Plast kasser som man kan se igennem?
ja, en af mine unger bed også et par strips over på nettet i låget. Men hvis mange strips er i almindelig højde er det jo et problem.
Prøv med en tyk ståltråd (som du snørrer sammen på ydersiden). Evt. kan du bruge almindelige "klips" (altså dem man bruger til at lukke poser med eller til at binde planter op med - hvor man på nogle typer selv kan klippe dem af i en passende længde) - jeg ved bare ikke om metallet i dem er så tyndt, at hamsterne kan bide det over. Men det må da være sværere end plastic.
Prøv med en tyk ståltråd (som du snørrer sammen på ydersiden). Evt. kan du bruge almindelige "klips" (altså dem man bruger til at lukke poser med eller til at binde planter op med - hvor man på nogle typer selv kan klippe dem af i en passende længde) - jeg ved bare ikke om metallet i dem er så tyndt, at hamsterne kan bide det over. Men det må da være sværere end plastic.
(har du set det indlæg, jeg postede samtidig med at du selv skrev?)
Jeg tror ikke, plexiglas er nødvendigt. Og hvordan ville du sætte det fast i en plastickasse? (ja, lim måske?)
Om nettet sidder udenpå eller indenpå har ikke betydning for strips. Men det har betydning for om de kan gnave i selve plastickassens kant.
Du kan godt sætte det indvendigt, så det dækker kanten.
Jeg har set nogle, som sørger for "pindende" fra nettet så går ud igennem små huller. Jeg selv klipper mit fine net til, så det ender med lige kanter - det er selvfølgelig ikke 100% sikkert, men kombineret med at det er sat fast med mange strips (og især i hjørnet), så er der ikke rigtig noget der sidder løst eller stikker ud.
Jeg tror ikke, plexiglas er nødvendigt. Og hvordan ville du sætte det fast i en plastickasse? (ja, lim måske?)
Om nettet sidder udenpå eller indenpå har ikke betydning for strips. Men det har betydning for om de kan gnave i selve plastickassens kant.
Du kan godt sætte det indvendigt, så det dækker kanten.
Jeg har set nogle, som sørger for "pindende" fra nettet så går ud igennem små huller. Jeg selv klipper mit fine net til, så det ender med lige kanter - det er selvfølgelig ikke 100% sikkert, men kombineret med at det er sat fast med mange strips (og især i hjørnet), så er der ikke rigtig noget der sidder løst eller stikker ud.
Jeg har lavet 4 ud af 6 kasser så ville være super glad hvis jeg ikke skulle tage alt det af igen
Måske jeg kunne lave en ramme af plexiglas til at dække kanter og strips med så de ikke kan komme ind og bide i det? ellers måske bare sætte plexiglas fat med lim istedet for nettet....?
Nøj hvor er jeg snart træt at bur byggeri

Nøj hvor er jeg snart træt at bur byggeri

Jeg vender i øvrigt strips, så den glatte side er udad og knuden er indad. Så skal der nemlig også gnaves mere for at de går op.
Hvis nettet sidder på indersiden, skal hamsteren også hive i det for at åbne et hul, i stedet for at skubbe til det ud - jeg forestiller mig at det kræver lidt mere af den. Hvis den bare kan skubbe, er det jo nemt at komme ud.
Hvis nettet sidder på indersiden, skal hamsteren også hive i det for at åbne et hul, i stedet for at skubbe til det ud - jeg forestiller mig at det kræver lidt mere af den. Hvis den bare kan skubbe, er det jo nemt at komme ud.
Jeg mener, jeg har set det brugt på nogle billeder, men det er sikkert ikke jordens sundeste ting, hvis hamsteren begynder at spise det.Lisette skrev:Ville gaffa tape være farligt for dem? for ellers ville det være en nem og hurtig løsning....
Og hvis de kan flå i det, kan de jo komme ind til det andet.
Men du kunne jo prøve det af?