skabsbure

Beskrivelse mangler
burrus

skabsbure

Indlæg af burrus » 18. okt 2008 07:52

ja vi snød jo lidt og lavede det lette skabsbur med lidt hjælp fra ikea...
Et stort pax skab på 100*58*201
samla kasser på 57*39*28
- samme størrelse som et miniduna :wink:

Skabet blev samlet og hylder sat i så det passede
Billede

Skærer hul i låget til net (pas på - kniven bliver altså varm!)
Billede

Net sat på med strips - klart favoritten hos mig!
Billede

Net sat på med gaffa tape - let og hurtigt, men aner ikke om det holder :lol:
Billede

lille lucifer i sit stoooore bur :lol:  
Billede
Han har wodent wheel nu :wink:  skulle bare lige findes frem til ham...

Harrys bur - samme størrelse bur, bare større hamster :lol:  
Billede

Audreys bur
Billede

Billede
der er et tomt bur som skal bruges til en lille dreng jeg forhåbentligt får til foråret :P

I bunden er der plads til enten to store/høje samla kasser til unger der er taget fra moren, eller med en ekstra hylde kan der blive plads til ikke mindre end 4 bure mere :D

Så enten 8 bure + 2 bure til unger
eller
12 bure til hamstere

Billede
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 18. okt 2008 08:25

Hvor ser det altså fint ud (:
Men har i så ikke herre mange bure i overskud?  :shock:

burrus

Indlæg af burrus » 18. okt 2008 08:27

hehe jo - er lige ved at uploade de sidste billeder hvor det står helt færdigt med ungerne i bunden og med de tomme bure ovenpå - og der er omkring 7 store dunaer og 8 mini dunaer som ikke er brug - lige nu :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  

beholder dem til "en gang" - de skal nok komme i brug - og hvis ikke kan man altid sælge dem... det blir bare ikke lige nu :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 18. okt 2008 08:30

burrus skrev:der er omkring 7 store dunaer og 8 mini dunaer som ikke er brug - lige nu :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  
Oh no, lad os nu se hvor lang tid den holder. Tomme bure er farlige  :shock:

burrus

Indlæg af burrus » 18. okt 2008 08:33

:lol:  jamen det gir helt sig selv - med de to katte amanda har nu, så er der ikke plads til at stille burene op :lol:

men om 10 måneder kommer jeg og henter ½-delen :lol:  så sku der nu nok blive plads til lidt mere :lol:  :oops:
Pia B

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 18. okt 2008 08:37

hehe jeg tomme bure kan give GMH

havde jo selv nogen i overskud  :oops:  

Men reolen ser bare super ud 8-)
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Spot

Indlæg af Spot » 18. okt 2008 08:47

rigtig flot og god ide.. bare de dog ville lave kasserne helt gennemsigtige!
(synes nu burene er for små, men det er bare min mening)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

contraria

Indlæg af contraria » 18. okt 2008 09:45

jeg har her til morgen fået lukket kattene ud på bade værelset og så har de voksne fået lov at løbe i kravlegården. (en efter en seføljeligt)

så de for adspradelse og oplever noget andet ind bare deres bure... jeg er bare så glad for dette her system.... hvad der før fyldte hele mit værelse er nu kun en reol og salgs hamstere i den ved siden af. weee...
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 18. okt 2008 10:05

Spot skrev:rigtig flot og god ide.. bare de dog ville lave kasserne helt gennemsigtige!
(synes nu burene er for små, men det er bare min mening)
tja der kommer masser af lys ind i dem og om de går i mini duna eller dem her - tja det er det samme :wink:  
og synes somend at et miniduna er fin størrelse til dem - undtagen hvis de skal have unger - så skal de naturligvis i mindst 70*45! :wink:
Pia B

liv

Indlæg af liv » 18. okt 2008 10:08

synes de ser rigtig fine ud!! :D men hvis i ikke når at have alle oppe hver dag i noget tid ville jeg også sige de var for små! ville selv have større bure men det er jo min egen mening! :wink:

(jeg ved jo ikke om i har dem oppe hver dag! så det var ikke på den måde!)

burrus

Indlæg af burrus » 18. okt 2008 10:10

liv skrev:synes de ser rigtig fine ud!! :D men hvis i ikke når at have alle oppe hver dag i noget tid ville jeg også sige de var for små! ville selv have større bure men det er jo min egen mening! :wink:

alle kommer i hænder hver dag :wink:  de er jo stadig kæledyr :wink:
Pia B

liv

Indlæg af liv » 18. okt 2008 10:11

burrus skrev:
liv skrev:synes de ser rigtig fine ud!! :D men hvis i ikke når at have alle oppe hver dag i noget tid ville jeg også sige de var for små! ville selv have større bure men det er jo min egen mening! :wink:

alle kommer i hænder hver dag :wink:  de er jo stadig kæledyr :wink:
ok så er det en fin størrelse :wink: ikke den største men det er fint! :D  :D godt fundet på! :wink: Tillykke med det færdige resultat! :P

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 18. okt 2008 10:15

Syntes at det er en super god og funktionel ide med de kasser, specielt når man ikke har så meget plads :D .

Kan heller ikke forestille mig at man kan høre hjulene dreje rundt .   jeg har 4 bure stående i min stue og må sige at hjulene larmer når alle 4 hamster er aktive.

contraria

Indlæg af contraria » 18. okt 2008 10:33

jo kan stdig høre dem larme... de er bare pakke væk så de ikke fylder i ens bevist hed. (gørdig jo men ikke den bevisthed som har fornemmelse af rummets størelse og karekter, tinker jo konstant på dem og har kontakt til dem flere gange om dagen.)

jeg har den opfattelse. at jeg heller vil bruge tiden på mine dyr ind at side forand TV og nu også computer. jeg er da på MSN så man kan da fange mig.. men med to katte og 16 hamster så har jeg rigeligt at tage mig til. og med mine dyr keder jeg mig aldrig... det er sku for skænde :love4:
de venligste hilsner amanda

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 18. okt 2008 10:58

Det er blevet rigtig godt. Så bliver der også lidt mere plads til amanda...  :lol:  Suk hvem der bare havde så mange hamstere at der skulle et helt skab til...
Hvad er det for noget net i har brugt? Det ser nemlig ret tyndt ud, i forhold til mange af de typer man kan købe... Er det virkelig kun sat fast med strips eller gaffa? Kan de så ikke let bryde ud? Og hvordan sidder lågne fast?

Jeg ville nu også synes at de er lidt små til guldhamstere, også selv om de får meget tid ude... Men det er jo en smagssag.

Hvad kom alt dette til at koste?

Låst