Roxys kuld 1
Igår, torsdag, var de små 8 dage gamle. De 14 tilbageværende unger vejede 92g. 2 af ungerne så desværre lidt svage ud, havde ikke ret meget sul på kroppen.
Idag var der så kun 13 tilbage. Den ene af de svage unger er der stadig, men den anden er væk. De 13 vejede 101g.
Jeg begynder, at kunne se farverne nu. Det går hurtigt med pelsen nu - bare fra igår til idag er der stor forskel.
Der er 5 sortøjede. Den ene tror jeg er en korthåret zobel han. Den anden tror jeg er en korthåret creme, offwhite eller en sølvvariant han. De tre sidste er piger - de er også lyse, men jeg tror de er langhårede og at mindst 1 er satin.
Der er 8 rødøjede. Den ene tror jeg er en korthåret, satin umbrouse cinnamon (jeg er ikke vant til at bedømme...) han. Derudover er der 3 lyse hanner, hvoraf jeg tror mindst en er satin.
Der er 4 lyse piger. En er ikke-satin, én er satin og 2 er satin med et lidt mere gråligt skær (måske umbrouse eller Sg).
Idag var der så kun 13 tilbage. Den ene af de svage unger er der stadig, men den anden er væk. De 13 vejede 101g.
Jeg begynder, at kunne se farverne nu. Det går hurtigt med pelsen nu - bare fra igår til idag er der stor forskel.
Der er 5 sortøjede. Den ene tror jeg er en korthåret zobel han. Den anden tror jeg er en korthåret creme, offwhite eller en sølvvariant han. De tre sidste er piger - de er også lyse, men jeg tror de er langhårede og at mindst 1 er satin.
Der er 8 rødøjede. Den ene tror jeg er en korthåret, satin umbrouse cinnamon (jeg er ikke vant til at bedømme...) han. Derudover er der 3 lyse hanner, hvoraf jeg tror mindst en er satin.
Der er 4 lyse piger. En er ikke-satin, én er satin og 2 er satin med et lidt mere gråligt skær (måske umbrouse eller Sg).
- Vedhæftede filer
-
- De 5 sortøjede, 9 dage gamle
- PICT0061.JPG (76.88 KiB) Vist 3901 gange
-
- Cinnamon? han, 9 dage gammel
- PICT0042.JPG (68.86 KiB) Vist 3901 gange
-
- 8 rødøjede leger kluddermor, 9 dage gamle
- PICT0059.JPG (74.87 KiB) Vist 3901 gange
-
- Den lille klarede det vist ikke...
- PICT0036.JPG (74.51 KiB) Vist 3901 gange
-
umiddelbart ligner han ikke en cinnamon - han er meget mørk.... men det vil tiden vise
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Ser man på billedet af de 8 Rødøjede er jeg nu ikke meget i tvivl om at ungen længst til højre ER Cinnamon.
Men hvordan at man kan se hårlængden i så tidlig en alder gad jeg nu godt at vide.
Men hvordan at man kan se hårlængden i så tidlig en alder gad jeg nu godt at vide.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Jeg er absolut heller ikke sikker på hårlængden, men jeg synes, at nogle af dem har længere pels end andre - og det ville jo være oplagt, hvis de var langhårede så...
Hvornår mener I, at man kan se hårlængden?
Jeg har da helt sikkert set unger herinde, der ikke var 4 uger gamle, hvor man kunne se det.
Jeg har da helt sikkert set unger herinde, der ikke var 4 uger gamle, hvor man kunne se det.
Jeg plejer at kunne se det ved 3 ugers alderen, men derfor har der aligevel været få unger der har snydt mig ind imellem.Lykke skrev:Jeg er absolut heller ikke sikker på hårlængden, men jeg synes, at nogle af dem har længere pels end andre - og det ville jo være oplagt, hvis de var langhårede så...
Men om de er satin eller ej det kan du allerede se nu.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
De er nogle små skravl... altså nogle af dem...
Idag fandt jeg endnu en af de små død.
Der er ved at være pænt stor forskel på størrelsen på dem, men kun et par stykker der virker små - jeg håber ikke de er for små til at klare sig. Den ene (zobel) kravler i hvert fald lystigt rundt og er så småt ved at bevæge sig uden for reden: den kravler lige til kanten og vender om :lol:
Der er nu 13 unger, der tilsammen vejer 103 gram.
- Vedhæftede filer
-
- 8 rødøjede, 10 dage gamle
- PICT0019.JPG (75.18 KiB) Vist 3851 gange
-
- 4 sortøjede, 10 dage gamle
- PICT0006.JPG (77.33 KiB) Vist 3851 gange
-
- 4 sortøjede, 10 dage gamle
- PICT0009.JPG (73.79 KiB) Vist 3851 gange