Hvilke farver er de her unger??
Hvilke farver er de her unger??
Jeg har jo aktuelt 2 kuld unger.
1) I det ene kuld er der en unge jeg har ment var cinnamon, men nu synes jeg slet ikke hun ligner de cinnamon jeg har i det andet kuld.
Havde hun været et marsvin ville jeg have kaldt hende gylden argente, da hun ser ud til at være lilla/dove i bunden men med gyldne spidser.
Hun har heller ikke den "vildt" tegning de andre cinnamon'er har.
Mor er: dom.spot sort/tortie (Genny) og faderen er Dumbo, som der også har været tvivl om farven ved.
2) i det andet kuld er der 2 unger, som skilder sig lidt ud fra de andre, idet de er mere brunlige end de andre.
Moderen er hb. dove og faderen er cinnamon
Alle de her omtalte unger har røde øjne.
1) I det ene kuld er der en unge jeg har ment var cinnamon, men nu synes jeg slet ikke hun ligner de cinnamon jeg har i det andet kuld.
Havde hun været et marsvin ville jeg have kaldt hende gylden argente, da hun ser ud til at være lilla/dove i bunden men med gyldne spidser.
Hun har heller ikke den "vildt" tegning de andre cinnamon'er har.
Mor er: dom.spot sort/tortie (Genny) og faderen er Dumbo, som der også har været tvivl om farven ved.
2) i det andet kuld er der 2 unger, som skilder sig lidt ud fra de andre, idet de er mere brunlige end de andre.
Moderen er hb. dove og faderen er cinnamon
Alle de her omtalte unger har røde øjne.
- Vedhæftede filer
-
- de 2 mystiske brunlige unger til venstre sammen med 2 alm. dove
- Domina unger2 29.06.08.jpg (194.93 KiB) Vist 4244 gange
-
- Den argente lignende sammen med en dove bror.
- Genny unger3 29.06.08.jpg (194.77 KiB) Vist 4244 gange
den første du viser hvor de kun er to på billedet den er den dove tortie. de gule pletter er meget store... ku måske med den beskrivese du giver mis tænke den for at være dov gul.
er det en pige eller en dreng? er den farve du beskrever ens over hele hamsteren eller er det i pletter?
de sidste ku enten være brundøret dov, eller måske tortie også. da en rød øjet gul og en cinnamon godt kan ligne hinanden lidt.
er det en pige eller en dreng? er den farve du beskrever ens over hele hamsteren eller er det i pletter?
de sidste ku enten være brundøret dov, eller måske tortie også. da en rød øjet gul og en cinnamon godt kan ligne hinanden lidt.
de venligste hilsner amanda
jeg vil tro at det du har fat i der er rust-genet
den du troede var cinnamon kunne line en brunøret cinnamon
altså en bb pp
eller en dove tortie - pp toto
de to nederste kunne ligne brunøret dove - aa bb pp

den du troede var cinnamon kunne line en brunøret cinnamon

eller en dove tortie - pp toto
de to nederste kunne ligne brunøret dove - aa bb pp

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Contraria: Den på det øverste billede er jeg ret sikker på er en pige. Men synes umiddelbart at den farve hun har er jævn over det hele, ikke som pletter.
De 2 brunlige dove, ville de ikke allerede have brune ører, hvis de skulel være brunørede dove??
Hvis jeg nu linker til tråden om moderen til den øverste, vil farven som ungen så har, give mere afklaring om mor og far, eller bare gøre det endnu mere kompliceret.
Hvordan kan jeg afklare hvad farve ungen har??
http://hamsterland.dk/forum/viewtopic.p ... highlight=
De 2 brunlige dove, ville de ikke allerede have brune ører, hvis de skulel være brunørede dove??
Hvis jeg nu linker til tråden om moderen til den øverste, vil farven som ungen så har, give mere afklaring om mor og far, eller bare gøre det endnu mere kompliceret.
Hvordan kan jeg afklare hvad farve ungen har??
http://hamsterland.dk/forum/viewtopic.p ... highlight=
tja... du kan jå låne en rust eller chokolade for at se om det er b genet som gør at dine unger ser underlige ud.
umildtbart (udfra at du siger den første er en pige og at farven er jævn og ikke i pletter) sige at det finder du kun ud af ved at parre hende tilbage på far. at farven er jævn og ikke i plettet tros at jeg syns billedet ser ud til at hun har. så må hun næsten være dove gul eller brund øret dove gul. men det hinger kun sammen hvis far er dove gul. og hun ligner jo ikke sin fars farve! så hvad kan hun så være..
mor er heltklart tortie. om hun også er sort sølv eller silver sort... aner det ikke... for hun ku også være lys grå sort tortie. men giver bare ingen mening når vi ikke har letal grå i DK...
umildtbart (udfra at du siger den første er en pige og at farven er jævn og ikke i pletter) sige at det finder du kun ud af ved at parre hende tilbage på far. at farven er jævn og ikke i plettet tros at jeg syns billedet ser ud til at hun har. så må hun næsten være dove gul eller brund øret dove gul. men det hinger kun sammen hvis far er dove gul. og hun ligner jo ikke sin fars farve! så hvad kan hun så være..
mor er heltklart tortie. om hun også er sort sølv eller silver sort... aner det ikke... for hun ku også være lys grå sort tortie. men giver bare ingen mening når vi ikke har letal grå i DK...
det betyder at der i hendes genkode ligger genet Lg som er letalt i dobbeltform, så eventuelle unger må ikke pares med hinanden dirakte og de er ikke smart at blande Lg med Sg.MadamMim skrev:Hvad ville det betyde hvis hun er grå sort tortie???
det er meget svært at påvise at det er Lg og ikke Sg. sog kan det ses tydliger på aa individer ind vis det var på A individer.
at hun er Lg grå vil forklare den lidt sorte med den blege gule tortie farve da en Sg sort tortie ville se ud som en gangske almindelig sort tortie.
det vil ku forklare hvorfor mor har været lys sølv agtig som unge men ikke er det nu.
jeg syns bestemt der er noget som du bære tage nogle grundige over vejelser med.
en EF Sg og en Lg med A er meget svære at skælne fra hinanden, især når man ikke har erfaringer med Lg genet før.
det ku absolut være spændene at finde ud af om det er Lg eller og det bare er en ringe Sg som spiller ind hos mor. men man bør efter min mening være varsom og ikke sælge til dyrehandlere da den almindelige forbruger ikke vil ku være i stand til at vide noget som helst om letale gener og vil da nok med sikkerhed parre to sammen.
så varsomhed og oplysning af de køber som du har til dine unger er absolut at anbefale. ind til du ved mere omkring hvad det er.
jeg vil ikke sige mig 100% sikker på at det er Lg som gør det og at det er det hun er. men det vil nok farklare en del.