Gør dit billede mindre
Gør dit billede mindre
En lille guide til hvordan du kan gøre dit billede mindre, i programmet Paint.
Åben paint - åben dit billede - tryk på Marker (den stiblede firkant i øvreste højre hjørne) - Flyt musen ud på billedet og højreklik - Vælg Stræk/Vrid .. - Skriv et andet tal end hundrede i Stræk, dvs. de to første bokse (jeg synes 25 er passende), og HUSK at det skal være det samme tal i dem begge to, ellers bliver billeder vredet - tryk på OK - og vupit, så er dit billede blevet mindre :D
God fornøjelse!
Håber i kan bruge det ..
Åben paint - åben dit billede - tryk på Marker (den stiblede firkant i øvreste højre hjørne) - Flyt musen ud på billedet og højreklik - Vælg Stræk/Vrid .. - Skriv et andet tal end hundrede i Stræk, dvs. de to første bokse (jeg synes 25 er passende), og HUSK at det skal være det samme tal i dem begge to, ellers bliver billeder vredet - tryk på OK - og vupit, så er dit billede blevet mindre :D
God fornøjelse!
Håber i kan bruge det ..
Mange hilsner fra Louise ;D
-
Nu giver jeg snart op!! Nu har jeg prøvet i Microsoft Picture manager og i paint! Jeg kan godt lave billedet ned til str 80x80 pixel men det fylder stadig langt mere end 6 kb! Er det fordi at billedet er for god kvalitet så det fylder mere? I microsoft picture manager er der en funktion der hedder komprimer billed, og jeg kan se jeg kan få den under 6 kb. Der sker bare ikke en dyt når jeg klikker på OK!!!
Nogen der kan hjælpe????
p.s. har læst alle indlæg om profil billed, og er ikke blevet klogere....
Nogen der kan hjælpe????
p.s. har læst alle indlæg om profil billed, og er ikke blevet klogere....
hvad format gemmer du i?
bitmap og gif filer jo f.eks. altid en del mere and alm. jpeg filer
bitmap og gif filer jo f.eks. altid en del mere and alm. jpeg filer
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
underligt! :?
Pia B