Ny. Now Loving

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Jeanette

Indlæg af Jeanette » 3. jun 2009 11:19

Spot skrev:Tysk er overstået!!! :D
Tillykke!!!
Jeg har altid hadet tysk, og bestod også kun med nød og næppe i gymnasiet. Jeg har ikke haft brug for det siden, og kan nu nærmest ikke huske et ord tysk mere  :lol:

Spot

Indlæg af Spot » 3. jun 2009 11:53

Tak Jeanette. Har det på samme måde ! ville ønske man ikke blev tvunget til at have det! hvad skal man dog med det!?!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

liv

Indlæg af liv » 3. jun 2009 11:58

Spot skrev:Tak Jeanette. Har det på samme måde ! ville ønske man ikke blev tvunget til at have det! hvad skal man dog med det!?!
det gad jeg også godt vide :lol:

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 3. jun 2009 12:37

Spot skrev:Tak Jeanette. Har det på samme måde ! ville ønske man ikke blev tvunget til at have det! hvad skal man dog med det!?!
okay er det blevet et tvangsfag? da jeg gik i folkeskole kunne man vælge det fra
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 3. jun 2009 13:34

NL: Mit 7-tal i tysk mundtlig eksamen :D
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 3. jun 2009 14:42

NL: det var så den dansk eksamen... nu er det slut med dansk  :D  aldrig mere  :D  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Spot

Indlæg af Spot » 3. jun 2009 17:29

darkangel87 skrev:
okay er det blevet et tvangsfag? da jeg gik i folkeskole kunne man vælge det fra
Du kan vælge mellem: Tysk, fransk eller ingenting. men du skal have 1 sprog for at komme i gymnasiet så jeg vil kalde det tvang ;)
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 3. jun 2009 17:44

Spot skrev:
darkangel87 skrev:
Du kan vælge mellem: Tysk, fransk eller ingenting. men du skal have 1 sprog for at komme i gymnasiet så jeg vil kalde det tvang ;)
nå ja det er rigtigt
Billede

liv

Indlæg af liv » 3. jun 2009 18:41

på min skole er tysk et fag ALLE får  :shock: og så har man valgfag med fransk  :wink:

så det kan man kalde tvang!! :lol:  :lol:

Siigne

Indlæg af Siigne » 3. jun 2009 20:15

liv skrev:på min skole er tysk et fag ALLE får  :shock: og så har man valgfag med fransk  :wink:

Sådan er det også på den skole hvor jeg tog 8. og 9. klasse. Men fordi jeg kom ind i 8. havde klassen allerede haft tysk i et år, og derfor slap jeg med kun at have fransk. Jeg har desværre fransk på B i gymnasiet nu, det sucks :)
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

liv

Indlæg af liv » 3. jun 2009 21:18

Siigne skrev:
liv skrev:på min skole er tysk et fag ALLE får  :shock: og så har man valgfag med fransk  :wink:

Sådan er det også på den skole hvor jeg tog 8. og 9. klasse. Men fordi jeg kom ind i 8. havde klassen allerede haft tysk i et år, og derfor slap jeg med kun at have fransk. Jeg har desværre fransk på B i gymnasiet nu, det sucks :)
hihi vi starter tysk i 6.  :shock:  and i HATE it!!!1  :lol:  :lol:

Desiree

Indlæg af Desiree » 3. jun 2009 21:28

Tysk er godt for folk der kan lide at lære skemaer udenad og gentage remser i det uendelige.... Det er så absolut IKKE mig. Jeg er mere til Engelsk hvor jeg synes jeg kan 'høre' om det lyder rigtigt eller ej.
Latin er så tysk i tredje potens, som jeg var så smart at vælge på mellemniveau i gymnasiet (hvad gik der lige galt for mig der???)
Engelsk og Tysk på højniveau, Latin og fransk på mellemniveau- man er vel sprogidiot  :oops:
Har da haft rigeligt brug for mit tysk: Når jeg skovlede fritter på tallerknerne på rødby-puttgarden overfarten  :lol:
mvh Desiree

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 3. jun 2009 21:34

liv skrev:
Tjah... Nu er jeg heller ikk den store fan af tysk, men......... De er nu engang vores nabo og største samarbejdspartner i EU.
Derfor er det ret vigtigt at folk lærer at tale tysk, da en hel del af vores fremtid afhænger af et godt samarbejde med tyskerne.
Så selvom det er træls sprog, så er det nødvendigt at nogen kan tale tysk. (jeg kan ikke snakke tysk - kun lige forstå det.)

