Mænd der synes man er en tosset hamsterfreak!

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
AnnaR

Mænd der synes man er en tosset hamsterfreak!

Indlæg af AnnaR » 4. sep 2008 18:14

Skal bare lige lette hjertet og høre om jeg er den eneste i verdenen der har prøvet dette. Altså jeg har en kæreste, læs manden i mit liv, og han synes da at hamsterne er søde, vil gerne tage dem op en gang imellem. Han er gået med til at få dem hvis han ikke skulle skifte bur. Han vil gerne fodre dem og passe dem hvis jeg ikke er hjemme. Og alt dette passer mig også helt fint. Det er trods alt mig der ville have dem og det er "mine" dyr.
Men han bliver sådan lidt små gnaven og synes det er fjollet hver gang jeg køber noget til dem, eller bare kigger i en dyrehandel. Og det irriterer mig. I dag har jeg hentet en pakke fra zooplus, som hovedsagligt indeholdt deres grundfoder, og har ikke købt noget legetøj. Og igen siger han bare, hvad har du nu købt? Ja vi har ikke særlig mange penge, især ikke mig selv for tiden. Men det her er min hobby! Han har sin egen som han også bruger penge på. Har prøvet at sige det til ham, men det er ligesom han ikke synes det er det samme. Sidst han købte noget (dumt efter min mening)til sin hobby (han spiller samba(trommer)), købte han en tromme og en taske til den for ca 1300 kr. Og indtil videre har den kun stået ude i gangen i 3 måneder og har kun set den ude af tasken da han lige kom hjem med den. Jeg er sammen med hamsterne hver dag og nyder også bare og kigge på dem.
Hvem er så mest fjollet?

Skulle lige lette hjertet, tak til dem der lytter. Nu vil je snart gå ud og lave klatkager.

Spot

Indlæg af Spot » 4. sep 2008 18:51

tro mig jeg keder det!! de fleste tror man er sindsyg når man går så meget op i en gnaver.. Sjovt nok er det okay såsnart dyret bliver en hest eller hund!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 4. sep 2008 18:54

Hvor er han tosset! Selvfølgelig er det da okay at bruge penge på sine hobbyer, og han skal da bare blande sig helt udenom, og passe sine sambatrommer!  :wink:
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Vimse

Indlæg af Vimse » 4. sep 2008 18:56

Jeg kender sindsygt godt det med folk synes det er mærkeligt at gå så meget op i hamstre...
Og jeg er irreteret over at min mor ikke bryder sig om hamstre :/
Ingen i min familie bryder sig særlig meget om dem.
Kun min far han synes de er søde men vil helst ikke holde dem.
KH. Kathrine

Meddie

Indlæg af Meddie » 4. sep 2008 19:52

Spot skrev:tro mig jeg keder det!! de fleste tror man er sindsyg når man går så meget op i en gnaver.. Sjovt nok er det okay såsnart dyret bliver en hest eller hund!
Præcis. Kan huske en dag hvor vi havde fritime, og fik så lov til at gå på pc'erne. Et par af mine veninder går ind på diverse hestesider, inkl. mig selv, og surfer lidt rundt. Synes det bliver lidt kedeligt efter en times tid, og beslutter mig derfor til at smutte forbi DHF. Så kommer der selvfølgelig den kommentar man bare IKKE vil høre. Nemlig - "Dansk Hamster Forening?!" "Det må da være din spøg Mette?!"

Ja, okay :roll:

Men nu har jeg det sådan (og har altid haft det sådan) at jeg på ingen måder skammer mig over min(e) hobbyer! Smag og behag - Interesser er forskellige og det skal et par tøser ikke komme og gøre grin med og tro at jeg enten vil skynde mig væk fra siden eller finde på en søforklaring.. Næh nej :wink:
Desuden svarede jeg helt ærligt "Jeps, det er faktisk et super fedt forum med maassere af informationer om vor elskede små venner - hamsterne!
I skulle tage og blive medlemmer derinde!
De havde ikke mere at skulle have sagt :lol:  :lol:

Efter de var gået kom jeg til at spekulere på hvad pokker der egentlig gik af mig.. Alt den selvtillid?? :roll:
~ Mvh. Mette og Clean

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 4. sep 2008 19:54

Ja, det er rigtig nok at folk kan synes man er skør.
Det ved jeg at mange af mine venner og familie synes.
Har pt 13 dyr og de tror snart vi blir til er en dyrepark.

Men min mand er helt på min side. Han er lige så tosset med vores "børn" som jeg er :lol:

Men vi er dog også enige om at vi ikke skal have flere, før bestanden er faldet lidt....

Min mand har jo også mange radioer, så det er ikke et problem herhjemme.

Men føler med dig AnnaR!

Din kæreste kan uanset hvad ikke bestemme over dig. Ligesom du ikke kan bestemme over ham.
Længere er den ikke!

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 4. sep 2008 20:23

kender det fra mine forældre da jeg kun havde 3 hvad i alverden jeg ville med dem.

men min kæreste støtter mig i alt der har med hamsterne at gøre heldigvis, og han er lige så glad for at gå i en dyrehandel som jeg er :lol:
han har da også selv to af hamsterne så det passer ikke helt at jeg har 11 for det er hans de to af dem hehe.

men føler virkelig med dig annaR

det er så træls når folk ikke forstår at det er ens hobby. har en nabo hvor datteren gerne ville have et guldhamster (hun fik det dog aldrig) men de var henne og kigge på to af mine det var meningen jeg ville have solgt og minsandten om hun ikke kaldte sorteper min zobel han for en rotte  :evil: så står man der og føler hun gør grin med det (hendes mand fortalte senere at hun ikke ved hvad dyr er)
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Ringling

Indlæg af Ringling » 4. sep 2008 20:31

Mine veninder synes også at jeg er skør, men min ene veninde, som har
4 katte kan sagtens forstå mig  :lol:

Jeg er ligeglad når folk synes at jeg er skør. Jeg elsker mine små hamstere
og skammer mig ikke over min hobby, men det er irriterende når folk liige skal
blande sig og have en negativ mening om det.

Men din kæreste har jo også en hobby (som lyder skør i mine ører  :lol:  men
det skal der jo bare være plads til!) så han må da kunne forstå at det her
er noget som du hygger dig med og nyder, og ja....længere er den sag jo ikke..  :D
Hilsen Lotte
Billede

Lykke

Re: Mænd der synes man er en tosset hamsterfreak!

Indlæg af Lykke » 4. sep 2008 20:56

AnnaR skrev:Skal bare lige lette hjertet og høre om jeg er den eneste i verdenen der har prøvet dette. Altså jeg har en kæreste, læs manden i mit liv, og han synes da at hamsterne er søde, vil gerne tage dem op en gang imellem. Han er gået med til at få dem hvis han ikke skulle skifte bur. Han vil gerne fodre dem og passe dem hvis jeg ikke er hjemme. Og alt dette passer mig også helt fint. Det er trods alt mig der ville have dem og det er "mine" dyr.
Men han bliver sådan lidt små gnaven og synes det er fjollet hver gang jeg køber noget til dem, eller bare kigger i en dyrehandel. Og det irriterer mig. I dag har jeg hentet en pakke fra zooplus, som hovedsagligt indeholdt deres grundfoder, og har ikke købt noget legetøj. Og igen siger han bare, hvad har du nu købt? Ja vi har ikke særlig mange penge, især ikke mig selv for tiden. Men det her er min hobby! Han har sin egen som han også bruger penge på. Har prøvet at sige det til ham, men det er ligesom han ikke synes det er det samme. Sidst han købte noget (dumt efter min mening)til sin hobby (han spiller samba(trommer)), købte han en tromme og en taske til den for ca 1300 kr. Og indtil videre har den kun stået ude i gangen i 3 måneder og har kun set den ude af tasken da han lige kom hjem med den. Jeg er sammen med hamsterne hver dag og nyder også bare og kigge på dem.
Hvem er så mest fjollet?

Skulle lige lette hjertet, tak til dem der lytter. Nu vil je snart gå ud og lave klatkager.
Nu ved jeg jo ikke, hvad du har sagt til ham, men prøv at sig til ham, at du bliver ked af det/ såret, når han ikke respekterer det du synes er sjovt (eller hvordan det nu er du oplever det) men istedet gør noget negativt ud af det.
Noget i den stil synes jeg plejer at virke på kærester
:wink:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 4. sep 2008 20:58

vi har vel alle vores særheder....

folk synes jeg er tosset fordi jeg elsker disneyfilm. Jeg køber dem ikke for mine børns skyld, men for min egen... elsker også at se dem igen og igen :oops:
og nå ja... det der med hamstere... folk der kender mig er lidt overrasket over at jeg allerede har 6 hamstere og at jeg gerne vil starte et opdræt
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 4. sep 2008 22:24

Altså jeg møder tit folk som syntes at jeg er komplet og fuldkommen sintsyg i hovedet godt nok siger folk det ikke direkte men nogle mennesker kan man bare se det på især når man ser dem i øjnene. :roll:

nogen syntes jeg er skør fordi jeg er medlem af Dansk Hamsterforening og er dansk registreret opdrætter og at jeg har så mange dyr, så er der bare noget at der ikke kan fatte hvordan man kan gå så højt op i sådan et lille dyr men det er jo heller ikke deres interesse men min. :wink:

Det er det samme som at sammenligne at jeg ikke kan se noget spændende i fodbold eller biler som mange andre er utroligt fascineret af og det skal de da også bare have lov til. :wink:

Andre syntes så det er vildt sejt det jeg går og laver, dog er jeg også blevet drillet lidt meget med det engang imellem men det er også iorden så længe det ikke går over grænsen. :wink:

Men den der kommentar med Hva så Benja skal vi ikke lige gå ud og spille hamster stangtennis hva? den har jeg da godt nok hørt for mange gange. :lol:

Til skoleafslutningen fik vi alle en trøje hvor vi skrev hinandens navn på hinandens trøjer og evt. en lille kommentar, der fik jeg mange søde kommentarer men også sjove kommentarer som:

Ses hamster hero.
ha det godt Hamsterboy.
hej store dyre elsker.
pas på du ikke blir til en hamster.

Og så var der lige en der skrev Allah måske fordi jeg altid har været så meget imod racisme. :lol:

Men altså alt i alt kan de fleste godt acceptere det selvom de stadig syntes jeg er lidt skør men det har vidst også noget med personligheden at gøre. :lol:

Men jeg har det sådan at kan folk ikke acceptere mine dyr og mine andre interesser så kan de heller ikke acceptere mig for dyrene er en del af mig og så må jeg jo bare holde mig fra dem eller også må de holde sig fra mig. :)
Folk behøver ikke at have samme interesse som mig de skal bare acceptere mig som jeg nu er. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 4. sep 2008 22:49

Jeg kender også godt til hovedrysten - tror folk mener jeg er "for gammel til den slags."
Vi kan ikke forlange at andre syntes lige så meget om hamstere og andre dyr som vi gør. Det ville jo være det samme som hvis nogen mente jeg skulle syntes godt om fodbold.
Hver sine lyster og dem skal alle have lov at have i fred.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

burrus

Indlæg af burrus » 5. sep 2008 05:31

tja har en kæreste der INTET forhold har til dyr.. Han er vokset op uden og kan ikke se det putte nutte søde i dyr...
Dog ser han det spændende i genetikken, så der kan jeg da "overtale" ham lidt - men selve dyret siger ham intet...

Er dog bare så heldig at han siger at bare jeg er glad og selv sørger for dem 100% - så må jeg have alle de dyr jeg orker! (og så skal han lige kunne være der med hans støvallergi!)

han vil ikke ordne bure eller kattebakke, medmindre jeg ikke kan få andre til det og jeg selv er fysisk "begrænset" så jeg ikke selv kan...
Det er mine dyr - mit arbejde... Præcis som jeg heller ikke skal ordne hans "limosine" (en bobbel fra 88 som er total i standsat :lol: ) for at han kan tjene lidt ekstra..

Så det er en fin aftale for mig  - han "blander sig ikke negativt i mine dyr, selvom han ikke har noget forhold til dem overhovedet - så længe jeg selv passer dem...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 5. sep 2008 06:56

AnetteFrost skrev:vi har vel alle vores særheder....

folk synes jeg er tosset fordi jeg elsker disneyfilm. Jeg køber dem ikke for mine børns skyld, men for min egen... elsker også at se dem igen og igen :oops:
og nå ja... det der med hamstere... folk der kender mig er lidt overrasket over at jeg allerede har 6 hamstere og at jeg gerne vil starte et opdræt
det skal du ikke være ked af jeg er også helt vild med disney film og ser dem mange gange  :D
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Ringling

Indlæg af Ringling » 5. sep 2008 10:25

darkangel87 skrev:
AnetteFrost skrev:vi har vel alle vores særheder....

det skal du ikke være ked af jeg er også helt vild med disney film og ser dem mange gange  :D
Me 2!! :wink:
Hilsen Lotte
Billede

Besvar