hvorfor kan der ikke komme agouti varianter?Odgaard skrev:Jeg tror ikke der er noget gult i de unger, men jeg tvivler på forældrene er farvebestemt helt korrekt. Kan der skaffes et billede af dem?
Ungen med de lyse bugfarve ligner en agoutivariant, og dermed kan forældrene ikke ha de farver + at når der kommer satin unger må der være en satin forælder også.
hjælp mig at hjælpe en anden :)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
malthesmor
Flere billeder :)burrus skrev:hvorfor kan der ikke komme agouti varianter?Odgaard skrev:Jeg tror ikke der er noget gult i de unger, men jeg tvivler på forældrene er farvebestemt helt korrekt. Kan der skaffes et billede af dem?
Ungen med de lyse bugfarve ligner en agoutivariant, og dermed kan forældrene ikke ha de farver + at når der kommer satin unger må der være en satin forælder også.en cremevariant kan jo godt være Aa...
Mor

Far

Lys orange unge til højre

Lys orange unge til højre

Mørk orange unge i hjørnet

Mørk orange unge

Spændende hvad i kommer frem til :D
Det har du da fuldstændig ret i. Det var en tanketorsk fra min sideburrus skrev:hvorfor kan der ikke komme agouti varianter?Odgaard skrev:Jeg tror ikke der er noget gult i de unger, men jeg tvivler på forældrene er farvebestemt helt korrekt. Kan der skaffes et billede af dem?
Ungen med de lyse bugfarve ligner en agoutivariant, og dermed kan forældrene ikke ha de farver + at når der kommer satin unger må der være en satin forælder også.en cremevariant kan jo godt være Aa...
Mvh. Pia
-
malthesmor
-
AnetteFrost
hey malthesmor flotte forældre.... så fik du alligevel ret men din cimmeron 8-) er stadig misundelig... det er nogle super flotte unger du har dig :oops: Glæder mig til at se jasmins unger 

Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Du kan ikke regne med at ungefarven er den samme som voksenfarven. Den ændrer sig meget. Men det kan være pga bb eller måske Sg at de er så lyse. Farens farve er alt for lys til at være mink, men satinen gør det svært fordi den ændrer farvenuancen meget, også ift hvordan lyset spiller ind på farven. Så det kan være bb eller Sg der ligger i ham.
Mvh. Pia
-
malthesmor
Ja jeg fik ret he he, kunne jo se den lignede den på dansk hamster register på aftegninger og farve :) ,jeg beholder hende selv har jeg besluttet, et hamsterbur fra eller tilAnetteFrost skrev:hey malthesmor flotte forældre.... så fik du alligevel ret men din cimmeron 8-) er stadig misundelig... det er nogle super flotte unger du har dig :oops: Glæder mig til at se jasmins unger
odgaard : jeg har nogen billeder af dem enkeltvis,sætter dem på senere idag,men de 2 lyse piger i dove(lys musegrå), har jeg også meget svært ved at se forskel på.
Syntes det er utroligt så forskellige i farverne de er.
-
malthesmor
Desværre er billederne lidt mørke nogen af dem, så det er lidt svært at se.
Men jeg er 99,9% sikker på at din han må ha sølv i sig.
Unge 1 har øjenringe, så den må indeholde ee og U_. Den ser dog lidt tofarvet ud for mig, men jeg tror bare det er lyset der driller. Et bud kunne være en sølvzobel (ee Sgsg Uu)
Unge 2 og 3 tror jeg er rødøjet sølvzobel.
4 er cinnamon
5. Har den mørke øjne? Ellers kunne den være dove.
6. Kunne være offwhite ee Sgsg
7 kunne være offwhite satin ee Sasa Sgsg
Unge 1 har øjenringe, så den må indeholde ee og U_. Den ser dog lidt tofarvet ud for mig, men jeg tror bare det er lyset der driller. Et bud kunne være en sølvzobel (ee Sgsg Uu)
4 er cinnamon
Mvh. Pia
-
malthesmor
Ja faderen kan godt have haft sølv i sig, hans far var LH sølv zobelOdgaard skrev:Desværre er billederne lidt mørke nogen af dem, så det er lidt svært at se.
4 er cinnamon
syntes unge 1 har noget orange i sig når man holder den foran lyset
syntes ikke at nogen af dem har helt tydlige hvide øjenringe
Men jeg er da blevet meget klogere på farver, utroligt så meget i ved på denne side.