Lille bitte

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Maria.

Lille bitte

Indlæg af Maria. » 15. apr 2009 15:16

Hejsa! :) (godt nok længe siden)

Nå, men altså, jeg har en lille dværghamster, som jeg har købt hos en dyrehandel - vel og mærket en god èn, jeg kender ejeren- dog er jeg lidt forvirret.
Jeg købte ham som en vinterhvid dvæghamster, og jeg har haft en sådan før. Det der forvirrer mig er, at han er meget lille. Han er et halvt år, og jeg mener da at han skulle være lidt mere udvokset nu.. Men han er næsten ikke vokset siden jeg købte ham. Han er meget kort - 5,5 cm- og så vejer han kun godt og vel 20 g. Jeg ved godt at det ikke er meget langt fra nomalen, men han ser bare så lille og spinkel ud!
Han får mad hver dag, og spiser med stor appetit. Han er også meget frisk, og viser ikke tegn på at være underernæret eller noget..

Jeg mistænker i midlertid, at han måske har noget robowski i sig, det tænkte jeg også da jeg så ham første gang..

Har i nogen mening om det?
burde jeg være bekymret?

/Maria

millipigen1

Indlæg af millipigen1 » 15. apr 2009 15:23

hvis du sætter et billede ind af ham kan vi måske se det??

Maria.

Indlæg af Maria. » 15. apr 2009 15:24

Jeg vil forsøge at fange et billede af ham!  :lol:

burrus

Re: Lille bitte

Indlæg af burrus » 15. apr 2009 15:26

Maria. skrev: Jeg mistænker i midlertid, at han måske har noget robowski i sig, det tænkte jeg også da jeg så ham første gang..

Har i nogen mening om det?
burde jeg være bekymret?

/Maria
så vidt jeg er orienteret er der endnu ikke set nogen krydsninger med roborovski'en - så det tror jeg er meget usandsynligt  :wink:  :lol:

men ja - et billede ville klart hjælpe  :D

øhm du er sikker på det ikke ER en roborovski? Har den rygstribe?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Maria.

Indlæg af Maria. » 15. apr 2009 15:40

Her er nogle..
Burrus; haha, okay, hvad ved jeg?  :roll:
Vedhæftede filer
Toffee 013.jpg
Dette er et lidt ældre billede
Toffee 013.jpg (229.16 KiB) Vist 4133 gange
jjjj.JPG
helt friskt!
NB: han har lige proppet sine små hamstergemmer med mad!
jjjj.JPG (32.89 KiB) Vist 4133 gange

Maria.

Indlæg af Maria. » 15. apr 2009 15:42

Og, ehm, ja. Han har en rygstribe, dog ret utydelig..?

millipigen1

Indlæg af millipigen1 » 15. apr 2009 15:42

jeg synes nu at han ligner meget min afdøde hamster da den var unge (den blev 2 1/2) prøv at give den noget hirse så skal det nu nok gå  :D

Maria.

Indlæg af Maria. » 15. apr 2009 15:44

:lol:  okay..
Spørgsmålet er, om han kan spise mere hirse end han gør i forvejen? jeg tvivler.. :roll:

millipigen1

Indlæg af millipigen1 » 15. apr 2009 15:47

spiser han da meget? jamen så kan du prøve en slik pind med honning det elsker de :) er han sirbirisk??

Maria.

Indlæg af Maria. » 15. apr 2009 15:55

Ja han spiser meget! Han har alle tænkelige godbider! :roll:
:shock: ja, eller, han er vinterhvid, tror jeg.. Men altså, nu ved jeg snart ikke..  :!:  :?:

Desiree

Indlæg af Desiree » 15. apr 2009 16:26

millipigen1 skrev:spiser han da meget? jamen så kan du prøve en slik pind med honning det elsker de :) er han sirbirisk??
Vi bruger ikke sibirisk herinde, og prøver alt hvad vi kan at få andre til at stoppe med at bruge det. Vi kalder dem vinterhvide eller campbells  :)
mvh Desiree

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 15. apr 2009 21:22

jeg har en dværg son har været nede på 22 g og nu vejer den en del mere, men jeg gjorde det at jeg gav den ekstra i en lang periode af de fede ting. Det kan være forskellige former for kerner, du kan også kæbe en fed hamsterblandning - ved man i plantorame kan få en de kalde snack, de er feder end den almindelige. eller er der gnaverstænger eller killingevådfoder, det er også godt, og koster omkring 4 kr for en lille firkant i et supermarked.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 15. apr 2009 21:28

millipigen1 skrev:spiser han da meget? jamen så kan du prøve en slik pind med honning det elsker de :) er han sirbirisk??
At proppe hamsteren med usunde eller masser af hirse, for ikke hamsteren til at vokse, kun blive fed. Ligesom mennesker er nogle spinkelt bygget og andre kraftigt bygget.

Til maria: Jeg har desværre ikke selv en dværg så kan ikke hjælpe så meget.

Lykke

Indlæg af Lykke » 16. apr 2009 07:13

Maria. skrev:Her er nogle..
Burrus; haha, okay, hvad ved jeg?  :roll:
På det gamle billede ligner han en vinterhvid, Campbells eller en hybrid (blanding mellem f.eks. vinterhvid og Campbells) - på det nye billede kan jeg ikke se hamsteren tydeligt nok.

Din hamster lyder meget lille. 5,5 cm er ikke særligt langt og 20g er heller ikke meget (men vægt skal jo passe til størrelsen, så det betyder ikke nødvendigvis at han er undervægtig).

Måske er den bare lille af sig uden at det gør noget, men måske kan der være noget galt. Jeg ville altid få en dyrlæge til at tjekke hamsteren, fordi de ved mere.
På det gamle billede ser der ikke umiddelbart ud til at være noget synligt galt.

Maria.

Indlæg af Maria. » 16. apr 2009 11:20

Hmm, ja det kunne være jeg skulle smutte forbi dyrlægen..
Det virker bare meningsløst, når han opfører sig så normalt..?
Som du siger, det kan godt være han bare er lille?
Det må jeg lige finde ud af.
Tak for hjælpen alle sammen!  :)

Låst