seprice kuldet.... opdateret i første indlæg, singel fotos

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
contraria

seprice kuldet.... opdateret i første indlæg, singel fotos

Indlæg af contraria » 20. aug 2008 17:09

tja.. mit b-kuld er nu blevet til at seprice kuld.

der er kommet en hvidbåndet sort TORTIE, og en ?dove tortie... (den har så meget gul på sig at jeg ikke kan se om den er dove eller silver dove :lol: )

vilket vil sige at cleo er chokolade tortie... vilket så vil sige at Zita er kobber tortie....

pia og jeg undres os.. for zita har ikke lavet en eneste som var TYDELIG tortie... men cleo har så lige påvist at hun er Tortie og at hendes mor også er det... denne lille pige er ikke til at tage fejl af...

Billede

Billede

Billede

og så skal i da ikke snydes for gruppebilleder... de er 8 dage gamle nu.

Billede

Billede

og lig så lige mærke til den lille bette dreng med futterne i vejret...

:lol:  :love4:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

til den op mæksomme, som har set at der kun er 12 på billederne, kan jeg fortælle at en 13 stadig lever... men for ikke nok mad så han er blevet i reden hos mor, mens hans søskende er taget fra til fotograferingen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

opdatering d. 23 aug 08

de er nu 11 dage gamle

der er kommet følgene køns og farve fordeling:

dreng - sort - Contraria's black Jac surprise (virker meget låvende i sin type, farven er silke sort/total black inc)
pige - sort "tortie" - Contraria's surprise surprise (virker til at være yderst låvende type mæssigt, glæder mig til at følje hendes udvikling frem over)
pige - hvidbåndet sort tortie - Contraria's lady of surprise (kuldets lille mus)
pige - hvidbåndet zobel - Crontraria's surprise mathilda (robust og kompakt, typen er yderst låvende, båndet er godt men brudt af en streg)
pige - hvidbåndet sort -Contraria's surprise marry (lille spinkel pige, lidt for spis i hovedet, øjnene godt sat)
pige - hvidbåndet RØ "dove" - Contraria's surprise choko dot(super låvene solid pige.ørene måske for lavt sat, håber det retter sig som hun vokser til)
dreng - hvidbåndet "dove" - Contraria's surprise me teddy (vil slægte sin far på og udvikle sig til en pæn flot fyr. mærket med grøn tus)
pige - hvidbåndet "dove" - Contraria's surprise sweetness (okay type, lilla mærke)
dreng - "dove" - Contraria's surprise mr. Brown (mus med antrak af at være firkantet, har det med at bide når det bliver holdt om ham)
dreng - hvidbåndet "mink" Comtraria's ace off surprise (mus, mærke orange)
dreng - hvidbåndet "silverdove" Contraria's boy of surprise(okay type, spinkel bygget, mærket er grøn)
dreng - hvidbåndet "silver dove" Crontraria's Love surprise (okay type mere robust bygget. mærke blå)

Billede
dreng - sort - Contraria's black Jac surprise (virker meget låvende i sin type, farven er silke sort/total black inc)

Billede
pige - sort "tortie" - Contraria's surprise surprise (virker til at være yderst låvende type mæssigt, glæder mig til at følje hendes udvikling frem over)

Billede
pige - hvidbåndet sort tortie - Contraria's lady of surprise (kuldets lille mus)

Billede
pige - hvidbåndet zobel - Crontraria's surprise mathilda (robust og kompakt, typen er yderst låvende, båndet er godt men brudt af en streg)

Billede
pige - hvidbåndet sort - Contraria's surprise marry (lille spinkel pige, lidt for spis i hovedet, øjnene godt sat)

Billede
pige - hvidbåndet "dove" - Contraria's surprise choko dot (super låvene solid pige.ørene måske for lavt sat, håber det retter sig som hun vokser til)

Billede
dreng - hvidbåndet "dove" - Contraria's surprise me teddy (vil slægte sin far på og udvikle sig til en pæn flot fyr.han hinger i mælke baren konstant. mærket med grøn tus)

Billede
pige - hvidbåndet "dove" - Contraria's surprise sweetness (okay type, lilla mærke)

