sverige..

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
liv

sverige..

Indlæg af liv » 16. sep 2009 20:17

Hej allesammen  :D

Altså jeg er begyndt at blive itvivl.. så bare lige for at være 100% sikker.. at købe en vinterhvid dværghamster fra Sverige fra en opdrætter er de så ikke hybrider? de mener jo ikke farven mandarin er en hybrid farve. og så må mand a gå ud for at deres gener må være godt blandede nu og så må deres hamstere være hybrider??

eller har jeg misforstået alt? vil gerne have en forklaring  :oops:  :scratch:

burrus

Indlæg af burrus » 16. sep 2009 20:40

det har du forstået helt rigtigt..

hvis ikke opdrætteren kan vise dig en meget kompleks stamtavle hvor alle i 50-60 generationer ikke er mandariner - samt stamtavler som viser at alle dyrenes søskende ikke er mandariner - så må vi desværre afskrive enhver svensk "vinterhvid"  :(  

jeg har forsøgt at skrive lidt med en opdrætter deroppe og hun mener det er umuligt at opdrive en sådan vinterhvid i sverige nu...  :(
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 16. sep 2009 20:43

burrus skrev:det har du forstået helt rigtigt..

hvis ikke opdrætteren kan vise dig en meget kompleks stamtavle hvor alle i 50-60 generationer ikke er mandariner - samt stamtavler som viser at alle dyrenes søskende ikke er mandariner - så må vi desværre afskrive enhver svensk "vinterhvid"  :(  

jeg har forsøgt at skrive lidt med en opdrætter deroppe og hun mener det er umuligt at opdrive en sådan vinterhvid i sverige nu...  :(
Okay.. for er din vinterhvid far ikke fra sverige?? blev nemlig lidt forvirret der..  :? men han har sikkert ingen mandariner.. det er bare at man ikke tror man kan få en ren fra sverige.. det ville jo være skrækkeligt at ødelægge sin linje pga. det  :(

contraria

Indlæg af contraria » 16. sep 2009 20:56

Pia's kong vinter er fra en dansk opdrætter som har sine fra kennet :wink:
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 16. sep 2009 21:13

liv skrev:
burrus skrev:det har du forstået helt rigtigt..

Okay.. for er din vinterhvid far ikke fra sverige?? blev nemlig lidt forvirret der..  :? men han har sikkert ingen mandariner.. det er bare at man ikke tror man kan få en ren fra sverige.. det ville jo være skrækkeligt at ødelægge sin linje pga. det  :(
pas faktisk... men jeg går ud fra han er ren, da hans forældre har fået stamtavle... hvis der dukker noget op, så må vi jo så gå ud fra det...

men jeg går jo naturligvis ud fra at Ulla har lavet hendes research på linjen  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

kwo

Indlæg af kwo » 17. sep 2009 08:24

contraria skrev:Pia's kong vinter er fra en dansk opdrætter som har sine fra kennet :wink:
Hvis den danske opdrætter er Ulla, så kommer hendes dyr ikke fra mig. ;)
Kenneth Worm

contraria

Indlæg af contraria » 17. sep 2009 11:22

kwo skrev:
contraria skrev:Pia's kong vinter er fra en dansk opdrætter som har sine fra kennet :wink:
:oops: det havde jeg bare forståelsen af at hun havde :oops:
de venligste hilsner amanda

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 17. sep 2009 13:59

problemet er jo at svenskerne bare har opgivet og bare har accepteret mandarinen som værende en vinterhvid.
Så idag krydser de jo gerne mandarinen ind med de andre farver, så desværre så er de fleste svenske hamstere nok Hybrider idag. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Billy The Kid

Indlæg af Billy The Kid » 28. sep 2009 10:13

kwo skrev:

Mener du da at Ulla's svenske er hybrider, som der er alligevel er blevet lavet stamtavler på???????
Hilsen medlem nr. 76. Dværghamster

burrus

Indlæg af burrus » 28. sep 2009 10:23

Billy The Kid skrev:
kwo skrev:

Mener du da at Ulla's svenske er hybrider, som der er alligevel er blevet lavet stamtavler på???????
det er der ingen der har sagt  :wink:

Ullas hamstere er stamtavleberettiget og dermed er de ikke hybrider :wink:  
dukker der hybrid unger hos nogen som helst (Ulla eller andre), vil den pågældende linje jo naturligvis blive lukket og stamtavlerne annulleres - men alle de hamstere ulla har var stamtavle berettiget da de fik stamtavlerne - og man må gå ud fra at en seriøs opdrætter som Ulla har sørget for at tjekke sine avlsdyrs linjer inden hun parrer dem  :wink:
Pia B

Besvar