Men der har overhovedet ikke været den mindste interesse for Skimmel de unger jeg har lavet er endt som kæledyr og det breder jeg jo ikke genet ved.
Så jeg valgte at konsentrere mig om de andre mutationer istedet.
Men nu kan jeg så måske godt fortryde når jeg kigger på dem at jeg ikke lige nåede at lave en han som jeg kunne gemme og bruge til avl senere, men jeg har ikke den rigtige hun og mine hanner er gamle så jeg ved slet ikke om de har energien til det længere for de sover for det meste.
Men det jeg så gerne ville med indlæget her var at høre folk om Whwh genet er fuldkommen uinterresant eller hvad i mener om det?
Der er jo nogen her der får mange cremebaserede kuld kunne det så måske være sjovt at få Skimmel ind i stammen eller er genet bare for kedeligt? ja jeg vil gerne høre jeres mening om genet.
Og så ville jeg også gerne høre om der overhovedet er andre avlere der er i besiddelse af genet og som har mulighed for stadig at redde genet? og her tænker jeg så på dyr der ikke er blandet med andre tegninger og som ikke er blevet til en ordentlig gang rod.

Det kunne bare være sjovt at vide om skimmel atter og engang ser ud til at uddø i DK eller om der stadig er en chance og evt. en interesse for genet, for er interessen der ikke er det jo næsten ligemeget, men det er jo også begrænset hvad man har tid og plads til at kaste sig ud i af nye ting.

Jeg har lige taget nogle billeder af Bølle som er en gammel træt dreng, han er Zobel skimmel og det er de hvide hår der går fra ryggen og farver bagdelen mere og mere hvid jo længere ned af ryggen man kommer på ham som er Skimmel.