Billede
dreng - "dove" - Contraria's surprise mr. Brown (mus med antrak af at være firkantet, har det med at bide når det bliver holdt om ham)

Billede
dreng - hvidbåndet "mink" Comtraria's ace off surprise (mus, mærke orange)

Billede
dreng - hvidbåndet "silverdove" Contraria's boy of surprise(okay type, spinkel bygget, mærket er grøn)

Billede
dreng - hvidbåndet "silver dove" Crontraria's Love surprise (okay type mere robust bygget. mærke blå)
Senest rettet af contraria 23. aug 2008 20:02, rettet i alt 6 gange.
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 20. aug 2008 17:11

jeg undres stadig :?  hvor hulen sidder det gule hår på den hamster!?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 20. aug 2008 17:15

Hvor er de altså søde! Ej hvor mærkeligt det med tortie-farven, sjovt at I først finder ud af det nu, når I har haft helt tilbage til mormoren  :lol:
Men de er rigtig nuser, total drømmekuld!  :love4:
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

contraria

Indlæg af contraria » 20. aug 2008 17:17

altså det er et godt spørgsmål... :P

for jeg undres også...

cleo er så også umbrous så jeg spekuler på hvilke andre overreskelser der er i kuldet...

kom ende lig med nogle bud folkens....

kan sige at den lille dreng i reden er sort.
de venligste hilsner amanda

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 20. aug 2008 17:28

Hvor er de fine og kære.  :love:

burrus

Indlæg af burrus » 20. aug 2008 18:12

ja tortie'en kommer jo så helt tilbage fra oldemor som er sort tortie :shock:  jøsses... utroligt det ikke er kommet før NU!  :shock:  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 20. aug 2008 19:27

burrus skrev:ja tortie'en kommer jo så helt tilbage fra oldemor som er sort tortie :shock:  jøsses... utroligt det ikke er kommet før NU!  :shock:  :lol:
Det kan jo sagtens have sat sig på Zitas Creme unger uden at det har kunnet ses. :wink:
eller på andre unger hvor det har været så småt at det ikke har kunnet ses. :D
De kan jo nemt overraske de der gener. :lol:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 20. aug 2008 19:42

ja...

nu sidder jeg bare og gruer for om Harry kan være gul :?  og derfor har en underlig farve i forhold til at han jo var farvebestemt til rust umbrouse :?

nå det finder jeg tids nok ud af... (om ca 3 uger når catys unger begynder at vise farve :lol: )
Pia B

Ringling

Indlæg af Ringling » 20. aug 2008 20:04

Hehe...det er nu sjovt som de farver kan snyde ind imellem!
Det er noget af det der gør avlen ekstra spændende  :wink:  :D
Det ser i hvert fald ud til at være nogle dejlige små unger!
Hilsen Lotte
Billede

Meddie

Indlæg af Meddie » 20. aug 2008 20:29

Hvor er de bare nuttede og små :D
~ Mvh. Mette og Clean

Ginger

Indlæg af Ginger » 20. aug 2008 21:38

Hvor er de smukke.  :D

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 21. aug 2008 07:53

ej hvor nuser
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 21. aug 2008 10:44

Pia/Amanda: Kan Valentin evt. være gul eller er han rust?

I var selv lidt overraskede over, at han var så lys i det, da I var her sidst.
:wink:
Vedhæftede filer
IMG_0023~1.JPG
IMG_0023~1.JPG (167.6 KiB) Vist 6864 gange

Meddie

Indlæg af Meddie » 21. aug 2008 11:23

Mahonia skrev:Pia/Amanda: Kan Valentin evt. være gul eller er han rust?

I var selv lidt overraskede over, at han var så lys i det, da I var her sidst.
:wink:
Ja.. Han ligner faktisk en god blanding af rust og gul :lol:
Smuk, det er han i hvertfald :D - Sikke en pels! :love:
~ Mvh. Mette og Clean

burrus

Indlæg af burrus » 21. aug 2008 11:57

tja det vil tiden vise - men jeg tror kun han er rust, men han kunne måske godt være gul :?
Pia B

Besvar