sjov krøllet og fedtet pels hvad er hun?
-
words
sjov krøllet og fedtet pels hvad er hun?
Jeg har fået en guld unge efter eget avl. Hun har en ret sjov pels. den er krøllet og ser fedtet ud farven er gylden og hun er langhåret men hvad med den krøllede fretede pels???
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0681-1.jpg (132.63 KiB) Vist 5235 gange
-
- DSC_0683-1.jpg (111.93 KiB) Vist 5235 gange
-
- DSC_0686-1.jpg (91.27 KiB) Vist 5235 gange
-
Tippi
-
words
-
words
Pia har heller ikke set det før men vi har haft 2-4 unger i alle vores kuld (vi har haft 45 kuld ialt) som så sådan her ud og hun mærkes ikke våd hun ser bare våd ud. Her er lige et par billeder fra nogle andre kuld med sådanne unger.
- Vedhæftede filer
-
- det ses tydeligt på ungen øverst til venstre
- DSC_0172-1.jpg (173.83 KiB) Vist 5223 gange
-
words
2 billeder mere fra kuld nr 2 og 3. på nogle af ungerne ses det tydligere end på andre men nu har jeg skrevet hvilke der har den sjove pels
- Vedhæftede filer
-
- det ses her på ungen øverst til venstre, den lyse unge i træstammen og den gyldne unge ved det røde hjul med savsmuld på
- DSC09708-1.jpg (191.09 KiB) Vist 5222 gange
-
- her ses det på de grå unger i hver hjørne samt den gyldne i midten og den gule i øverste venstre hjørne og den gule til højre i midten
- DSC09983-1.jpg (212.67 KiB) Vist 5222 gange
Jo det var også min tanke - altså en rex (krølhåret) og så satin.
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Hvis de er rex, så skal de have krøllede knurhår. Umiddelbart ser det ikke sådan ud, men det kan være billederne snyder.
Skal de være rex satin, så skal der have været mindst én satin blandt forældrene til alle kuldene.
De to ting kan man jo kigge på først for at se om det passer.
Men jeg synes den på de øverste billeder ser meget mere våd ud end nogen af dem på kuldbillederne. Dem på kuldbillederne ligner satin, der bare er lidt våde i pelsen (kan være vandflasken eller at de har sovet i en stor klump og har "svedt" lidt), men igen billederne snyder måske.
Skal de være rex satin, så skal der have været mindst én satin blandt forældrene til alle kuldene.
De to ting kan man jo kigge på først for at se om det passer.
Men jeg synes den på de øverste billeder ser meget mere våd ud end nogen af dem på kuldbillederne. Dem på kuldbillederne ligner satin, der bare er lidt våde i pelsen (kan være vandflasken eller at de har sovet i en stor klump og har "svedt" lidt), men igen billederne snyder måske.
Kenneth Worm
-
words
faren er satin, moren er gylden. Begge korthåret. Men vi får både korthåret og langhåret unger og i flere forskellige farver og unger med mørke øjne og nogle med røde øjne. Ingen af ungerne har krøllede knurhår kun krøller i pelsen. det sjove er at ja de ser våde ud men er ikke våde billederne af den øverste guld unge som ser meget våd ud er helt tør og hun var eneste unge i det sidste kuld. og da billedet er taget har hun haft sit eget bur ca en uge så altså ingen at putte sig ind til.
Jeg vedhæfter lige et par billeder af forælderne 2 skt af faderen og 1 stk af moderen med unger fra kuld 2
Jeg vedhæfter lige et par billeder af forælderne 2 skt af faderen og 1 stk af moderen med unger fra kuld 2
- Vedhæftede filer
-
- faderen
- DSC_0035-1.jpg (156.74 KiB) Vist 5200 gange
-
- faderen
- DSC_0357-2.jpg (127.54 KiB) Vist 5200 gange
-
- moderen med unger fra kuld 2
- DSC09546-2 5 dage .jpg (114.9 KiB) Vist 5200 gange
words skrev:faren er satin, moren er gylden.
Tidligere skrev du:
De er vel ikke forældre til alle 45 kuld?...men vi har haft 2-4 unger i alle vores kuld (vi har haft 45 kuld ialt)
Var der også satin blandt forældrene i de andre kuld hvor der kom disse 'våde' unger?
Så kan det ikke være rex.Ingen af ungerne har krøllede knurhår kun krøller i pelsen.
I følge petwebsite:
"Rex hamsters also have curly whiskers with a 'crimped' appearance."
Kenneth Worm
-
words
sorry Kenneth nogle gange går det hurtigt når man skriver vi har haft 5 kuld med ialt 45 unger af dette hamster par som jeg har lagt billeder op af. Altså den han som er satin (jeg ved ikke havd farve han er) og den hun som er gylden i farven hun skulle ikke være satin efter hvad dyrhandlen sagde hvor vi købte hende og hun har rimeligt styr på hamsterne.
Jeg synes nu hun ser meget satin ud. Så måske de sjove unger er dobbelt satin af en slags.words skrev:Altså den han som er satin (jeg ved ikke havd farve han er) og den hun som er gylden i farven hun skulle ikke være satin efter hvad dyrhandlen sagde hvor vi købte hende og hun har rimeligt styr på hamsterne.
Jeg har nu selv parret satin med satin flere gange, men aldrig fået nogen der så sådan ud.
Kenneth Worm