B-kuldet
-
Jepsburrus skrev:Hopiw ang. Jamie, pp og de 4 små hvide...
Jamie har efterhånden fået 29 unger i 3 kuld - de 25 af dem er sortøjet. De sidste 4 er de Hvide![]()
Jamie har med to rødøjede hunner kun fået sortøjede unger - 18 stk!
Jamie har med en MÅSKE Pp hun fået 7 sortøjede (sort og gylden) samt disse 4 hvide unger.
Du skriver de stadig har hvide/lyse øre...
Lad mig citere odgaards afsnit om cdcdbemærk det understregedeUnger og ungdyr har forholdsvis lyse ører, men med alderen bliver de mørkere.UNGDYR kan også have helt lyse øre..
Ydermere er der 50% chance/risiko for at de er hvidbåndede endda kan de måske være 100% sikkert hvidbåndet, da mor KAN være BaBa (hb mor og far!)..
Hvidbåndet kan som bekendt give helt lyse øre eller lyse prikker på ørene... Derfor kan de også have de lyse øre![]()
Eneste måde hvorpå man kan bestemme at Lumi og lucifer er rødøjet er ved at lade begge parre med rødøjet - ikke hvid!
Der vil så kun skulle komme rødøjede ikke hvide unger..
Eneste måde hvorpå man kan bestemme om Jamie er Pp eller PP er ved at lade ham parre IGEN! med en pp og se om der kommer pp unger som ikke er hvide!
cdcd genet giver UANSET røde øjne og i starten lyse øre![]()
Hvidbåndet kan give helt lyse øre uanset alder...
popsi er kun MÅSKE split cinnamon - det ligger tilbage fra Django - 2 generationer ude - med parringer herefter med spot som ikke til dato har lavet rø unger så vidt jeg ved...
Så før Jamie er parret med en rødøjet hun igen og der kommer rødøjede unger som ikke er cdcd - så er han PP - der er ikke bevist andet...
Han har fået 18 unger som er sortøjede med pp-hunner!
De eneste rødøjede unger han har lavet var med en sortøjet hun - og de unger er af en farve som uanset ville have røde øjnealle andre søskende er sortøjet...
Så chancen for at Jamie er Pp er fænomalt lille!
Ligeledes er chancen/risikoen for at lumi og lucifer er pp - endnu mindre!
![]()
Jeg siger ikke at han og de kan være Pp og pp - men chancen/risikoen er så lille jeg ikke vil gå ud fra det før det er bevist - og det er det ikke!

Shit, 29 unger allerede??!

-
-
-
Så fik jeg kigget ekstra grundigt på de små.
1 creme, resten sorte og sølvgrå. Alle 12 lever endnu, og er rigtig store og fine
Og der er hele 2 DK-Nadezhdas Duffy'er!!!!
Kan dog ikke se, om det bliver sort eller sølvgrå inde under al tortien, men tror det er én af hver!!
Jeg er forelsket...
Billeder kommer senere..
1 creme, resten sorte og sølvgrå. Alle 12 lever endnu, og er rigtig store og fine

Billeder kommer senere..

-
-
-
-
dejlige unger 

Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk