Hvad skal/ville i deltage i til udstillingen?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
liv

Hvad skal/ville i deltage i til udstillingen?

Indlæg af liv » 17. okt 2008 21:52

ja jeg er bare nysgerrig :D  :D ved ikke hvad jeg stiller op til endu tror det bliver børne tingen :wink:

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 17. okt 2008 22:23

Syntes også det lyder helt vildt spændene, er det også for ikke-tilmeldte? :D
Ved ikke om jeg tør stille op, er altid så nervøs over sådan noget, men ville da gerne :D
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 17. okt 2008 22:26

HamsterMiaah skrev:Syntes også det lyder helt vildt spændene, er det også for ikke-tilmeldte? :D
Ved ikke om jeg tør stille op, er altid så nervøs over sådan noget, men ville da gerne :D
Man skal være tilmeldt for at kunne deltage med sine dyr, men ellers er det iorden at komme som tilskuer og kigge. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 17. okt 2008 22:36

Benjamin skrev:
HamsterMiaah skrev:Syntes også det lyder helt vildt spændene, er det også for ikke-tilmeldte? :D
Man skal være tilmeldt for at kunne deltage med sine dyr, men ellers er det iorden at komme som tilskuer og kigge. :wink:
Nå, men mener, skal man være tilmeldt DHF-siden, eller kan man bare være tilmeldt i forummet? Ellers kommer jeg bare og hepper på alle sammen!  8-)  :lol: :klap:
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 17. okt 2008 22:37

Men man behøver ikke være medlem af DHF for at kunne udstille. Man kan som ikke-medlem udstille 3 dyr som en slags prøve. Men det kan man kun gøre en gang.

Ret mig lige hvis jeg har misforstået noget. Har ærlig talt ikke læst reglerne, men synes jeg har læst dette på forum et sted.
Mvh. Pia

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 17. okt 2008 23:18

Det er helt korrekt
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

contraria

Indlæg af contraria » 18. okt 2008 01:48

havde det bare ligget to weekender før :roll:  så ville jeg ha taget føljene dyr med og stilt op i føljene kategorier.

Goldies Audrey, standart  Langhåret Sølvgrå
Kariboh, Kæledyr Langhåret Sølvgrå
Rosentrøms Lumi og Rosenstrøms Lucifer, Standart Mørk Øret Albino
DK Nadezhda's Dirty Harry (Harry), Standart Langhåret Gul Umbrouse
DK Nadezhda's Cleopratra (Cleo), Kæledyr Langhåret Chokolade Tortie Umbrouse Nom. spot.
Gulgrovans Parmesan, Standart Langhåret Sølvgrå.

ville gerne ha haft Cantal med os men hun skal ha sit første kuld d. 10 nov... så det er jo ikke så smart at slæbe en dragtig eller nybagt mor med.

spørgsmål. :?:  
konkurær alle farve mod hinanden? (så gyldne er op mod Sorte osv. eller bedømmes de kun i farvevis.. så det kun er gylden mod gylden og gylden umbrouse mod gylden umbrouse????)

skal man udstille efter genotype? eller må man stille op efter Fenotype??

min cleo vil blive disket hvis hun sku stille op i sin farves standart men hun vil nok måske ku hive en 92,5 hjem hvis hun må stille op i hendes fenotype, (som er chokolade)
de venligste hilsner amanda

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 18. okt 2008 08:31

alle farver konkurerer mod hinanden.
Egentlig opfatter jeg det ikke som at dyrene konkurrerer mod hinanden, men mere at det enkelte dyr bliver bedømt udfra enten standarden eller
som kæledyr.
Cleo kunne jo opstille i kæledyrsklassen.

Billede

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 18. okt 2008 08:34

Overvejer at tage med. Hvis min angst ikke lige tager overhånd.
Men det bliver nok kun med 1-2 dyr, da jeg skal der ind med bus og tog.

og vil lige vente til standarden bliver offentliggjort så jeg kan se hvilke steder de skal stille op (:

liv

Indlæg af liv » 18. okt 2008 08:41

hvis man kommer med et dyr til standarten og de ikke synes den er egnet til det kan man så godt bare sige godt men så opstiller han fx børne tingen eller kan han så slet ikke deltage i noget?

contraria

Indlæg af contraria » 18. okt 2008 09:22

sabkoch skrev:alle farver konkurerer mod hinanden.
Egentlig opfatter jeg det ikke som at dyrene konkurrerer mod hinanden, men mere at det enkelte dyr bliver bedømt udfra enten standarden eller
som kæledyr.
Cleo kunne jo opstille i kæledyrsklassen.
takker...

tja.. jeg er nok letter smittet fra katteverden hvor alle inden for samme klasse konkurer om f.eks. certifikater som så kan give titler hvis ens kat får nok. samt det er meget rert som opdrætter at hvide hvir ligger mine dyr i forhold til de andres. især når man avler efter farve og temp. jeg er nok bare forvendt hvad det engår.

ja cleo kommer op i kæledyr.. men ku nu altså godt ha brugt en standart bedømmelse på hende også... men okay.. når man udstiller efter generne og ikke ud fra hvad du reelt kan se... så vil der jo være mange som kun kan udstilles i kæledyr.

men som sagt jeg kan ikke selv komme den dag. så må bare håbe at fanny har mod på at tage de to albinoer og Cantal med til bedømmesle

eller må hun entligt det.... tage en andes hamster med hvis personen ikke selv kan komme?

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 18. okt 2008 09:42

hvis man kommer med et dyr til standarten og de ikke synes den er egnet til det kan man så godt bare sige godt men så opstiller han fx børne tingen eller kan han så slet ikke deltage i noget?
Du tilmelder dit dyr inden du kommer på udstillingen og derfor kan dyret kun opstille i det du har tilmeldt dyret til.

Eksempelvis skal min datter have 2 dyr med. Hun har 3 muligheder:
1. det ene dyr i standard og det andet i børn.
2. begge i børn.
3. begge i standarden.
Men hun er nødt til at vælge på forhånd.

Billede

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 18. okt 2008 09:44

Conteria: du skal huske at det er en lille forening og da det nu er første udstilling, har vi ingen chance for at vide hvor mange der kommer.
Det kunne betyde, at optil flere dyr var alene i deres "klasse".
Senest rettet af sabkoch 18. okt 2008 09:49, rettet i alt 1 gang.

Billede

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 18. okt 2008 09:46

Jeg vil gerne opfordre til, at tråden fortsætter med det Liv rent faktisk spørger om, og at forståelses spørgsmål stilles under tråden: "invitation til udstilling og kommentarer / forbedringsforslag til på pb i tråden:
"Forslag til udstillinger" eller på pb til mig.
Begge tråde er under overskriften. " Nyheder og spørgsmål"

Ellers kan vi slet ikke hitte rede i det - hvis det deles over for mange tråde og ikke alle forummedlemmer , læser alle tråde.

Billede

contraria

Indlæg af contraria » 18. okt 2008 09:49

ja jeg ved det. er som sagt nok bare forvent :lol:

må et andet medlem tage dyr med og udstille for mig?
(jeg kan ikke komme da jeg er i Hillerød og udstille racekatte bårde lørdag og søndag)

Besvar