hvor mange får de?
Hybrider er ikke en krydsning af to forskellige racer nej.philolaura skrev:jeg skal ikke sælge mine unger, er en hybride ikke bare en blanding af nogen racer? For så er det ligemeget, det er bare sødt
Racer er dyr der stammer fra samme dyreart men som er avlet i forskællige størrleser former farver og pelstyper.
alle hunde racer stammer fra ulven derfor er alle hunde racer fuldstændigt samme dyreart fordi de alle er avlet frem fra samme dyreart.
en hybrid er en krydsning imellem to forskellige selvstændige dyrearter som har vidt forskellige kromosomer.
Så krydser man de forskellige hamster arter så svarer det til at man krydser en hest med et æsel eller en løve med en tiger.
Selvom at løven er beslæktet med tigeren så er de stadig vidt forskellige selvstændige arter og krydser man dem får man altså en (Hybrid)
Hybrider er ikke særligt anset hos os seriøse avlere da de er svære at skelne fra de ægte arter og på den måde kan vi næsten ikke få rene dyr medmindre vi er villige til a hente dem i udlandet.
Vi har ikke noget at bruge hybrider til da vi ikke kan kortlægge deres gener så vi kan regne ders genetik ud osv.
dette er foriresten en billed kategori hvor man viser billeder af unger så dette indlæg skulle have ligget under (parring dræktighed og fødsel)
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Desuden bliver hybrider nogle gange sterile men desværre ikke altid blev de det bare hver gang så ville det ikke være så svært at finde ægte dyr.
bliver der for mange hybrider så er der til sidst ikke nogle ægte arter tilbage så til sidst vil de ægte simpelthen uddø i fangenskab da der til sidst kun er hybrider tilbage.
Derfor er Hybrider heller ikke særligt velsete hos os seriøse avlere.
bliver der for mange hybrider så er der til sidst ikke nogle ægte arter tilbage så til sidst vil de ægte simpelthen uddø i fangenskab da der til sidst kun er hybrider tilbage.
Derfor er Hybrider heller ikke særligt velsete hos os seriøse avlere.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
-
philolaura
okay tak! hvis i har nogen tips til mig så bare skriv..
jeg er 100 % sikker at mine hamstere er samme art, så ingen hybrider til mig (:
men lige meget hvad er det kun mine kusiner og mig der har dem, og de skal ikke parres mere en 1 gang, men skriv hvis i har nogen tips det er nemlig første gang jeg skal avle
jeg er 100 % sikker at mine hamstere er samme art, så ingen hybrider til mig (:
men lige meget hvad er det kun mine kusiner og mig der har dem, og de skal ikke parres mere en 1 gang, men skriv hvis i har nogen tips det er nemlig første gang jeg skal avle
Hvis dine hamstere stammer fra en dyrehandler eller hvis du ikke kender deres baggrund så er de sandsynligvis allerede hybrider...philolaura skrev:bare rolig jeg laver ingen hybrider
uha man kan kun finde ud af og de er hybrider på farven. Så ville være en god i de vis du fandt et billede der var pænt skarpt og med farverphilolaura skrev:men hvad er en hybride..
jeg er 99,9 sikker på at de er rene.. lægger nogen billeder ind.. af luna! for har ingen ag hermy, jeg ved at de er samme race og art. De er begge vinterhvide, kan de så lave hybrider? det her billede er luna som unge, der er ikke plads til dem med mit rigtige kamera. Men hun har stadig de samme farver.
KH. Kathrine
Nej, ikke kun farven, også på kropsbygningen :DVimse skrev:uha man kan kun finde ud af og de er hybrider på farven. Så ville være en god i de vis du fandt et billede der var pænt skarpt og med farverphilolaura skrev:men hvad er en hybride..
jeg er 99,9 sikker på at de er rene.. lægger nogen billeder ind.. af luna! for har ingen ag hermy, jeg ved at de er samme race og art. De er begge vinterhvide, kan de så lave hybrider? det her billede er luna som unge, der er ikke plads til dem med mit rigtige kamera. Men hun har stadig de samme farver.så er jeg sikker på der er nogle der kan fortælle dig det.
Mange hilsner fra Louise ;D
Lul skrev:Nej, ikke kun farven, også på kropsbygningen :DVimse skrev:uha man kan kun finde ud af og de er hybrider på farven. Så ville være en god i de vis du fandt et billede der var pænt skarpt og med farverphilolaura skrev:men hvad er en hybride..
jeg er 99,9 sikker på at de er rene.. lægger nogen billeder ind.. af luna! for har ingen ag hermy, jeg ved at de er samme race og art. De er begge vinterhvide, kan de så lave hybrider? det her billede er luna som unge, der er ikke plads til dem med mit rigtige kamera. Men hun har stadig de samme farver.så er jeg sikker på der er nogle der kan fortælle dig det.
ja okay...men det er nok også nemmest vis man også kan se farven
KH. Kathrine
-
philolaura
okay! jeg smutter hen og tager et billede af hende nu, men jeg har lige nogen andre spørgsmål!?
1. kan jeg godt beholde en af ungerne som er samme køn som moren og lade dem gå sammen (det er en vinterhvid aoguti, og faren er ikke i buret)
2. blir moren ked af det når man tager ungerne fra hende? (vil ikke gøre hende ked af det :/)
3. blir moren mærkelig efter at have født, bider, hvæser?
4. ser moren slidt ud, efter hun har født, blit hun ligsom træt og helt slidt.
det var mine spørgsmål, håber i gider svare.
*knus*
1. kan jeg godt beholde en af ungerne som er samme køn som moren og lade dem gå sammen (det er en vinterhvid aoguti, og faren er ikke i buret)
2. blir moren ked af det når man tager ungerne fra hende? (vil ikke gøre hende ked af det :/)
3. blir moren mærkelig efter at have født, bider, hvæser?
4. ser moren slidt ud, efter hun har født, blit hun ligsom træt og helt slidt.
det var mine spørgsmål, håber i gider svare.
*knus*
- Vedhæftede filer
-
- IMG_1555.JPG (253.53 KiB) Vist 5352 gange
for mig ligner det der desværre en hybrid.. den er alt for gul oppe ved ørene til at være augoti...
har selv min Rose der er Augoti og farven ved ørene er mere gråbrun end det der... det er så min mening.. har du nogen billeder af hende fra siden af så man kan se snudebygningen og afstanden mellem øjnene??
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
-
HamsterMiaah
Nej det er på Saphir, Agouti skal have helt sort rygstribe.HamsterMiaah skrev:Som jeg husker det, er agoutiernes sorte streg meget svagere end den er på din :/
Den har dog en meget tynd rygstribe og en vinterhvid skal have en bred rygstribe og den er meget gul rundt om ørene så det kunne godt tyde på at den er krydset med en Campbells.
Så jeg vil også sige at den er en hybrid.
Senest rettet af Benjamin 26. maj 2008 21:15, rettet i alt 1 gang.
-
HamsterMiaah