sverige..
sverige..
Hej allesammen :D
Altså jeg er begyndt at blive itvivl.. så bare lige for at være 100% sikker.. at købe en vinterhvid dværghamster fra Sverige fra en opdrætter er de så ikke hybrider? de mener jo ikke farven mandarin er en hybrid farve. og så må mand a gå ud for at deres gener må være godt blandede nu og så må deres hamstere være hybrider??
eller har jeg misforstået alt? vil gerne have en forklaring :oops: :scratch:
Altså jeg er begyndt at blive itvivl.. så bare lige for at være 100% sikker.. at købe en vinterhvid dværghamster fra Sverige fra en opdrætter er de så ikke hybrider? de mener jo ikke farven mandarin er en hybrid farve. og så må mand a gå ud for at deres gener må være godt blandede nu og så må deres hamstere være hybrider??
eller har jeg misforstået alt? vil gerne have en forklaring :oops: :scratch:
det har du forstået helt rigtigt..
hvis ikke opdrætteren kan vise dig en meget kompleks stamtavle hvor alle i 50-60 generationer ikke er mandariner - samt stamtavler som viser at alle dyrenes søskende ikke er mandariner - så må vi desværre afskrive enhver svensk "vinterhvid" :(
jeg har forsøgt at skrive lidt med en opdrætter deroppe og hun mener det er umuligt at opdrive en sådan vinterhvid i sverige nu... :(
hvis ikke opdrætteren kan vise dig en meget kompleks stamtavle hvor alle i 50-60 generationer ikke er mandariner - samt stamtavler som viser at alle dyrenes søskende ikke er mandariner - så må vi desværre afskrive enhver svensk "vinterhvid" :(
jeg har forsøgt at skrive lidt med en opdrætter deroppe og hun mener det er umuligt at opdrive en sådan vinterhvid i sverige nu... :(
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
Okay.. for er din vinterhvid far ikke fra sverige?? blev nemlig lidt forvirret der.. :? men han har sikkert ingen mandariner.. det er bare at man ikke tror man kan få en ren fra sverige.. det ville jo være skrækkeligt at ødelægge sin linje pga. det :(burrus skrev:det har du forstået helt rigtigt..
pas faktisk... men jeg går ud fra han er ren, da hans forældre har fået stamtavle... hvis der dukker noget op, så må vi jo så gå ud fra det...liv skrev:Okay.. for er din vinterhvid far ikke fra sverige?? blev nemlig lidt forvirret der.. :? men han har sikkert ingen mandariner.. det er bare at man ikke tror man kan få en ren fra sverige.. det ville jo være skrækkeligt at ødelægge sin linje pga. det :(burrus skrev:det har du forstået helt rigtigt..
men jeg går jo naturligvis ud fra at Ulla har lavet hendes research på linjen
Pia B
problemet er jo at svenskerne bare har opgivet og bare har accepteret mandarinen som værende en vinterhvid.
Så idag krydser de jo gerne mandarinen ind med de andre farver, så desværre så er de fleste svenske hamstere nok Hybrider idag.
Så idag krydser de jo gerne mandarinen ind med de andre farver, så desværre så er de fleste svenske hamstere nok Hybrider idag.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
det er der ingen der har sagtBilly The Kid skrev:kwo skrev:Hvis den danske opdrætter er Ulla, så kommer hendes dyr ikke fra mig.contraria skrev:Pia's kong vinter er fra en dansk opdrætter som har sine fra kennet
Mener du da at Ulla's svenske er hybrider, som der er alligevel er blevet lavet stamtavler på???????
Ullas hamstere er stamtavleberettiget og dermed er de ikke hybrider
dukker der hybrid unger hos nogen som helst (Ulla eller andre), vil den pågældende linje jo naturligvis blive lukket og stamtavlerne annulleres - men alle de hamstere ulla har var stamtavle berettiget da de fik stamtavlerne - og man må gå ud fra at en seriøs opdrætter som Ulla har sørget for at tjekke sine avlsdyrs linjer inden hun parrer dem
Pia B