Umbrous?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Benjamin

Umbrous?

Indlæg af Benjamin » 19. apr 2008 16:41

Min ene han Bjarke er Hvidbåndet RØ Sølvgrå Satin jeg har før mistænkt ham for at være Umbrous men jag har ikke kunnet bevise det og eftersom at han er ekstremt lys og ikke spor mørk i farven troede jeg heller ikke helt på det. :wink:

Celine er Langhåret Cinnamon og har lige nu et kuld sammen med Bjarke og i kuldet er der en Hvidbåndet Mink unge. :wink:

Kan Umbrous Sætte sig på Cinnamon?
eller kommer det fra Bjarke?
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

contraria

Indlæg af contraria » 19. apr 2008 16:59

genetisk er cinamon jo bare en gylden med røde øjne.. så jo det vil jeg mene at det kan
de venligste hilsner amanda

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 19. apr 2008 17:16

contraria skrev:genetisk er cinamon jo bare en gylden med røde øjne.. så jo det vil jeg mene at det kan
Ja men jeg har bare aldrig hørt om at det skulle kunne lade sig gøre. :wink:
Har heller aldrig set billeder af det derfor tvivler jeg. :wink:  

Hvis hun var Umbrous burde man jo også tro hun var mørkere end en normal Cinnamon eller så anderledes ud men det gør hun ikke hun ligner bare en ganske almindelig Cinnamon. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

contraria

Indlæg af contraria » 19. apr 2008 17:26

kan det tænkes hun ikke er cinnamon men en variant som er lyser når de ikke er med umbrouse?

jeg gør mig ikke i rød øjede varianter så her bevæger jeg mig ud i noget jeg ikke har undersøgt.. men det ku nok godt være mugligt..

men hvis zita er sølv mink så er bjørke jo også umbrouse  og så kommer umbrousen jo nok fra ham og ikke din hun.  :wink:
de venligste hilsner amanda

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 19. apr 2008 17:38

Jeg har et billede et sted af en cinnamon umbrous. Kig på bugfarven, det er det vigtigste. Den er grå hos umbrous.
Mvh. Pia

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 19. apr 2008 23:41

contraria skrev:kan det tænkes hun ikke er cinnamon men en variant som er lyser når de ikke er med umbrouse?

jeg gør mig ikke i rød øjede varianter så her bevæger jeg mig ud i noget jeg ikke har undersøgt.. men det ku nok godt være mugligt..

men hvis zita er sølv mink så er bjørke jo også umbrouse  og så kommer umbrousen jo nok fra ham og ikke din hun.  :wink:
Jo for Zitas mor som er Sort Tortie kan godt være Umbrous da det ikke kan ses på sort og hun kan have det fra sin far. :wink:

Men jeg er skam meget sikker på at Bjarke må være Umbrous det skal bare lige bevises. :wink:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 19. apr 2008 23:42

Odgaard skrev:Jeg har et billede et sted af en cinnamon umbrous. Kig på bugfarven, det er det vigtigste. Den er grå hos umbrous.
Og så må jeg lige se og få vendt Celine og se skal hendes Bug være elfenbensfarvet hvis hun ikke er Umbrous?

Er hun Umbrous burde hun så ikke være mørkere i farven?

Jeg kan ikke se om Bjarke er grå på maven da han er hb. :lol:
Jeg ser lige om jeg kan finde billedet på din Hjemmeside Pia. :D

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 20. apr 2008 07:34

Tror ikke du kan finde det på hjemmesiden, for hun står ikke som umbrous der, mener jeg ;) Det er først noget jeg har lagt mærke til senere.

Umbrous formørker åbentbart ikke cinnamon så meget på oversiden. Det er jo heller ikke alle gyldne der bliver så meget mørkere. Men jeg tror at det er de cinnamon unger, jeg har haft, som har været meget grålige som unger, der har været umbrous alle sammen. Jeg tænkte bare ikke over det dengang.

Men jeg skal lige prøve om jeg kan finde det billede.
Mvh. Pia

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 20. apr 2008 07:35

Mvh. Pia

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 20. apr 2008 12:03

Tja Celine ligner jo den voksne meget godt men jeg kan godt se at ungen er meget mørk. :wink:

Jeg kan bare ikke se Celines mave lige nu for hun er meget tyndpelset på maven Pga. ungerne så jeg kan ikke se den rigtige farve. :lol:

Låst