Hvad er ham her?
Hvad er ham her?
Jeg har jo parret Ria med Odin. Ria er sort dom spot og Odin er gylden. Formentlig umbrous. Rias far er zobel og hendes mor sort dom spot. Odins far er enten sort, creme eller gylden og hans mor er dove.
Jeg har så fået det her skønne men også lidt forvirrende kuld. Jeg fik selvfølgelig nogle dom spot heriblandt en cinnamon. Der er desværre ikke nogle tilbage da de alle er faldet fra.
Men der er også en gylden der er grå på maven med en tydelig hvid streg indeni det grå.
En Dove
Og så er der ham her som jeg simpelthen ikke aner hvad er. Han er mørk, havde "gylden-tegningen" da han var baby med mørk foroven og skarp aftegning til det lyserøde. Han har kindtegning men der er ikke det hvide som ved en gylden. Han er også grå på maven med en hvid streg i.
Jeg gætter på at den gyldne er umbrous gylden. Hvordan skriver jeg hans gen-kode?
Hvad med den anden lille fætter? Nogen der kan hjælpe med ham og hans genkode?
Hilsener
Stine
Jeg har så fået det her skønne men også lidt forvirrende kuld. Jeg fik selvfølgelig nogle dom spot heriblandt en cinnamon. Der er desværre ikke nogle tilbage da de alle er faldet fra.
Men der er også en gylden der er grå på maven med en tydelig hvid streg indeni det grå.
En Dove
Og så er der ham her som jeg simpelthen ikke aner hvad er. Han er mørk, havde "gylden-tegningen" da han var baby med mørk foroven og skarp aftegning til det lyserøde. Han har kindtegning men der er ikke det hvide som ved en gylden. Han er også grå på maven med en hvid streg i.
Jeg gætter på at den gyldne er umbrous gylden. Hvordan skriver jeg hans gen-kode?
Hvad med den anden lille fætter? Nogen der kan hjælpe med ham og hans genkode?
Hilsener
Stine
- Vedhæftede filer
-
- Billeder 006.jpg (51.75 KiB) Vist 4246 gange
-
- Billeder 005.jpg (48.24 KiB) Vist 4246 gange
-
- Billeder 003.jpg (44.15 KiB) Vist 4246 gange
-
- Den gyldne og doven, bare lige for at i kan se at den anden er meget mørkere.
- Billeder 002.jpg (49.77 KiB) Vist 4246 gange
Har opgivet at holde tal på mine hamser 

Når de er grå på maven, så er de umbrous. Han er sandsynligvis ganske alm. umbrous gylden, altså U_Pipvig skrev: Hvordan skriver jeg hans genkode?
Den anden og er også umbrous ik?
Findes umbrous egentlig som farve?
Umbrous er ikke en farve i sig selv men en mørkningsfaktor, der lægger sig som et slør henover hamsterens grundfarve.
Mvh. Pia
Oki takOdgaard skrev: Når de er grå på maven, så er de umbrous. Han er sandsynligvis ganske alm. umbrous gylden, altså U_
Umbrous er ikke en farve i sig selv men en mørkningsfaktor, der lægger sig som et slør henover hamsterens grundfarve.

Jeg var ikke sikker på hvordan man skrev umbrous ikke umbrous skrives jo uu, kan den ene så fx være UU og den anden Uu når den ene er mørkere? Det er første gang jeg har med umbrous at gøre det er derfor jeg spørger.

Han er ret fascinerende for alt efter hvad lys man ser ham i er han brun, grå eller sort. Jeg beholder ham

Jeg har planlagt en ny parring med samme far og samme mor og håber på en pige i samme kulør.
Kan en dom spot sort som ellers er hvid være umbrous så jeg har parret 2 umbrous med hinanden? Hendes far er jo zobel.
Hilsener
Stine

Har opgivet at holde tal på mine hamser