sammen, for hvis det lykkedes, vil jeg gerne have det passet nogenlunde ind i kalenderen, til hvordan det passer ind i vores hverdag.
Jeg skal have regnet lidt på, hvornår jeg skal prøve at sætte mine sammen, for hvis det lykkedes, vil jeg gerne have det passet nogenlunde ind i kalenderen, til hvordan det passer ind i vores hverdag.
Ha' en glad dag
Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
-
Re: Vinterhvide drægtighed
Det er fordi det hedder 19-21 dage.
Man kan ikke på samme måde som med guldhamsterene sige at så f år man unger lige den dag
Man kan ikke på samme måde som med guldhamsterene sige at så f år man unger lige den dag
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster
Trine // Colour Point.
Okay, så regner jeg bare 19 dage frem og tænker +
Ha' en glad dag
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
-
Ja, og så skal man være forberedt på at de ikke altid lige hopper med på ideen samme dag
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
Trine // Colour Point.
Det er rigtigt.
Hvad har I oplevet i forhold til drægtige/kuld unger i reden og så nytårs nat med nytårskrudt og larm ? Er de ligeglade eller stresser de - fordi så skal jeg måske vente lidt ?!
Hvad har I oplevet i forhold til drægtige/kuld unger i reden og så nytårs nat med nytårskrudt og larm ? Er de ligeglade eller stresser de - fordi så skal jeg måske vente lidt ?!
Ha' en glad dag
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Er det så her jeg skal sige at alle mine kuld er født på dag 18?
Har aldrig oplevet en hamster stresse over fyrværkeri. Så det ville jeg ikke være bekymret for
Det må du gerne sige Nikoline Så kan jeg være forberedt fra dag 18 - også mht til, at sørge for et rent barselsbur.
Dejligt at de ikke stresser over nytårskrudt. Så er det kun hunden her i hjemmet
Dejligt at de ikke stresser over nytårskrudt. Så er det kun hunden her i hjemmet
Ha' en glad dag
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Mine er også kommet på 18. dagen - dog et enkelt kuld allerede på 17. dagen.
Sidste nytårsnat fik jeg et kuld vinterhvide og det virkede ikke til at stresse mor Drude. Jeg tror ikke at hun (eller de andre hamstere) bemærkede nytårsknaldene særligt meget
Sidste nytårsnat fik jeg et kuld vinterhvide og det virkede ikke til at stresse mor Drude. Jeg tror ikke at hun (eller de andre hamstere) bemærkede nytårsknaldene særligt meget
-
Alle mine kuld er også kommet på dag 18
-
min erfaring er også de 18-19 dage.
Tror tallet er baseret på hvor lang tid der er gået mellem kuld hvor hun og han har gået sammen. Men det er kun mit gæt
Tror tallet er baseret på hvor lang tid der er gået mellem kuld hvor hun og han har gået sammen. Men det er kun mit gæt
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
-
Har aldrig oplevet en hamster blive bang for nytårs fyrværkeri, men har dog oplevet en enkelt hamster blive ræd for torden vejr. Jeg tror torden er noget hvor luft trykket er anderledes, og de kan mærke det komme og søger i læ. Ved ikke, men bare noget jeg har bemærket. Og mine Winter whites altid født fra 17-19 dage. Hvis de går meget over 21 dage så er der noget galt. Har oplevet det.
Bodil, Hamsterheaven. Medlem DHF
Oki, så vil jeg sætte hende i barselsbur på 14. dagen, så burde hun have tid til at vænne sig til det og bygge rede
Ha' en glad dag
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Hej Hvordan opførte jeres vinter hvide hamster sig første gang de skulle have unger min hun er drægtig hun sover rigtig meget for tiden og hendes humør svinger op og ned kan ikke rigtig finde ud af hvor langt hun er henne hun har lidt humør svingninger og hun er gået fra 41 til 46 gram på 4-5 dage hun sover rigtig rigtig meget fortiden og kun oppe for at spise og drikke og hente mad
Der skal lige siges dyrforretningen ikke vidste hun var med unger men har gjordt alt klar til guldklumperne kommer
Der skal lige siges dyrforretningen ikke vidste hun var med unger men har gjordt alt klar til guldklumperne kommer
Hende jeg har der fik unger, hun var bare sød. Lavede ikke meget andet end at bygge rede, samle forråd og sove.
Husk på at du først lige har fået din hamster og i har ikke lært at kende hinanden ordentlig inden hun nu, måske skal have unger lige rundt om hjørnet. Så giv hende tid, hvis hun måske er lidt forsigtig/små-hys
Husk på at du først lige har fået din hamster og i har ikke lært at kende hinanden ordentlig inden hun nu, måske skal have unger lige rundt om hjørnet. Så giv hende tid, hvis hun måske er lidt forsigtig/små-hys
Ha' en glad dag
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk