Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
AnnaR
Hopiw skrev:AnnaR skrev:Jeg tror nu ungerne døde af iltmangel, hvis de har været inde i kindposerne i en halv time synes jeg ikke det lyder så usandsynligt.
Så vidt jeg har forstået det så tager moren dem kun i kindposerne og flytter dem når der er fare på færde, i dette tilfælde hun var usikker og/stresset over konstant at blive overvåget og der blev rørt ved unger og rede.
Men det er bare et gæt.
Det tror jeg bestemt også moren har følt.
Til Caty, jeg kan godt forstå at det er sindsygt spændende med unger. Jeg tror også jeg ville have rigtig svært ved at styre mig selv, men næste gang skal du nok prøve at holde fingrene væk. Tag det ikke ilde op, de råd vi giver dig...
-
caty
Hopiw skrev:Nej det er ikke normalt at alle første gangs fødendes unger dør.
og som Spot siger, så stresser det hunnen hvis du rør for meget ved hendes unger. og så vidt jeg kan se har du haft dem oppe i hænderne. ikke et smart træk.
Og for resten så giv hende en velfortjent pause på en måned. ved godt du gerne vil have unger og at de er kære, men tænk på din hamsters bedste.
jeg er altså ikke helt dum

-
caty
AnnaR skrev:Hopiw skrev:AnnaR skrev:Jeg tror nu ungerne døde af iltmangel, hvis de har været inde i kindposerne i en halv time synes jeg ikke det lyder så usandsynligt.
Så vidt jeg har forstået det så tager moren dem kun i kindposerne og flytter dem når der er fare på færde, i dette tilfælde hun var usikker og/stresset over konstant at blive overvåget og der blev rørt ved unger og rede.
Men det er bare et gæt.
Det tror jeg bestemt også moren har følt.
Til Caty, jeg kan godt forstå at det er sindsygt spændende med unger. Jeg tror også jeg ville have rigtig svært ved at styre mig selv, men næste gang skal du nok prøve at holde fingrene væk. Tag det ikke ilde op, de råd vi giver dig...
det har jeg også tænk og lægge et stort håndklæde over så hun ikke ser jeg kommer
fordi at da jeg kom ind stormede hun over til tremmerne og bed i dem

-
Hopiw
caty skrev:Hopiw skrev:Nej det er ikke normalt at alle første gangs fødendes unger dør.
og som Spot siger, så stresser det hunnen hvis du rør for meget ved hendes unger. og så vidt jeg kan se har du haft dem oppe i hænderne. ikke et smart træk.
Og for resten så giv hende en velfortjent pause på en måned. ved godt du gerne vil have unger og at de er kære, men tænk på din hamsters bedste.
jeg er altså ikke helt dum

Har jeg nu heller ikke sagt, har bare peget dine fejl ud så du kan gøre det anderledes næste gang.
-
caty
det lyder bare meget sådan og faktis så kender udmærket min egen fejl

-
ZenZen
never mind

Senest rettet af
ZenZen 4. sep 2008 13:24, rettet i alt 1 gang.
-
burrus
ZannDra - undskyld mig, men det indlæg der var 100% unødvendigt!
Caty VENTER jo netop med at få unger - hun gør netop som folk råder hendee til - der er INGEN grund til at du kører mere på hende
Caty lytter netop og lærer!
Så behøver du ikke sidde og belærer hende om noget hun allerede har meldt ud at hun har taget til sig!

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
ZenZen
Okay så sletter jeg detnigen. Var ikke ude efter at køre i det.
Beklager meget!

-
caty
gør ikke noget

-
ZenZen
Prøvede skam bare at hjælpe...