Sølvsort??
-
Hamsterhjulet
Sølvsort??
Hvordan opstår sølvsort? Jeg har mistanke om, at den ene af mine 2 sorte i mit guldkuld er sølvsort.. eller måske sort satin..? Jeg har sat nogle billeder ind af begge de sorte.. den ene, hunnen, er mere "mat" i det, mens den anden, hannen, er mere mørk og blank.. er det mig der er helt gal på den eller kan I andre også se det? Hvad mener I? 
- Vedhæftede filer
-
- Den "matte" nederst og den mørk/blanke øverst...
- Billede 254.jpg (25.68 KiB) Vist 5259 gange
-
- Den "matte sorte" er hunnen, og den mørke/blanke/sorte er hannen.
- Billede 246.jpg (23.53 KiB) Vist 5259 gange
-
Hamsterhjulet
Det ved jeg ikke.. forældrene er henholdsvis dove (mor) og gylden (far), begge langhåret.. og de er begge købt i en dyrehandel, så jeg ved ikke helt, hvad der ligger bag.Odgaard skrev:Er der mulighed for zobel i kuldet?
Men sølvsort opstår når en sort har to gener for sølvgrå. Dvs. at begge forældre skal indeholde sølvgrå.
Dette er deres første kuld, og der kom kun 5 unger (der har muligvis været flere), og fire af dem har overlevet.. der er så disse 2 "sorte" og 2 gyldne, så der kan jo godt komme flere farver, som jeg bare ikke har set noget til endnu..
sølvsort er hun nok ikke så
(desværre
)
(desværre Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Satin kan der ikke være i kuldet da ingen af forældrene er satin.
Sølvsort er heller ikke genetisk muligt.
Tror bare de begge er sorte der kan vel være små nuance forskelle på sort også.
Med alderen tror jeg de kommer til at se ganske ens ud.
Sølvsort er heller ikke genetisk muligt.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Hamsterhjulet
Kan det være de begge bærer på satin? De er begge købt i en dyrehandel, så jeg ikke, hvad der ligger bagBenjamin skrev:Satin kan der ikke være i kuldet da ingen af forældrene er satin.![]()
Sølvsort er heller ikke genetisk muligt.![]()
satin er dominant
så de kan ikke være bærer af det 
så de kan ikke være bærer af det 
Pia B
-
Hamsterhjulet
en satin hamster er Sasa - en sasa er netop en der ikke er satinHamsterhjulet skrev:Nå, ok. Troede ellers godt, at de begge kunne være sasa eller noget i den stil..burrus skrev:satin er dominantså de kan ikke være bærer af det
:D
Pia B
-
Hamsterhjulet
-
Hamsterhjulet