Lige et par spørgsmål

Beskrivelse mangler
Låst
philolaura

Lige et par spørgsmål

Indlæg af philolaura » 30. jul 2008 17:15

Hej.. :P  
Har lige nogen spørgsmål jeg vil spørge om.. De handler alle sammen om mad undtagen et?

1. Det vat jeg giver mine hamstere hedder bomulds vat og er 100 % rent, er det okay at give den?

2. Kan den godt tåle brokoli?

3. Kan den tåle fersken??

4. Hvad er dens ynglings grønt?

5. Hvor mange godbidder må man give dem om dagen?

det var mine spørgsmål håber i gider at svare dem!?

Benjamin

Re: Lige et par spørgsmål

Indlæg af Benjamin » 30. jul 2008 17:23

philolaura skrev:Hej.. :P  
Har lige nogen spørgsmål jeg vil spørge om.. De handler alle sammen om mad undtagen et?

1. Det vat jeg giver mine hamstere hedder bomulds vat og er 100 % rent, er det okay at give den?

1 du skal holde dig langt væk fra hamstervat da det kan recikere at skade din hamster, det er ikke let at fordøje for hamsteren hvis den skulle komme til at spise lidt af det den kan desuden også få det viklet om ben, poter, og om halsen og blive kvalt eller få revet ben eller pote af.

brug istedet toiletpapir der er revet i små stykker så den ikke kan få det viklet rundt om halsen.

2 ja i begrænset mængder

3 ja uden sten og i begrænset mængder

4 det er forskelligt fra hamster til hamster

5 afhænger af hvad du kalder godbidder
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Mahonia

Re: Lige et par spørgsmål

Indlæg af Mahonia » 30. jul 2008 17:26

philolaura skrev:Hej.. :P  

1: Nej giv aldrig din hamster vat af nogen slags. Giv hellere toilet papir eller køkkenrulle revet i strimler. (Det er også billigere end hamstervat.)

2: Den kan godt få broccoli.

3: Fersken husker jeg ikke, men prøv at søge herinde. Det har vist været oppe før.

4: Agurk plejer at være et hit, men hamstere kan have forskellig smag, så måske kan din lide noget andet grønt bedre.

5: Det er lidt forskelligt alt efter, hvad det er for godbidder, men giv ikke for meget. Nogle af dem kan være fedende. Måske ca. 2-3 stk. pr dag. Det er hvad mine får.  :wink:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 30. jul 2008 21:44

tja.... som de andre siger i spg. 1-4

med hensyn til godbidder, så husk at de stænger man kan købe med korn, kerner (nødder) og honning eller lign. de feder også...

Hvis du vil bruge penge på rede materiale så kan du prøve det der hedder Non-smell Cotton det er lidt dyrt(Købes i plantorama), men posen holder meget længe, hvis men ikke har mere end et par hamstere.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

burrus

Indlæg af burrus » 30. jul 2008 23:16

jeg ville IKKE give fersken :wink:  heller ikke uden stenen! blåsyren sidder ikke alene i stenen, men vil ALTID sidde i selve træet, grenen, stenen OG en smule (nogle gange meget) i frugtkødet også...

Man risikerer ganske enkelt at hamsteren dør af den mængde blåsyre den får..  :(

(hvis du søger på blåsyrer herinde eller på wikipedea kan du hurtigt finde mere info om hvad blåsyre er og hvorfor det er farligt :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 31. jul 2008 09:39

AnetteFrost skrev:
Hvis du vil bruge penge på rede materiale så kan du prøve det der hedder Non-smell Cotton det er lidt dyrt(Købes i plantorama), men posen holder meget længe, hvis men ikke har mere end et par hamstere.
Jeg kender ikke lige det der Non-smell Cotton. Men umiddelbart ville jeg ikke mene at det er meget bedre end vat. Cotten betyder jo bomuld, og vat består jo af 100% bomuld...

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 31. jul 2008 10:01

det minder ikke det fjerneste om vat.... det har en helt anden "konsistens" hvis man kan sige det sådan....  jeg har brugt det heletiden mens trunte har unger ligenu, og har ikke oplevet problemer.... men smider liige et billed her, kan ikke lige findet det andet indlæg med billedet.
Vedhæftede filer
Non-smell cotton.jpg
Her er et billed af det jeg bruger til redemateriale til alle mine hanstere uanset alder.
Non-smell cotton.jpg (30.32 KiB) Vist 4526 gange

burrus

Indlæg af burrus » 31. jul 2008 10:36

så vidt jeg kan se virker non-smell cotton som bumoldskapsler der er åbnet.
strukturen på ren bomuld direkte fra "frøet" er meget anderledes end det var man køber.

Det vat man køber er bomuldet lavet til laaaaaange tråde som der så er tilsat et bindingsmiddel så disse lange tråde holdes sammen - ofte i bestemt form...

Ren bomuld direkte fra "frøet" er små korte løse "fimretråde" som lettere rives fra hinanden..

jeg ved ikke om jeg selv ville bruge det - toiletpapir er ganske fint og deljigt billigt :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 31. jul 2008 12:41

Men selvom der så ikke ville være risiko for at hamsteren kunne blive kvalt, må der da være de samme fordøjelses-problemer med det, som der er med hamstervat...?

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 31. jul 2008 18:31

Jeg ville ikke bruge det dér cotton-halløj..
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 31. jul 2008 21:45

tja.... måske, men jeg har brugt det siden oktober '07 og har ikke oplevet noget.... Da jeg købte det fik jeg det anbefalet som bundstrøelse, da min bedre halvdel har rigtig meget allergi og ikke rigtig kan tåle træstøv... men bruger det kun som redemateriale.

toast

Indlæg af toast » 1. aug 2008 14:02

NEJ !
Ikke så meget af gangen .
Uden sten og ikke så meget .
Agurk bla. Men hamstere er forskellige .
Jeg giver Tupac 2 loftys om dagen, og 1 stykke tørfoder til katte hver 2. dag . Han får rosiner et par gangen om ugen .

philolaura

Indlæg af philolaura » 6. aug 2008 12:35

ok

Låst