Grene?

Beskrivelse mangler
Låst
Christina S.R.

Grene?

Indlæg af Christina S.R. » 14. jun 2008 12:32

Okay, hvilke grene er det lige præcis man må give sin hamster?

Æble og pære er okay, ikke?
Men blomme, kirsebær og den slags er ikke okay.

Hvad med ikke-frugttræer? Synes jeg har læst at bøg er okay...

Og vi taler grene med blade, yes?

Skal nemlig lige have min mor til at tage nogen med til Nefertiti når de kommer på besøg i morgen :wink:
Knus Christina
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html

Wampi

Indlæg af Wampi » 14. jun 2008 13:08

bøgeblade kan vi jo godt spise så der vil jeg da helt klart sige at de også er ok for hamsteren :)

og de andre grene jo med blade på kan de godt tåle bare husk på at bladene ikke må have været udsat for benzinos osv fra.. dvs de skal være fra et træ der er dækket af have hele vejen rundt.. bare for at være sikker på de små pus ikke blier forgiftet...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Vimse

Indlæg af Vimse » 14. jun 2008 13:42

Skulle mene det er alle slags frugt grene. Og så er der vist også noget med bøge grene. Men er ikke sikker på det.
KH. Kathrine

burrus

Indlæg af burrus » 14. jun 2008 14:31

tja som udgangspunkt - alt det har stenfrugter er "forbudt" pga blåsyre...
mens pil, bøg, eg, æble, pære osv. er ok :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 14. jun 2008 15:46

Birk kan også godt bruges...

Hothamster

Indlæg af Hothamster » 14. jun 2008 15:57

Hvad med grene fra skoven? Hvis man går tilstrækkeligt langt ind, så det ikke lige er ved en vej eller der er sprøjtet eller lign?

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 14. jun 2008 16:41

Man må ikke tage grene fra skoven medmindre det er nogen, der ligger på jorden og er knækket af :wink:
Mange hilsner fra Jeanne.

Wampi

Indlæg af Wampi » 14. jun 2008 16:42

også iorden bare vær sikker på hvad slags grene det er du finder så det ikke er fra træer der er giftige :)
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Spot

Indlæg af Spot » 14. jun 2008 16:45

Emm... er i sikker på eg? er det ikke den der bærer agern?
Ved de er giftige for heste og kaniner mm.
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Lykke

Indlæg af Lykke » 14. jun 2008 16:58

burrus skrev:tja som udgangspunkt - alt det har stenfrugter er "forbudt" pga blåsyre...
mens pil, bøg, eg, æble, pære osv. er ok :wink:
damn... hvor ved du sådan noget fra?

Lykke

Indlæg af Lykke » 14. jun 2008 16:59

Spot skrev:Emm... er i sikker på eg? er det ikke den der bærer agern?
Jeg håber, nogen andre vil kommentere, for jeg ved det ikke, men jeg mener, jeg har læst om at man godt kunne give hamsteren agern?
Men måske blander jeg det sammen med noget andet...

Christina S.R.

Indlæg af Christina S.R. » 14. jun 2008 18:00

Jeg mener jeg har læst det er okay at give den bog...
Men ved ikke med agern?
Knus Christina
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html

burrus

Indlæg af burrus » 15. jun 2008 08:28

Spot skrev:Emm... er i sikker på eg? er det ikke den der bærer agern?
agern ligefrem? agern er jo en nød, som også forekommer ved hamsterens naturlige habitat - så har da svært ved at forestille mig at en nød ligefrem er giftig for en hamster :wink:  

Nødder og nødetræer generelt er ikke godt for heste og kaniner - det er heller ikke en del af deres naturlige føde som det f.eks. er hos hamsteren :wink:  

og MENER (red= jeg ska lige have rådført mig med min svigerinde som er læser natur resourcer) altså ikke der er blåsyre i agern - det er primært blåsyren den lille hamter ikke tåler, når vi snakker grene og nødder :wink:

lykke: Jeg er så heldig at at min storebrors kæreste og mig gode vendinde læser natur resourcer på det der var landbohøjskolen før (kan ikke huske deres navn nu) og hun er ret "nørdet" når det kommer til planter og træer og den slags  :wink:  det benytter jeg mig lidt af :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Spot

Indlæg af Spot » 15. jun 2008 10:49

Okay :) mange tak!

Tænkte mere på at der måske ikke er eg i syrien/sibirien (eller hvor de nu kommer fra) og at de derfor ikke er vant til den slags føde fra natures side.
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Hothamster

Indlæg af Hothamster » 15. jun 2008 11:47

Tak for svarne. Jeg må hellere holde mig fra grene fra skoven (samlet op ;)), jeg kan godt komme i tvivl om hvilke grene der er hvad og så hellere være sikker. Måske man kan købe nogle hos dyrehandlere eller jeg må finde på noget andet ;)

Låst