Åh nej!

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Passionen

Åh nej!

Indlæg af Passionen » 23. jun 2008 15:46

Der er sket noget skrækkeligt hjemme ved mig!!!

Jeg var igang med at tage billederne af de nu tre uger gamle unger, og mens jeg var igang med fjerde unge, opdagede jeg, at Kowu var væk! Havde sat hende i løbegården sammen med de tre andre unger, der var blevet fotograferet.

Så jeg kiggede ind i træhuset, hvor de andre unger befandt sig, men ingen Kowu.

Så så jeg hende løbe ved reolen, og jeg hastede efter hende. Hvad jeg tragisk nok ikke havde set, var, at den ene af de hvidbåndet sorte unger havde taget en kigger, da jeg løftede huset, og jeg havde ikke registreret, at den nu lå og var ved at blive kvalt af huset!!

Jeg skyndte mig at løfte huset og tog den ud. Den trak været, men var fuldkommen slap og trak vejret med dybe stød. Jeg tænkte panisk: jeg må til dyrehospitalet, ellers dør den! Men efter få minutter kunne den trække vejret normalt igen, og jeg satte den sammen med de andre unger. I starten tumlede den rundt og løb i rundkreds, men derefter fandt den de andre unger og løb hen til dem. Nu ser alt til at være godt igen, men fuck jeg var bange.

Dårlig hamsterejer!  :cry:

Hamsterhjulet

Re: Åh nej!

Indlæg af Hamsterhjulet » 23. jun 2008 15:50

Passionen skrev:Der er sket noget skrækkeligt hjemme ved mig!!!

Jeg var igang med at tage billederne af de nu tre uger gamle unger, og mens jeg var igang med fjerde unge, opdagede jeg, at Kowu var væk! Havde sat hende i løbegården sammen med de tre andre unger, der var blevet fotograferet.

Så jeg kiggede ind i træhuset, hvor de andre unger befandt sig, men ingen Kowu.

Så så jeg hende løbe ved reolen, og jeg hastede efter hende. Hvad jeg tragisk nok ikke havde set, var, at den ene af de hvidbåndet sorte unger havde taget en kigger, da jeg løftede huset, og jeg havde ikke registreret, at den nu lå og var ved at blive kvalt af huset!!

Jeg skyndte mig at løfte huset og tog den ud. Den trak været, men var fuldkommen slap og trak vejret med dybe stød. Jeg tænkte panisk: jeg må til dyrehospitalet, ellers dør den! Men efter få minutter kunne den trække vejret normalt igen, og jeg satte den sammen med de andre unger. I starten tumlede den rundt og løb i rundkreds, men derefter fandt den de andre unger og løb hen til dem. Nu ser alt til at være godt igen, men fuck jeg var bange.

Dårlig hamsterejer!  :cry:
Det var da ikke en rar oplevelse :cry:

Men du er ikke en dårlig hamsterejer :D Sådan noget kan ske for os alle :D
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Billy The Kid

Indlæg af Billy The Kid » 23. jun 2008 15:52

Rigtigt godt du nåede at "redde" dem :P
Hilsen medlem nr. 76. Dværghamster

Lykke

Indlæg af Lykke » 23. jun 2008 16:03

Jeg var ved at lave samme slags indlæg igår...

Jeg havde Roxy ude og pludselig laver hun et af de der "fisk-der-spræller-for at-komme-væk"-hop og det så ret voldsomt ud. Der var dog ikke umiddelbart sket hende noget, så jeg satte hende op på mit skrivebord, hvor hun løb lidt rundt.
Kort tid efter er det pludselig som om hun får kramper eller bliver lam og hendes ene bagben hænger efter hende. Jeg gik totalt i panik og var ved at slå dyrlægen op, for jeg var sikker på, at der var sket noget med hendes ryg, men så efter højst 10 sekunder (en evighed...) står hun pludselig op på bagbenene!
Og der har ikke været noget siden.

Syret!

(hvis der er nogen, som kender en forklaring, vil jeg selvfølgelig gerne høre om det...)

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 23. jun 2008 16:07

Lykke skrev:Jeg var ved at lave samme slags indlæg igår...

Jeg havde Roxy ude og pludselig laver hun et af de der "fisk-der-spræller-for at-komme-væk"-hop og det så ret voldsomt ud. Der var dog ikke umiddelbart sket hende noget, så jeg satte hende op på mit skrivebord, hvor hun løb lidt rundt.
Kort tid efter er det pludselig som om hun får kramper eller bliver lam og hendes ene bagben hænger efter hende. Jeg gik totalt i panik og var ved at slå dyrlægen op, for jeg var sikker på, at der var sket noget med hendes ryg, men så efter højst 10 sekunder (en evighed...) står hun pludselig op på bagbenene!

Syret!

(hvis der er nogen, som kender en forklaring, vil jeg selvfølgelig gerne høre om det...)
Nårh, lille Roxy..
De der spring kender jeg godt. De får pulsen helt op at ringe :shock: Ally lavede også mange af de spring, før hun blev tam, men nu gør hun det ikke mere :D
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Vimse

Indlæg af Vimse » 23. jun 2008 16:09

uha da! Det var ikke rart, det var rigtig godt du nåede at redde dine hamstere.
KH. Kathrine

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 23. jun 2008 16:40

Lykke skrev:Jeg var ved at lave samme slags indlæg igår...

