lidt nyt - bare lige sådan så...

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 16. aug 2008 10:02

Det er rigtig ærgeligt :(
Har snakket meget med Amanda om det og... og...

Det er altså sørgeligt :cry:

Men på den anden side, så er det bedre, at dyrene kommer andre gode steder hen istedet for aflivning..
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 16. aug 2008 10:14

Jeanette skrev:Det er da utroligt at naboerne mener at kunne lugte dyrene! Synes slet ikke at hamstere, eller deres bure lugter... men nu har jeg selvfølgelig også kun en enkelt selv, så jeg ved jo ikke hvordan det er når man har mange flere...

Men forstår helt klart godt, at I vælger at gøre som I gør, når nu naboerne har klaget. Men det er godt nok rigtig ærgeligt for jer!
jeg synes heller ikk mine hmastere kan lugtes og jeg har da en del
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 16. aug 2008 11:49

Jeanette skrev:Det er da utroligt at naboerne mener at kunne lugte dyrene! Synes slet ikke at hamstere, eller deres bure lugter... men nu har jeg selvfølgelig også kun en enkelt selv, så jeg ved jo ikke hvordan det er når man har mange flere...

Men forstår helt klart godt, at I vælger at gøre som I gør, når nu naboerne har klaget. Men det er godt nok rigtig ærgeligt for jer!
Det er et kollegie og værelserne er ikke så store. Jeg kan lige forestille mig, at nogle mennesker (som er totalt uvidende), tror at fordi man har mange dyr, så må det også lugte! Det kan de så bilde sig selv og andre ind og til sidst tror de selv på det!   :hangry:

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 17. aug 2008 14:23

Mahonia skrev:

Det er et kollegie og værelserne er ikke så store. Jeg kan lige forestille mig, at nogle mennesker (som er totalt uvidende), tror at fordi man har mange dyr, så må det også lugte! Det kan de så bilde sig selv og andre ind og til sidst tror de selv på det!   :hangry:
Ja, det kunne da godt tænkes at det var noget i den stil der er sket. For inde i mit hovede, giver det slet ikke mening at hamstere skulle lugte så meget at naboerne kan lugte dem!

Spot

Indlæg af Spot » 17. aug 2008 16:46

pyha.. godt at der er nogen der kan hjælpe :D det kunne tyde på at det er et godt og venligt forum vi har her!

Ville ønske at jeg også kunne gøre noget men det er jo mine forældre der bestemmer dyrebestanden :(
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 17. aug 2008 17:24

darkangel87 skrev:

Det kan man heller ikke, hvis der holdes rent hos dem. Jeg har pt. 30 + et kuld gåendei samme rum - og man kan ikke lugte dem  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

burrus

Indlæg af burrus » 17. aug 2008 19:21

Jeanne skrev:
darkangel87 skrev:

Det kan man heller ikke, hvis der holdes rent hos dem. Jeg har pt. 30 + et kuld gåendei samme rum - og man kan ikke lugte dem  :D
tja det er jo så det - dem på gangen har reelt kun været ved amanda et par gange og sagt - NU skal der altså skiftes bure, hvilket hun jo så naturligvis har gjort! :D  Det er IKKE hendes direkte naboer der har klaget..
Nej nej - det er de som har været med i kano-lauget og gået forbi hendes vindue og konstateret at hun har mange bure - og dermed konstateret at det da må lugte :roll:  :?  :x  

for en i (her cencuerer jeg lige resten væk!) hvor er jeg træt af sådan nogle mennesker :(  :x  

En god ting er der dog i det :lol:
Jeg får James næsten hjem - så jeg får set mit lille "hjertebarn" noget mere (han er mig altså lidt noget specielt! jeg har brugt TIMER på ham hver eneste dag i to måneder - og han er bare blevet så dejlig!) og jeg er i gang med at bearbejde min mor så meget at vi måske kan få overtalt min far til at han altså godt må komme helt hjem!
men min far har desværre et meget "alternativt" syn på gnavere :cry:  så chancen er = 1:10000000000  :(
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

contraria

Indlæg af contraria » 17. aug 2008 19:29

ja jeg ha jo fået en fin hæn stilling fra viseværen om at skære ned i bestanden af dyr og i lugt generne.

jeg er super ked af at dette må gøres og i sær at skulle få pia til at finde andre hjem til hendes elskede dyr... jeg har følt mig som en busseman og dårlig hamster ejer.

jeg vil gerne sige tak til både benjamin og mahonie for at trade til. i er de bedste... og jeg er jer dybt taknemlig.

som i jo nok ved har jeg selv føljene hamstre:

April
Cleo
Tia
Cawa
Kariboh
Orca

samt to fra mit A-kuld som endnu ikke er solgt. :(

og skal d. 30 august over og hente to svenskerer: Cantal og Parmasan

jeg har besluttet at beholde føljende hamstre selv.
Orca - Pentionist, og jeg kan ikke gå af med ham...
Cleo - får et kuld mere til foråret, lige inden hun fylder et år.
Kariboh
Cantal - hun er købt og betalt af den svenske opdrætter som skal ha mitzi af mig.
Parmasan - han er i bytte for mitzi, samt at han skal være far til Cleo's 2 kuld.

grunden til at jeg har valgt lige disse dyr. er at jeg går efter chokolade og sølv. jeg ved at det vil være muligt for mig at frem skaffe en efter kommer til både kiks og orca igen, så de liner er ikke helt tabt for mig. hved at  tage de to svenskere, vil jeg ku bidrage med helt nyt blod til den danske avl, og det er både med sølv gener og med rust genet.

jeg har lagt mine avls planer om, så det passer med at jeg ikke har så mange kuld.

jeg vil lave et kuld mellem cantal og kariboh her i efteråret og et mellem cleo og parmesan omkring marts måned
de venligste hilsner amanda

Emily

Indlæg af Emily » 17. aug 2008 22:38

godt nok træls for jer og jeres dyr, håber det hele ordner sig for jer!
Dejligt der var nogen der allerede kunne hjælpe :-)
surt med din far Burrus :-(
--Emily--

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 17. aug 2008 22:58

Det er da ikke dig Amanda, der er en bussemand. Det er viceværten! Han burde undersøge, om der er noget hold i klagen, før han beder dig skære ned i bestanden!  :x

Besvar