Pels
Pels
Roxy, der jo ligger med et stort kuld små unger, er begyndt at se lidt tyndhåret ud omkring nakken.
Det har vel været sådan i et par dage.
Først tænkte jeg, at det bare var fordi hun svedte og lå inde i reden osv.
Men nu ser hun faktisk ud som om der mangler lidt pels og især på den ene side af nakken.
Jeg ser hende ikke klø sig, men hun var ikke vild med, at jeg prøvede at røre det.
Hun spiser og drikker fint.
Jeg sætter lige et par billeder ind.
Er det nogen, der ved hvad det kan være? Er det noget, der tit sker, når de har unger?
Det har vel været sådan i et par dage.
Først tænkte jeg, at det bare var fordi hun svedte og lå inde i reden osv.
Men nu ser hun faktisk ud som om der mangler lidt pels og især på den ene side af nakken.
Jeg ser hende ikke klø sig, men hun var ikke vild med, at jeg prøvede at røre det.
Hun spiser og drikker fint.
Jeg sætter lige et par billeder ind.
Er det nogen, der ved hvad det kan være? Er det noget, der tit sker, når de har unger?
-
se ikke normalt ud... ved ik ret meget om sådan npget, da jeg ikke har prøvet at have en syg hamster.
Men har læst noget om at nogen mener det kan være skab når de mister peksen eller klør sig meget når de ikke rigtig kan se noget utøj. Men de fleste tilfælde jeg har læst om er hos marsvin. Så ved ik om der er noget en hamster kan få.
Men ellers må den en tur til dyrlægen med hende. Mest også fordi det kan være noget der kan "smitte" så ungerne måske ogaå skal behandles.
Men har læst noget om at nogen mener det kan være skab når de mister peksen eller klør sig meget når de ikke rigtig kan se noget utøj. Men de fleste tilfælde jeg har læst om er hos marsvin. Så ved ik om der er noget en hamster kan få.
Men ellers må den en tur til dyrlægen med hende. Mest også fordi det kan være noget der kan "smitte" så ungerne måske ogaå skal behandles.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Askepot har også pelsmangel i nakken - det har hun altid haft mens jeg har haft hende...
Da jeg fik hende tog jeg hende til dyrlægen og da fik jeg at vide at hun var sund og rask, men at hendes pelsmangel - det var pga stress hun havde (hun har været mishandlet før jeg fik hende)... så måske er det bare slid eller stress din har
Da jeg fik hende tog jeg hende til dyrlægen og da fik jeg at vide at hun var sund og rask, men at hendes pelsmangel - det var pga stress hun havde (hun har været mishandlet før jeg fik hende)... så måske er det bare slid eller stress din har
Nej, sikkert ikke - eller også var det bare ikke nødvendigt.Mahonia skrev:Okay. Kan der ikke gøres noget ved det?Lykke skrev:Jeg har lige snakket med dyrlægen.
Eftersom der ikke er hvide skæl, mente hun, at det var noget hormonelt. Hvis det blev værre, skulle jeg selvfølgelig kontakte dem igen.
Men jeg fandt faktisk ikke ud af om det så burde blive bedre.
Med 12 dage gamle unger havde jeg heller ikke specielt meget lyst til at drage til dyrlægen med hele buret
tja hvis det er hormonelt så kommer det nok af ungerne
og burde "forsvinde" (få pels igen ) igen når ungerne flytter og hormonerne falder på plads
og burde "forsvinde" (få pels igen ) igen når ungerne flytter og hormonerne falder på plads
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Nej det forstår jeg godt. Så må vi håbe, det går i sig selv, som Burrus siger.Lykke skrev:Nej, sikkert ikke - eller også var det bare ikke nødvendigt.Mahonia skrev:Okay. Kan der ikke gøres noget ved det?Lykke skrev:Jeg har lige snakket med dyrlægen.
Eftersom der ikke er hvide skæl, mente hun, at det var noget hormonelt. Hvis det blev værre, skulle jeg selvfølgelig kontakte dem igen.
Men jeg fandt faktisk ikke ud af om det så burde blive bedre.
Med 12 dage gamle unger havde jeg heller ikke specielt meget lyst til at drage til dyrlægen med hele buret
-