En stor misforståelse??
-
Sabina1003
Ja, hun avler stadig - det er hende jeg har snakket meget med omkring det her..
Som sagt har jeg købt en saphir han af hende, men da næsten alle har hybrider, kan jeg ikke finde en hun til ham, som har et stamtræ man kan stå ved..
Jeg vil jo gerne avle rene vinterhvide, men lidt svært når det virker som om mig og sadako er de eneste.. :?
Som sagt har jeg købt en saphir han af hende, men da næsten alle har hybrider, kan jeg ikke finde en hun til ham, som har et stamtræ man kan stå ved..
Jeg vil jo gerne avle rene vinterhvide, men lidt svært når det virker som om mig og sadako er de eneste.. :?
Jep det gør jeg, jeg avler vinterhvide :)sabkoch skrev:Jeg bliver helt dårlig over, at Hamsterkolonien ikke har fortsat med at avle vinterhvide. Vi fik jo 7 kuld og 39 unger og der var ingen hybrider imellem der. Vi har kun 1 gammel han tilbage.
Men jeg mener at Sadako avler vinterhvide stadig.
Sadako = Ulla (www.hamsterhulen.dk) :lol: :lol:
Se unger på: www.hamsterhulen.dk
Det passer altså ikkeDesiree skrev:Hvis svenskerne stadig har andre meninger om hvad der er hybrider og hvad der ikke er, kan der jo være forskel på hvad man mener er 'rent' i vores to lande. Har f.eks. set mandariner beskrevet som rene på svenske hjemmesider, og hos avlere der er medlemmer af diverse hamsterklubber.
Der er en "hård kerne" af folk i Sverige som går rigtig meget op i hvad de avler. Og lægger meget vægt på at de vinterhvide de har og krydser er rene. Der er også et holdningsskift på deres forum :) og mandariner bliver ikke betegnet som en ren vinterhvid men som en hybrid.Men selvfølgelig vil du finde folk i sverige som syntes at det bare er helt iorden at blande dværg på kryds og tværs, men de folk finder du også i danmark :roll:
Hvis du mener at du jo osse avler. Jeg ved ikke hvor du har dine hamstre fra, og hvor langt tilbage du kan 'bekræfte' at det kun er vinterhvidt blod? Jeg har også vinterhvide, de er dog skilt nu, men jeg vil ikke kunne 110 procent garantere at de er 'rene', da jeg faktisk ikke ved noget om deres forfædre. Jeg tror det er det de mener med det. No offence.Hamsterhjulet skrev:Hvad med mig?
mvh Desiree
-
Sabina1003
Ved du mere om du tager til tyskland til ham dr. Neumannkwo skrev:Nu snakker hun sikkert mest ud fra sine egne forhold, altså i Canada. Men det gælder sikkert også i dyrehandeler de fleste steder.burrus skrev:så i teorien bør vi nu - regne med at de "vinterhvide" vi ser i dag i handlen er hybrider - i et eller andet, større eller mindre omfang er hybrider...
Har dog en plan om at komme til Tyskland og få tiltusket mig nogle af ham Dr. Neumanns hamstere, både campbells og vinterhvide. Eftersom de stammer direkte fra naturen, så er de jo i hvert fald rene. Men så kan man bare ikke avle med farver mere, men må nøjes med agouti.
Det er dog lige så meget for at få at se hvordan de bør se ud, de rene arter.
Og om han vil "af med" nogle af hans vinterhvide ?Hvis du skal der ned vil jeg MEGET MEGET gerne købe et afkom af dem du kommer hjem - hvis det selvfølgelig er muligt :oops: :)
Det er den Dr. Neumann der arbejder på Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg, Institut für Zoologie i Halle (Saale) ikke ?
Ulla
det er vist lidt ude i fremtiden kwo har de planer
:lol: kontakten ska jo etableres på den rigtige facon

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Nu skal man også huske at tænke på at de dyr der kommer direkte fra naturen sandsynligtvis ikke er tamme da det tit kræver mange gennerationer af dyr før man får en tam stamme.
Desuden skal man også huske at de kun har dem i vildt farven da de nok ganske sikkert ikke har avlet dem frem i en masse farver når dyrene er vildtfanget/avlet ud af vilde dyr.
Desuden skal man også huske at de kun har dem i vildt farven da de nok ganske sikkert ikke har avlet dem frem i en masse farver når dyrene er vildtfanget/avlet ud af vilde dyr.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
tja var det ikke noget med at hamstere faktisk ret hurtigt blev tamme - selvom man havde indfanget dem fra naturen...
- mener at have læst et sted at især guldhamsteren var vildt hurtig til at blive tam
så "tam" er nok ikke min største "bekymring"
(min største bekymring er om kwo tar afsted inden jeg kan have plads til dyr der fra
)
- mener at have læst et sted at især guldhamsteren var vildt hurtig til at blive tam
så "tam" er nok ikke min største "bekymring"
(min største bekymring er om kwo tar afsted inden jeg kan have plads til dyr der fra
Pia B
Ingen fare for at det bliver foreløbigt.burrus skrev:tja var det ikke noget med at hamstere faktisk ret hurtigt blev tamme - selvom man havde indfanget dem fra naturen...
- mener at have læst et sted at især guldhamsteren var vildt hurtig til at blive tam![]()
så "tam" er nok ikke min største "bekymring"![]()
(min største bekymring er om kwo tar afsted inden jeg kan have plads til dyr der fra)
Det er rigtigt at de syriske guldhamstere der blev fanget i naturen meget hurtigt blev tamme. Men det var sammenlignet med andre arter af guldhamstere, så det er altså ikke alle arter der bliver lige hurtigt tamme. Dværghamstere har jeg ikke hørt noget om.
Kenneth Worm
-
Hamsterhjulet