Fast føde ??
Fast føde ??
mine rejer er nu 10 dage gamle og jeg havde nu mok min børnetro på at de blev i rejerusen til de begyndte at kunne se... men niks.. de karter rundt og mor er ved at få stress af at hente dem i den anden ende af buret (og det er pænt stort). Specielt er det en mindste brogede jeg 10-15 gange om dagen vipper tilbage i hulen (læg dertil de gange mor henter ham)
Jeg havde så lige givet fruen lidt ærter som hun på behørig vis havde smidt ind i huset.. og straks kom Lille Lyn og bemægtigede sig en !! og han spiste den sgu... rub og stub.. og bagefter var der tumultagtige scener om den næste ært...
jeg troede faktisk at der skulle gå en halv uges tid mere før fast føde var interessant, men han vidste da helt klart hvordan grøntfoder skulle håndteres... med begge forpoter
Jeg havde så lige givet fruen lidt ærter som hun på behørig vis havde smidt ind i huset.. og straks kom Lille Lyn og bemægtigede sig en !! og han spiste den sgu... rub og stub.. og bagefter var der tumultagtige scener om den næste ært...
jeg troede faktisk at der skulle gå en halv uges tid mere før fast føde var interessant, men han vidste da helt klart hvordan grøntfoder skulle håndteres... med begge forpoter
Vores familie: Mor, søn, datter og 4 hamser
Det ser rigtig skægt ud når de små begynder at putte i kindposerne...
En rosin fylder det hele...
Jeg kan ikke lige huske hvornår det sidste kuld begyndte at spise fast foder og det her kuld er pakket godt ind i savsmuld så vi må se hvornår jeg får lov at se dem karte rundt.
En rosin fylder det hele...
Jeg kan ikke lige huske hvornår det sidste kuld begyndte at spise fast foder og det her kuld er pakket godt ind i savsmuld så vi må se hvornår jeg får lov at se dem karte rundt.
Har opgivet at holde tal på mine hamser 

'mine' vinterhvide unger er nu 13 dage gamle, og de har hugget mors mad siden de var 9-10 dg. Foderblanding, tørrede bananer, salat, broccoli, agurk, vandmelon, ost, mælkebøtter. Mor er vist lidt mopset, de snupper alt det gode. Nu hænger hun i tremmerne hver gang jeg kommer hen mod buret for at være sikker på ikke at gå glip af noget
De slås også om det, eller skændes, der er en larm af en anden verden og så ligger alle ungerne i en stor bunke oven på maden. Grådige små bæster 

Mor glemmer lidt at tage sig af dem og idag har det virket som om hun ikke gider at give dem die. Da jeg kom jeg fandt jeg en som var død af dehydrering og senere opgav en anden. Her til aften var der den sidste af de brogede som var tydeligt afkræftet og kold.
Da hun ikke virkede synderligt interesseret i at hive den ind i hulen og give den die, tog jeg den op og satte den på mit varme maveskind og gav den en saftig ært. Måske bryder hun sig ikke om lugten af min mave eller måske er en ært for hård kost, men jeg håber den klarer skærene og at hun gider at nuse den senere. Den virkede da vældigt begejstret da den fik varmen og ærten.
Da hun ikke virkede synderligt interesseret i at hive den ind i hulen og give den die, tog jeg den op og satte den på mit varme maveskind og gav den en saftig ært. Måske bryder hun sig ikke om lugten af min mave eller måske er en ært for hård kost, men jeg håber den klarer skærene og at hun gider at nuse den senere. Den virkede da vældigt begejstret da den fik varmen og ærten.
Vores familie: Mor, søn, datter og 4 hamser