Nogen der kender denne bog? Hamstere

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Shannon

Nogen der kender denne bog? Hamstere

Indlæg af Shannon » 22. jan 2006 00:35

Er der nogen der kan anbefale bogen Hamstere af Otto von Frisch?

Overvejer nemlig at købe den, nogen der ved hvad den koster fra ny af? Har fundet den brugt på nettet.

Julie

Indlæg af Julie » 22. jan 2006 11:31

Jeg fik den i gave da jeg blev 9 (5 år siden).
Fandt da ud af en masse, men vidste heller intet om hamstere før jeg læste den ;)

Lidt dårligt svar :roll: :wink:

AJ og Kuglerne
Indlæg: 418
Tilmeldt: 15. sep 2004 22:37

Indlæg af AJ og Kuglerne » 22. jan 2006 15:52

Jeg synes det er en god bog, men (som med alt andet) læs med kritisk sans.
Stor hilsen AJ og Kuglerne

Shannon

Indlæg af Shannon » 22. jan 2006 18:23

Tak for svarene. Tror jeg vil se om jeg ikke kan få den købt så :D

Jeanholm
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. mar 2007 20:30

Indlæg af Jeanholm » 24. okt 2007 20:07

????? hvis det er en god bog, så må jeg da revurdere en god del af det jeg indtil videre har lært herinde....

jeg citerer !!!

"HamsterRACER i ét blik"

vildtfarvet guldhamster : robust, vital; hanner aggresive over for artsfæller

broget guldhamster: Nervøs, frygtsom, vanskellige at tæmme; modtagelig for infektionssygdomme; næppe mulig at holde parvis

Russisk hamster: bliver hurtigt tam; fredsommelig overfor artsfæller, indskrænket synssans (kan man lave synstest på hamstre ????)

Beigefarvet guldhamster: (der er et billede af en creme) vital, bliver hurtigt tam, afbalanceret, fredsommelig overfor artsfæller

Teddyhamster (satinhamster): bliver hurtigt tam, kan holdes sammen med andre fredsommelige hamsterracer; flere dyr af teddyhamsterracen kan næppe holdes sammen

Langhåret guldhamster (angorahamster): særlig godmodig, også over for artsfæller; har behov for pelspleje med grovtakket kam
Vores familie: Mor, søn, datter og 4 hamser

Pipvig
Indlæg: 370
Tilmeldt: 25. jan 2007 19:12

Indlæg af Pipvig » 24. okt 2007 22:44

Hold da op... Der er altså forskel på Gulderterne bare fordi at de har forskellig pels?  :shock:
Hmmmm, det er godt nok nyt for mig...
Angora, russisk og teddy... Ja ja ja... *ryster bare på hovedet*
Har opgivet at holde tal på mine hamser :lol:

Jeanholm
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. mar 2007 20:30

Indlæg af Jeanholm » 25. okt 2007 12:03

ja tænk.. en hamster af racen CREME kan få unger af en helt anden race... tag den darwin
Vores familie: Mor, søn, datter og 4 hamser

Spot
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 8. okt 2006 10:26

Indlæg af Spot » 25. okt 2007 14:14

Den bog har jeg også læst! det er utroligt de ikke bliver taget af hylderne (også på biblioteket) når de er så elendige
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 5. maj 2008 20:00

Så må vi jo fortælle bibliotekarerne, at de skal tages af hylden!

Jeg greb de 3 bøger, der stod på bibliotekets hylde. Kenneths Hamstere (som jeg synes kom meget godt omkring), David Aldertons Hamster (der var vist et par ting, jeg studsede lidt over ift. de andre bøger) og Hamsteren fra Turbineforlaget (forfatterløs, oprindeligt hollandsk bog).

De sagde i grove træk de samme ting.

Meddie
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 11. jul 2007 09:14

Indlæg af Meddie » 6. maj 2008 13:38

Det lyder ikke som om den forfatter har særlig meget erfaring inde for hamsterverdenen  :roll:  :roll:  :lol:
Det er lige før at det er helt komisk!!
~ Mvh. Mette og Clean

Besvar