Lille bitte
Lille bitte
Hejsa! (godt nok længe siden)
Nå, men altså, jeg har en lille dværghamster, som jeg har købt hos en dyrehandel - vel og mærket en god èn, jeg kender ejeren- dog er jeg lidt forvirret.
Jeg købte ham som en vinterhvid dvæghamster, og jeg har haft en sådan før. Det der forvirrer mig er, at han er meget lille. Han er et halvt år, og jeg mener da at han skulle være lidt mere udvokset nu.. Men han er næsten ikke vokset siden jeg købte ham. Han er meget kort - 5,5 cm- og så vejer han kun godt og vel 20 g. Jeg ved godt at det ikke er meget langt fra nomalen, men han ser bare så lille og spinkel ud!
Han får mad hver dag, og spiser med stor appetit. Han er også meget frisk, og viser ikke tegn på at være underernæret eller noget..
Jeg mistænker i midlertid, at han måske har noget robowski i sig, det tænkte jeg også da jeg så ham første gang..
Har i nogen mening om det?
burde jeg være bekymret?
/Maria
Nå, men altså, jeg har en lille dværghamster, som jeg har købt hos en dyrehandel - vel og mærket en god èn, jeg kender ejeren- dog er jeg lidt forvirret.
Jeg købte ham som en vinterhvid dvæghamster, og jeg har haft en sådan før. Det der forvirrer mig er, at han er meget lille. Han er et halvt år, og jeg mener da at han skulle være lidt mere udvokset nu.. Men han er næsten ikke vokset siden jeg købte ham. Han er meget kort - 5,5 cm- og så vejer han kun godt og vel 20 g. Jeg ved godt at det ikke er meget langt fra nomalen, men han ser bare så lille og spinkel ud!
Han får mad hver dag, og spiser med stor appetit. Han er også meget frisk, og viser ikke tegn på at være underernæret eller noget..
Jeg mistænker i midlertid, at han måske har noget robowski i sig, det tænkte jeg også da jeg så ham første gang..
burde jeg være bekymret?
/Maria
Re: Lille bitte
så vidt jeg er orienteret er der endnu ikke set nogen krydsninger med roborovski'en - så det tror jeg er meget usandsynligt :lol:Maria. skrev: Jeg mistænker i midlertid, at han måske har noget robowski i sig, det tænkte jeg også da jeg så ham første gang..
burde jeg være bekymret?
/Maria
men ja - et billede ville klart hjælpe :D
øhm du er sikker på det ikke ER en roborovski? Har den rygstribe?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
jeg har en dværg son har været nede på 22 g og nu vejer den en del mere, men jeg gjorde det at jeg gav den ekstra i en lang periode af de fede ting. Det kan være forskellige former for kerner, du kan også kæbe en fed hamsterblandning - ved man i plantorame kan få en de kalde snack, de er feder end den almindelige. eller er der gnaverstænger eller killingevådfoder, det er også godt, og koster omkring 4 kr for en lille firkant i et supermarked.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
At proppe hamsteren med usunde eller masser af hirse, for ikke hamsteren til at vokse, kun blive fed. Ligesom mennesker er nogle spinkelt bygget og andre kraftigt bygget.millipigen1 skrev:spiser han da meget? jamen så kan du prøve en slik pind med honning det elsker de er han sirbirisk??
Til maria: Jeg har desværre ikke selv en dværg så kan ikke hjælpe så meget.
På det gamle billede ligner han en vinterhvid, Campbells eller en hybrid (blanding mellem f.eks. vinterhvid og Campbells) - på det nye billede kan jeg ikke se hamsteren tydeligt nok.Maria. skrev:Her er nogle..
Burrus; haha, okay, hvad ved jeg? :roll:
Din hamster lyder meget lille. 5,5 cm er ikke særligt langt og 20g er heller ikke meget (men vægt skal jo passe til størrelsen, så det betyder ikke nødvendigvis at han er undervægtig).
Måske er den bare lille af sig uden at det gør noget, men måske kan der være noget galt. Jeg ville altid få en dyrlæge til at tjekke hamsteren, fordi de ved mere.
På det gamle billede ser der ikke umiddelbart ud til at være noget synligt galt.