plamager
plamager
Jeg troede først at jeg skulle til at miste min nullermand til en begyndende svulst og dernæst fandt jeg en lignende på Vores Mathilde.
Sådan cirka midt på kroppen var der ligesom et modermærke-gonne-bad på begge dyrene. Jeg fandt så identiske mærke på den anden side (også på begge) og kan jo godt lure at det er duftkirtlerne (eller hvertfald hvor de sidder)
Men jeg har aldrig set dem så tydelige/hårde/nopprede før. vores to andre hamstre kan man heller ikke se dem på.
Er de bare kommet i "overgangsalderen" ? (Vores Nuser er jo noget ældre end de to og hun har det ikke)
kan der været gået parasitter i dem eller er de tilstoppede ?
nogen der har erfaringer ?
PS ingen af dyrene lader til på nogen måde at være påvirket
Sådan cirka midt på kroppen var der ligesom et modermærke-gonne-bad på begge dyrene. Jeg fandt så identiske mærke på den anden side (også på begge) og kan jo godt lure at det er duftkirtlerne (eller hvertfald hvor de sidder)
Men jeg har aldrig set dem så tydelige/hårde/nopprede før. vores to andre hamstre kan man heller ikke se dem på.
Er de bare kommet i "overgangsalderen" ? (Vores Nuser er jo noget ældre end de to og hun har det ikke)
kan der været gået parasitter i dem eller er de tilstoppede ?
nogen der har erfaringer ?
PS ingen af dyrene lader til på nogen måde at være påvirket
Vores familie: Mor, søn, datter og 4 hamser
har du et billede af det? :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Det er helt sikker duftkirtlerne. Hos mine guldhamstre er de også "blomstret" op. Tror muligvis at det skyldes årstiden, da det i naturen vil være nu, det er parringstid.
Duftkirtlerne kan blive helt hårløse områder, og det ser ud som om at huden er helt tør og kan ligne udslæt. Området er mellem ½ til 1 cm. i diameter.
Især hunnerne duftmarkerer, når jeg har dem oppe. Det ser meget sjovt ud. De gnider sig op alt - os og sofaen. Specielt når de kan dufte, at der har været en anden for nyligt, så gælder det om at overdøve hendes duft. Hannerne er bare helt i ekstase over al den herlige duft.
Duftkirtlerne kan blive helt hårløse områder, og det ser ud som om at huden er helt tør og kan ligne udslæt. Området er mellem ½ til 1 cm. i diameter.
Især hunnerne duftmarkerer, når jeg har dem oppe. Det ser meget sjovt ud. De gnider sig op alt - os og sofaen. Specielt når de kan dufte, at der har været en anden for nyligt, så gælder det om at overdøve hendes duft. Hannerne er bare helt i ekstase over al den herlige duft.
Junge
Min Ingolf har også nogle meget tydelige! Det ligner også forstørrede modermærker... sætter lige et billede ind af det, og de er meget større nu end de var dengang hvor han var ca. 2-3 mdr.
Så det er nok som de andre skriver bare pga. parringssæsonen?? :?
- Vedhæftede filer
-
- Duftkirtel venstre side.JPG (40.44 KiB) Vist 5374 gange
Ringling skrev:Min Ingolf har også nogle meget tydelige! Det ligner også forstørrede modermærker... sætter lige et billede ind af det, og de er meget større nu end de var dengang hvor han var ca. 2-3 mdr.
det ligner et sår.. Men det er nok bare mig hehe
KH. Kathrine
Hunner har dem altså også de er bare ikke lige så tydelige.Hopiw skrev:Det er duftkirtlermoon-face skrev:sådan 2 har min Chao også ???
men den har han altid haft ?
men han er ikke syg eller noget overhoedet.
De skal være på han hamstere.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Tak for tilføjelsen - jeg begyndte lige at undre mig...Benjamin skrev:Hunner har dem altså også de er bare ikke lige så tydelige.Hopiw skrev:Det er duftkirtlermoon-face skrev:sådan 2 har min Chao også ???
men den har han altid haft ?
men han er ikke syg eller noget overhoedet.
De skal være på han hamstere.