Syret!

Puuhaa det lyder præcis som det der skete med den ene af vores chinchillaer forleden dag ..
Den sprang for at komme ind i buret og ramte bagsiden af buret og så så det også ud som om den gik i kramper .. Troede virkelig også der var sket noget med dens ryg ..

Passionen:
Får helt ondt af dig når du skriver du er en dårlig hamsterejer .. Sådan noget kan jo ske for os allesammen og selvom det er noget skidt så gjorde du det jo på ingen måde med vilje så du skal ikke være ked af det :)
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Christina S.R.

Indlæg af Christina S.R. » 23. jun 2008 16:51

Du fik fanget Kowu også, ikke? :shock:

Puha - de der historier er bare så modbydelige - man får bare hjertet op i halsen, når det sker og bliver total panisk og sidder med sved tilbage bagefter ...
Nefertiti lavede også et af de der hop dagen efter jeg havde fået hende - var også bare skræmt fra vid og sans især efter at have mistet Max ved at han faldt ned fra bordet  :cry:
Så kender meget godt følelsen af at være en dårlig hamsterejer :hcry:
Knus Christina
Ejer af hamstrene Sif og Silvara & cairn terrieren Kayleigh. Har tidligere haft hamsteren Nefertiti (Nef) og dværghamsteren Maximilian (Max). Se mine hamstre på http://www.greenlilyrabbit.dk/hamstere.html

Meddie

Indlæg af Meddie » 23. jun 2008 16:53

Nej nej nej, hvor forfærdeligt :(
Men godt at de begge klarede den! :wink:
De er nu egentlig meget hårdføre sådan nogen :lol:
Så tror nu nok at den lille skal klare den!

Du er BESTEMT ikke en dårlig hamsterejer Jeanette!
Sådan noget kan skam ske for alle.. Og sådan noget sker bare engang i mellem blandt hamsterejere! Der er både gode og dårlige oplevelser :wink:
~ Mvh. Mette og Clean

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 23. jun 2008 17:05

Var også et nervevrag ved mit første kuld, og der fandt jeg ud af at huse der skal løftes er ikke egnet til nå man har unger.
Jeg ødelage en hel rede og der var unger ud over hele bunden og jeg tudede fordi jeg troede hun ville spise dem fordi jeg havde rørt ved dem for at få dem samlet.

*kram* alle laver fejl og du lære af det også selvom det var en grim oplevelse.

Vimse

Indlæg af Vimse » 23. jun 2008 17:17

Nu vil jeg alts lige sige en ting!
Jeg er sikker på at ingen her inde er dårlige hamsterejere!!
:)
Det er sket for mange det med hamstere laver spejdt ud af hånden på en eller det andet. Min Puttet hoppede også på et tidspunkt ud af min hånd mens jeg holdt hende over gulvet. HELDIGVIS landte hun i en bunke tøj som jeg ikke havde gidet tage til vask (hehe så er det heldigt af være lidt doven.
Jeg skyndt mig at ttagge hende og og siden har hun ikke gjort noget.
Hamstere kan være mærkelige og det er ingens skyld.
KH. Kathrine

Passionen

Indlæg af Passionen » 23. jun 2008 17:29

Christina S.R. skrev:Du fik fanget Kowu også, ikke? :shock:

Puha - de der historier er bare så modbydelige - man får bare hjertet op i halsen, når det sker og bliver total panisk og sidder med sved tilbage bagefter ...
Nefertiti lavede også et af de der hop dagen efter jeg havde fået hende - var også bare skræmt fra vid og sans især efter at have mistet Max ved at han faldt ned fra bordet  :cry:
Så kender meget godt følelsen af at være en dårlig hamsterejer :hcry:
Ja, jeg lokkede hende hen til mig ved at kradse  i gulvet. Hun er normalt så nysgerrig. Og da hun så var tæt nok på mig, faldt jeg nærmest over hende. Og hun var addeles ikke tilfreds med at komme i et transportburet, men sådan er det, når man er udbryder :)

Men ja, jeg begyndte også at få det varmt, da jeg havde denne lille uskyldige unge i hænderne. Det var addeles ikke sjovt.  :cry: Men nu håber jeg også, at den ikke har taget skade.

Passionen

Indlæg af Passionen » 23. jun 2008 17:33

Hopiw skrev:Var også et nervevrag ved mit første kuld, og der fandt jeg ud af at huse der skal løftes er ikke egnet til nå man har unger.
Jeg ødelage en hel rede og der var unger ud over hele bunden og jeg tudede fordi jeg troede hun ville spise dem fordi jeg havde rørt ved dem for at få dem samlet.

*kram* alle laver fejl og du lære af det også selvom det var en grim oplevelse.
Spiste hun dem?  :shock:

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 23. jun 2008 17:49

Passionen skrev: Spiste hun dem?  :shock:
Nej. Hun var ligeglad.
Men jeg var så bange for hun ville spise dem pga mig, at jeg ikke kunne sove, lå bare og tudede 8-)

Passionen

Indlæg af Passionen » 23. jun 2008 17:51

Hopiw skrev:
Passionen skrev: Spiste hun dem?  :shock:
Nej. Hun var ligeglad.
Men jeg var så bange for hun ville spise dem pga mig, at jeg ikke kunne sove, lå bare og tudede 8-)
Hehe. Så var det kun godt, at hun ikke gjorde.

Besvar