Hvilken race er den "bedste"?

Beskrivelse mangler
Ringling

Indlæg af Ringling » 18. sep 2008 21:52

Jeg synes ikke der er forskel på håndteringen..synes dværge er lige så nemme som guld (har 2 af hver slags og et kuld guld på 7 stk pt).

Elsker begge arterne :D

Du kan også se en masse billeder inde på min hjemmeside
Hilsen Lotte
Billede

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 19. sep 2008 07:06

Cecilie89 skrev: Og tak for linket, "Hamsterhjulet". :) Jeg synes simpelthen så godt om alle de billeder jeg har set af en vinterhvid dværghamster, de er bare så fine! men hvis den anden er nemmere at håndtere skulle man måske starte op med en guldhamster ligesom nogle af jer andre. :)
Selv tak, du :wink:
Man kan ikke sige, at guldhamstere er mere larmende end dværghamstere, ligesom man heller ikke kan sige, at vinterhvide er mere hysteriske. Det kommer helt an på den enkelte hamsters temperament.
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

Meddie

Indlæg af Meddie » 19. sep 2008 08:59

Jeg er også glad for begge arter (:
Jeg har selv en guldhamster og en dværghamster, så det er jo rigtig sjovt at kunne "sammenligne" :D
~ Mvh. Mette og Clean

liv

Indlæg af liv » 19. sep 2008 13:00

Hamsterhjulet skrev:
Cecilie89 skrev: Og tak for linket, "Hamsterhjulet". :) Jeg synes simpelthen så godt om alle de billeder jeg har set af en vinterhvid dværghamster, de er bare så fine! men hvis den anden er nemmere at håndtere skulle man måske starte op med en guldhamster ligesom nogle af jer andre. :)
Selv tak, du :wink:
Man kan ikke sige, at guldhamstere er mere larmende end dværghamstere, ligesom man heller ikke kan sige, at vinterhvide er mere hysteriske. Det kommer helt an på den enkelte hamsters temperament.

det skal siges de ikke er svære at håndtere! de andre er bare lidt nemmere :wink: startede selv med en dværg (som jeg har nu) og hun er SLET ikke svær at holde! måske lidt hurtig men sidder du ned så der ikke er fare for hun falder sker der ikke noget :D

Blacktrunt

Indlæg af Blacktrunt » 6. okt 2008 19:32

Guldhamster havde jeg valgt :D  :afro:

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 6. okt 2008 20:06

tja.... jeg startede med 2 dværge (hybrider) så vil lige skynde mig et tilføje 1 bur = 1 hamster uanset hvilken art det er. Og jeg ved god det kan lade sig gøre med dværge sammen i en periode, men vil ikke satse på det.

Men nu har jeg 6 guldhamstere sammen med mine dværge og må indrømme at de alle er lige tamme, dog kan mine dværge godt finde på at nappe lidt mere i mine fingre end mine guldhamsere kan. Er dog godt igang med at starte et opdræt op med guldhamstere og har faktisk 2 mere på vej, da jeg synes der er mange flere muligheder i farve, og synes det er spændende at finde ud af hvad der kommer af unger.

Men er man meget nervøs ved små dyr vil jeg nok vælge en guld da jeg synes de er lidt mere rolige i forhold til dværge, men igen det kommer an på temperament og så hoppe alle unger og de har krudt i bagdelen  :oops:

håber du finder den rigtige for dig.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Solva

Indlæg af Solva » 8. okt 2008 10:29

Min yndlings er helt klart guildhamsteren.
Jeg har ellers haft dværg i mange mange år. Men på et tidspunkt valgte jeg at prøve at få en guld hjem. Og jeg fik aldrig en dværg igen.  :lol:
guldbamserne vandt bare mit hjertne og jeg var helt solgt. De er bare for skønne hvis du spørger mig hehe..

Dog er dværg også søde. De er bare, for små, for ens til mig :p

Låst