Rubin skrev:Det et lidt trist tidspunkt jeg kommer til at se denne tråd, da jeg siden Valby hvor jeg købte en af dig Kenneth har avlet et kuld hvor alle er solgt nu, og 5 kom afsted til en dyrehandler.
- Hvordan bør man forholde sig til at købe nye dyr? Har jo en reserveret hos Heidi, og er nød til at vide om jeg bør afskrive den, eller roligt kan tage den til mig.
- Har endnu ingen tegn set ved nogen af mine dyr, ikke de unge eller gamle, og det kuld unger jeg havde var de sidste 5 dyr 11 uger da det blev solgt til en dyrehandler uden nogen tegn på sygdom.
Jeg checkede alle resten af mine dyr i weekenden og fandt ikke tegn på nogle af de andre, og jeg har heller ikke hørt om nogle tegn fra folk der har købt dyr fra mig, så jeg krydser fingre for at det har været fra nogle af de sidste dyr jeg har fået ind (så ingen andre har fået smittede dyr fra mig), og at jeg slipper billigt. Men det må tiden jo vise.
Mht. at købe nye dyr, så er det vel op til den enkelte. Der er jo ikke risiko for smitte når der handles den vej, altså ind i et karantæneramt hjem. Omvendt må man så være forberedt på at hvis man har smitten, risikerer man at miste den nye hamster (foruden de dyr man allerede har).
Personligt ville jeg nok selv gøre det, så længe jeg ikke havde konstateret sygdommen hos mine dyr men kun "var i farezonen".