Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
burrus
Passionen skrev:Ikke for at blande mig for meget, så tænker jeg meget over det med blinde hamstere - er der ikke noget med, at de er blinde?
Det mener jeg da at have læst mange steder??
et WhWh hamster er både blind og døv - de fødes uden øjne og uden hørelse...
Derfor kræver de en enorm struktureret og forsigtig håndtering og indretning af buret, samt håndtering.
det kræver en enorm struktur og påpasselighed og alligevel vil hamsteren stresse utroligt meget i starten indtil den lærer mennesket og buret, lyde og lugte, tidspunkter for fodring og håndtering at kende - og INTET af disse ting kan ændres på - uden at hamsteren bliver ENORMT stresset igen...
jo jeg synes det er synd at lave disse dyr.... :?
men de KAN have et nogenlunde hamsterliv hvisder virkelig er folk der vil tilrettelægge 2 år af sit liv efter en blind og døv hamster....
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
Passionen
burrus skrev:Passionen skrev:Ikke for at blande mig for meget, så tænker jeg meget over det med blinde hamstere - er der ikke noget med, at de er blinde?
Det mener jeg da at have læst mange steder??
et WhWh hamster er både blind og døv - de fødes uden øjne og uden hørelse...
Derfor kræver de en enorm struktureret og forsigtig håndtering og indretning af buret, samt håndtering.
det kræver en enorm struktur og påpasselighed og alligevel vil hamsteren stresse utroligt meget i starten indtil den lærer mennesket og buret, lyde og lugte, tidspunkter for fodring og håndtering at kende - og INTET af disse ting kan ændres på - uden at hamsteren bliver ENORMT stresset igen...
jo jeg synes det er synd at lave disse dyr.... :?
men de KAN have et nogenlunde hamsterliv hvisder virkelig er folk der vil tilrettelægge 2 år af sit liv efter en blind og døv hamster....
Altså med blinde hamstere, mente jeg alle hamstere. Er de ikke alle blinde?
-
burrus
nej da

en hamster ser ca 10-30 cm frem og dernæst bliver resten skygger
øhm så¨vidt jeg har forstået det..
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
burrus
hm :? tja jeg skal ikke kunne sige hvad de engelske opdrættere har fodret dem med... men levet det har de
(og nej jeg kan ikke finde linket uden at sku lede i flere timer - da min bærbar er brændt sammen - med alle mine links

men får en ny bærbar tirsdag eller onsdag så skal jeg nok gå i gang med en større links eftersøgning på alle dem jeg havde tidligere...)
Pia B
www.orkenrotte.dk
-
Ringling
Hehe...bare rolig - jeg tror på dig! De har vel fået grød og opløst kattemad så.... mums :D
Hilsen Lotte

-
Hopiw
burrus skrev:at kalde ukendte personer for svin er i mine øjne uopdragent og direkte ubehøvlet! det er gloser der ikke bør bruges på et forum..
jeg er ikketilhænger af WhWh dyr - ligsom jeg heller ikke er tilhænger af at 18-årige skal sidde og slynge om sig med gloser af den art på et forum om folk personen ikke kender...
Gider ikke diskutere med dig, og lad lige vær med dine personlige angreb gider heller ingen høre på.
-
Jeanne
Vær lige venlige at holde en pæn tone - og stop dét dér Hopiw og Burrus :!:
Herfra er det KUN relevante kommentarer / spørgsmål til dét tråden handler om, der må skrives :!:
Mange hilsner fra Jeanne.
-
Passionen
burrus skrev:nej da

en hamster ser ca 10-30 cm frem og dernæst bliver resten skygger
øhm så¨vidt jeg har forstået det..
Okay. Det er jo heller ikke meget, de kan se.
-
Maria79
Hello!
I write in English so that you understand me better, I have seen your disscution about whwh and you have translate it wrong, this is correctly:
WHWH:
In litters between a Roan and white bellied hamster it can born white colored animals.
For Exemple: If you mate two silvergrey hamsters (Silvergrey, Offwhite, White black eared darkeyed, Silver sobel) that carries/are creme and when one of the parents are white bellied or Roan, can white black-eyed dark-eared roan show up in the litter. When the animal is white you cant decide if the animal is/is not a Roan or not.
Same thing with the kombination of Roan with roan or white bellied with white bellied. It can be borne eyeless white in such kombination. To avoid such things like this, it is extremly important to tell the person that buy the hamster with this gene about it.
Rule:
* Registreted breeder and other members that are breeding Roan and whitebellied must in paper inform the people that is buy the animal about this gene and what can become if they mate with whwh+whwh (its forbidden in sweden to mate two whwh-coloured hamster).
* Registrated breeder or other breeders can not sell whwh hamsters to any animal shop.
Hope I write so you can read it, my english isnt the very best.