Mamma Mia´s Kuld A, nye billeder FRE 26/12

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Lisette

Indlæg af Lisette » 7. dec 2008 20:25

Så kan du jo bruge tiden (til de får mere pels på) til at gøre manden blød og vælge en unge :wink:  :lol:

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 9. dec 2008 20:40

Nu er de en uge gamle og jeg har kigget lidt på kønene idag. Det ser ud til 6 hunner og 3 hanner. 1 hun er jeg dog i tvivl om. Regner med at det vil være mere tydelig de næste 3 dage.
Der er selvfølgelig nye billeder i første indlæg.

liv

Indlæg af liv » 9. dec 2008 20:43

nu synes jeg jo faktisk man ret tydeligt kan se at der er 2 mørke farver så tror du skal satse på sort og nogle zobel lidt creme og sådanne ting :D

Lisette

Indlæg af Lisette » 9. dec 2008 20:54

Hvor er de bare dejlige!!! :love4:

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 9. dec 2008 20:56

Hvor er de kære!! :pinklove:

Er ikke et sekund i tvivl om at dem med sorte aftegninger er Hvidbåndet Sorte, men de lyse er jeg lidt i tvivl om.. ser meget creme/offwhite ud? :scratch:

Men ligegyldigt hvad farve de er, Er de altså nogen charmetrolde!! :D :heart:
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

Spot

Indlæg af Spot » 9. dec 2008 21:16

hvor er de bare smukke :D
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 9. dec 2008 22:34

Hvis der er zobel i balndt dem, ville man så ikke kunne se øjenringe allerede nu??
Synes efterhånden kun det er en af dem der ser lidt lysere ud end de andre sorte. Men måske er det bare pga meget tortie.  :?
De er ret så livlige nu, og den tomme isboks jeg har brugt til dem kravler de over kanten på nu, selv uden øjne.

Hvornår begynder de at komme ud af reden? 10 dage gamle?

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 9. dec 2008 22:35

AnnaR skrev:Hvis der er zobel i balndt dem, ville man så ikke kunne se øjenringe allerede nu??
Jo, det er jeg ganske sikker på at man skulle kunne... :)
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 9. dec 2008 22:45

HamsterMiaah skrev:
AnnaR skrev:Hvis der er zobel i balndt dem, ville man så ikke kunne se øjenringe allerede nu??
Jo, det er jeg ganske sikker på at man skulle kunne... :)
Så er jeg 99% sikker på at der ikke er nogle zobel i blandt dem. Så er de nok bare sorte. Og med tortie  :heart:

contraria

Indlæg af contraria » 9. dec 2008 22:49

AnnaR skrev: Hvornår begynder de at komme ud af reden? 10 dage gamle?
nu og frem efter.
de venligste hilsner amanda

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 11. dec 2008 00:16

Så har jeg fået kigget lidt mere på kønnene. Det ser ud til der er 5 hunner og 4 hanner. Begge de lyse ser ud til at være hanner.

Så har jeg skiftet tema for navnene, de kommer alle til at hedde spanske navne der starter med a.
Jeg har navngivet alle ungerne, men orker ikke mere idag, så der må komme nye billeder i morgen med navne på.

Honey er begyndt at blive en meget beskyttende mor. Hun har bidt mig et par gange nu. Så da jeg så noget mistænkeligt blod lignende ved hendes næse idag, måtte jeg finde læder handskerne frem. Ringede til dyrlægen og snakkede med ham, så ser tiden an, da jeg ikke rigtigt vil flytte hende med bebser. Det ser heldigvis bedre ud her til aften.

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 11. dec 2008 14:20

Jeg tror at Honey ganske enkelt er våd om snuden. Lyder det sandsynligt?

Så er det billeder fra 8. dagen i første indlæg. Nu med farver og navne på.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 11. dec 2008 14:30

Endnu engang super gode billeder du har fået taget  :D
Tror du hun er forkølet ?
Min Jasmin virker også en smule agressiv når jeg viser interesse for hendes unger, faktisk har hun flyttet reden et par gange :( .

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 11. dec 2008 14:37

Tak.
Nej tror ikke hun er forkølet, for det ligesom på hver sin side af næsen og det ser ikke ud til at komme ud af næsen.

Honey har heldigvis ikke flyttet ungerne. Hun har dem stadig inde i sit hus, og hun får masser af toilet papir og kapok til at putte i. Men hver gang jeg kigger til ungerne, tager jeg honey helt væk fra buret ind i stuen. Rør hende ikke en gang, tilbyder hende bare bolden.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 11. dec 2008 14:42

AnnaR skrev:Tak.
Nej tror ikke hun er forkølet, for det ligesom på hver sin side af næsen og det ser ikke ud til at komme ud af næsen.

Honey har heldigvis ikke flyttet ungerne. Hun har dem stadig inde i sit hus, og hun får masser af toilet papir og kapok til at putte i. Men hver gang jeg kigger til ungerne, tager jeg honey helt væk fra buret ind i stuen. Rør hende ikke en gang, tilbyder hende bare bolden.
Jeg lader også min datter på 11.år passe Jasmin inde i stuen når ungerne håndteres, har desværre ikke lykkedes mig at finde en bold endnu selvom jeg godtnok har været i mange forskellige dyre butikker :)

Besvar