Kønsbestemmelse
Kønsbestemmelse
Nu sidder jeg her med et kuld unger på 8 stk, de blev født den 19 så det vil sige de er lidt over to uger gamle..
Men når jeg kigger på dem, kan jeg sagtens se numsen, men synes på dem alle at ovenover stikke der noget op og eftersom jeg aldrig har set dem så små ved jeg ikke om det er penis eller hvad det kunne være? Men kan det passe af et kuld på 8 at der kun er hanner?
Der er kun en enkelt hvor der ikke er langt imellem anus og den prik op.. Nogen der kan være behjælpelige måske med et billeder af unger på den alder af hvert køn eller anden information der kunne gøre det lettere??
Men når jeg kigger på dem, kan jeg sagtens se numsen, men synes på dem alle at ovenover stikke der noget op og eftersom jeg aldrig har set dem så små ved jeg ikke om det er penis eller hvad det kunne være? Men kan det passe af et kuld på 8 at der kun er hanner?
Der er kun en enkelt hvor der ikke er langt imellem anus og den prik op.. Nogen der kan være behjælpelige måske med et billeder af unger på den alder af hvert køn eller anden information der kunne gøre det lettere??
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby
I to ugers alderen er kønnet ret svært at se.
Omkring 10 dage (lige knap er min erfaring) kan man se dievorter på pigerne.
Men derefter skal man nogle gange helt op i 4 uger, før man faktisk kan se, at hannerne har fået testikler der buler ud bagtil, og se om der er langt eller kort afstand mellem de to "dimser".
Omkring 10 dage (lige knap er min erfaring) kan man se dievorter på pigerne.
Men derefter skal man nogle gange helt op i 4 uger, før man faktisk kan se, at hannerne har fået testikler der buler ud bagtil, og se om der er langt eller kort afstand mellem de to "dimser".
Jeg forstår ikke helt det du skriver.Rubin skrev:Nu fylder ungerne 4 uger på onsdag, og når jeg kigger på dem, har de selvfølge numsen, men kønsdelen kan det passe at der er en bette bule ud, og der ligner der er et lille T kryds på toppen, er det så en pige? For det synes jeg også moren har?
Man kan se to små tapper/ huller. På hanner er der lang afstand mellem og på hunner sidder de ret tæt på hinanden.
Hunner har en afrundt numse, mens hannerne har testiklerne der stikker ud bag benene og som regel er meget tydelige. Hvis du holder hannen i nakkeskindet og kører en finger ned over maven på den, vil du som regel også kunne se testiklerne bevæge sig i bagdelen.
Kan bare ikke forstå for når jeg kigger på deres mor, synes jeg ikke ligefrem det sidder tæt sammen.Lykke skrev:Jeg forstår ikke helt det du skriver.Rubin skrev:Nu fylder ungerne 4 uger på onsdag, og når jeg kigger på dem, har de selvfølge numsen, men kønsdelen kan det passe at der er en bette bule ud, og der ligner der er et lille T kryds på toppen, er det så en pige? For det synes jeg også moren har?
Man kan se to små tapper/ huller. På hanner er der lang afstand mellem og på hunner sidder de ret tæt på hinanden.
Hunner har en afrundt numse, mens hannerne har testiklerne der stikker ud bag benene og som regel er meget tydelige. Hvis du holder hannen i nakkeskindet og kører en finger ned over maven på den, vil du som regel også kunne se testiklerne bevæge sig i bagdelen.
Det samme når jeg kigger på ungerne, der er anus, men oven over stikker der på alle unger en bette lille knup ud, ved ikke om det er testiklerne eller hvad det er..
Opgiver snart at få dem kønsbestemt ... :s
Hilsen
Loan Vejby
Loan Vejby
Nej, der er anus og så den lille knub. Det har både hunner og hanner. Det kan være svært at se om der er kort eller lang afstand - og nogle er bare meget svære at se det på.Rubin skrev:Kan bare ikke forstå for når jeg kigger på deres mor, synes jeg ikke ligefrem det sidder tæt sammen.Lykke skrev:Jeg forstår ikke helt det du skriver.Rubin skrev:Nu fylder ungerne 4 uger på onsdag, og når jeg kigger på dem, har de selvfølge numsen, men kønsdelen kan det passe at der er en bette bule ud, og der ligner der er et lille T kryds på toppen, er det så en pige? For det synes jeg også moren har?
Det samme når jeg kigger på ungerne, der er anus, men oven over stikker der på alle unger en bette lille knup ud, ved ikke om det er testiklerne eller hvad det er..
Opgiver snart at få dem kønsbestemt ... :s
Det er meget nemmere at se testiklerne. Mellem anus og halen sidder der en (lyserød) bule på hannerne, ellere rettere sagt to. Det er testiklerne.
Her er to billeder af en af mine hanner, hvor det er ret tydeligt:
- Vedhæftede filer
-
- PICT0014.JPG (92.91 KiB) Vist 4684 gange
-
- PICT0015.JPG (93.77 KiB) Vist 4684 gange