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 3. jun 2009 21:41

Desiree skrev:Tysk er godt for folk der kan lide at lære skemaer udenad og gentage remser i det uendelige.... Det er så absolut IKKE mig. Jeg er mere til Engelsk hvor jeg synes jeg kan 'høre' om det lyder rigtigt eller ej.
Latin er så tysk i tredje potens, som jeg var så smart at vælge på mellemniveau i gymnasiet (hvad gik der lige galt for mig der???)
Engelsk og Tysk på højniveau, Latin og fransk på mellemniveau- man er vel sprogidiot  :oops:
Har da haft rigeligt brug for mit tysk: Når jeg skovlede fritter på tallerknerne på rødby-puttgarden overfarten  :lol:
jeg har aldrig fattet en skid af tysk ihvertfald ikke af alt det der gramatik, men bestod da heldigvis lige tysk i gymnasiet hehe, men det var godt jeg ikke skulle til eksamen i det, for fik lidt meget hjælp med mine afleveringer i tysk. så holder jeg mig hellere til engelsk gå til eksamen næsten uden stemme og trække en tekst jeg kunne huske udenad og så få 9 wee.
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 3. jun 2009 21:44

ZannDra skrev:
liv skrev:
Tjah... Nu er jeg heller ikk den store fan af tysk, men......... De er nu engang vores nabo og største samarbejdspartner i EU.
Derfor er det ret vigtigt at folk lærer at tale tysk, da en hel del af vores fremtid afhænger af et godt samarbejde med tyskerne.
Så selvom det er træls sprog, så er det nødvendigt at nogen kan tale tysk. (jeg kan ikke snakke tysk - kun lige forstå det.)
nu arbejder jeg i en af de steder i DK som noker mest besøgt af tyskere i sommerperioden - Sydthy svømmebad hvor stort set alle sommerhus gæster svømmer gratis...
vi har mellem 40-50.000 tyskere fra marts til september gennem vores svømmehal!  :shock:  
nu har jeg arbejdet der 1½ år - og jeg har EN GANG været tvunget til at hente en tysktalende kollega  :wink:  EN!  :wink:  ellers kan de fleste tyskere gøre sig forståelige på engelsk også :wink:  

så som "menig" dansker så er tysk altså ikke super nødvendigt at kunne :wink:  
jeg forstår tysk i dag, både skrift og tale - men kan ikke sætte en sætning sammen!
Jeg skriver og snakker bedre latin end tysk!  :shock:  :oops:  :lol:  
Noli turbare circulos meos! Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.

Quod erat demomstrandum

Cum insantientibus fuere necesse est!

og jeg er matematiker
:lol:  :lol:    

jeg har sidst "brugt" mit tysk da jeg roede på topplan og var til tysk regatte - men kunne man tallende fra 1 til 8 og kunne se meget spørgende ud - så kiggede de lidt på en og placerede så ens bådnummer i kataloget og sagde det banenummer man sku ligge på - eller også spurgte man den internationale dommer som altid snakkede engelsk (medmindre det var en dansk dommer som var int. den dag 8-) )

tysk er "måske" vigtig i handelssammenhæng - men mere og mere bliver "forlangt" på engelsk efterhånden uanset hvor man kommer fra!
jeg har lige modtaget en mail på engelsk! fra et dansk firma hvor jeg stillede et spørsmål på dansk  :?  :shock:  

tysk er på vej ud!  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Besvar