Hej, jeg har to spørgsmål.
Det ene vedr min han guld, som jeg ikke synes er så hygiegnisk omkring sin tisser/tishul. Ved han tit rengøre omkring numsen og testikler. Men nogle gange sidder der lidt indtøret urin ved hans tishul. Og det synes jeg er mærkeligt når det ellers er et dyr der bruger meget tid på pleje. Er det noget i har oplevet før?
Det andet er min hun guld hams. Hun hamstrer ja, som en hamster. Det er helt vildt hvor meget hun propper i de kindposer, man tror hun skal til at revne. Hun propper først gerne sine poser når hun har fået dagens mad, og det er som reel efter jeg har haft hende oppe. Men det sker at hun propper dem inden og så tør jeg simpelthen ikke tage hende op.
Jeg er bange for om jeg skal komme til at trykke på poserne og noget af maden skal lave hul. I sær korn. De dage hvor hun gør dette når hun ikke at komme ud, for hun løber rundt med det i et par timer. Og så er jeg gået i seng. Hun er også stadig lidt vild, kun næsten 3 måneder, og kan næsten ikke holde fast på hende fordi hun er en omvandrende madskål.
Jeg prøver så vidt muligt at tage hende ud stort set efter hun er vågnet, men er ikke altid hjemme kl 20.
Skal jeg være bange for at tage hende ud med proppede poser?
Her er de ikke fyldt op, kan være ca ½ gang mere
Her er ved at nå maks.... :shock:
Men hun er dejlig, ik? :love4: Min lille ballademager!
Hygiegne? Kindposer?
-
det har jeg også oplevet med mange af mine unge hamstere at de propper mad ind men ikke rigtigt gider ud med det igen.
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Jeg har ikke rigtigt noget svar, men jeg bliver også nervøs for at håndtere dem, når mine fylder kindposerne helt op.
Jeg spurgte på et tidspunkt min dyrlæge om hvor farligt havre med skal og hø er for hamsternes kindposer. Hun sagde, at det værste var havre med skal, men at det som regel er, når hamsterne putter for meget ind i poserne, at det går galt. Og hun satte det lig med at de var sultne.
- mine er næppe sultne når de fylder deres kindposer, og nogle gange tror jeg også det er strøelse de tager.
men som sagt, intet svar...
Jeg spurgte på et tidspunkt min dyrlæge om hvor farligt havre med skal og hø er for hamsternes kindposer. Hun sagde, at det værste var havre med skal, men at det som regel er, når hamsterne putter for meget ind i poserne, at det går galt. Og hun satte det lig med at de var sultne.
- mine er næppe sultne når de fylder deres kindposer, og nogle gange tror jeg også det er strøelse de tager.
men som sagt, intet svar...
Jeg tror at det er en periode hun skal igennem,
for min bllacky gjorde det også og løb rundt i lang tid med poserne proppet til bristepunktet.
Der er ikke sket noget ved at jeg har håndteret hende.
Men nu bruger jeg også foderkugler i stedet for det blandingsfoder.
Ved ikke om det andet er farligt...
MEN hvor er hun bare en dejlig tøs! Er da faldet helt for hende :love4: :love4: :love4:
for min bllacky gjorde det også og løb rundt i lang tid med poserne proppet til bristepunktet.
Der er ikke sket noget ved at jeg har håndteret hende.
Men nu bruger jeg også foderkugler i stedet for det blandingsfoder.
Ved ikke om det andet er farligt...
MEN hvor er hun bare en dejlig tøs! Er da faldet helt for hende :love4: :love4: :love4:
Har ikke så meget lyst til at give hende mere mad, for når hun endelig er færdig ligger hun det hele i hjulet og så løber, og nøj hvor det larmer. Men tror altså ikke hun sulter. Hun er som sagt knap 3 måneder og hun har taget fint på i vægt, vejer hende ca en gang om ugen.
Så vidt jeg kan se er der vist ikke havre i hendes fodder, men kan lige læse på posen.
Nogen der har svar på mit andet spørgsmål ang hygiegne?
Så vidt jeg kan se er der vist ikke havre i hendes fodder, men kan lige læse på posen.
-
hun har åbenbart fundet på at hendes madlager skal være i hjul. de fleste af mine tømmer deres madskål når de får mad og slæber det hen i et hjørne af buret til senereAnnaR skrev:Har ikke så meget lyst til at give hende mere mad, for når hun endelig er færdig ligger hun det hele i hjulet og så løber, og nøj hvor det larmer. Men tror altså ikke hun sulter. Hun er som sagt knap 3 måneder og hun har taget fint på i vægt, vejer hende ca en gang om ugen.
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
Jeg tror ikke du skal være nervøs for at håndtere hende, når hun har mad i kinderne. Der er aldrig sket noget når jeg har håndteret min guld, selvom hendes kinder var fyldt helt op.
Og så tror jeg simpelthen ikke på, at det har noget som helst at gøre med, at de er sultne om de hamstere eller ej. Det ligger jo i deres natur at samle ekstra mad ind til "en regnvejrsdag". Så så længe der er mad, bliver der hamstret.
Hvad angår hygiegne kan jeg desværre ikke komme med noget intelligent at sige...
Og så tror jeg simpelthen ikke på, at det har noget som helst at gøre med, at de er sultne om de hamstere eller ej. Det ligger jo i deres natur at samle ekstra mad ind til "en regnvejrsdag". Så så længe der er mad, bliver der hamstret.
Hvad angår hygiegne kan jeg desværre ikke komme med noget intelligent at sige...
-