Majlund skrev: Vaks bor slet ikke i Duna Fun bur mere. Han havde ikke '¨øboet i buret i ret lang tid, før kattene fandt ud af at de lige netop kunne nå ham igennem den lille, bitte række tætsiddende tremmer der er i et Duna Fun bur :shock: :(
:PYHTØRRERSVEDENAFPANDEN !!!!!:
DET var da noget af et chok !!! Så må vi klare os med billederne på vores indre nethinde.
Mærkeligt, at dine katte er så hamster-spise-ivrige !
Vi har to hamstre, (3 heste, et akvarium m diverse) og 10 katte hvoraf de 6 jævnligt er inde og de to nærmest fast bor herinde. De fleste er ret ligeglade med hamstrene, men to synes, de ku' være interessante at guffe, hvis nu lige de var lidt lettere at gå til og ikke gemte sig bag tremmer.
Men de to sidste - en stor hankat og en ungkat fra i sommer - er totalt forelskede i de små guldfyre - ikke at de ikke kan fange både rotter og fugle udenfor, men ... dem der er herinde er åbenbart en del af husholdningen.
De løber ind og gnubber sig mule mod mule op ad hamstrene, Gnider sig op ad burene og lægger sig pladask med maven i vejret og nusser efter hamsteren med helt bløde poter i bedste lege- hygge-stilling.
og ... jeg har altså faktisk forsøgt så at ta' kræene ud sammen med misserne, og ... de gnubber sig op ad dem og nusser dem, som var hamstrene mennesker, imens katten spinder, så det runger i hele stuen.
Når de ligger og putter i sofaen, har jeg haft hamstrene til at løbe rundt på kattens mave sider og ryg + hovede, og kattene spinder som gale og nyder at blive kløet på. Hamstrene synes, det er mægtig hyggeligt at ha' blød pels at gå på og at pille i.
Ja, jeg skal nok prøve at få det på video. Det ser ret sjovt ud. Men kattene er pænt afslappede og spinder glade videre.
MÆRKELIGT !!!!
Hvis de løber ud på gulvet og begynder at løbe rundt og ligne alm. vildt legetøj, kunne de nu nok ikke finde ud af at holde kløerne for sig selv, men .... bare det gør det i sofaen og sammen med burene er jeg egt. også godt tilfreds.
God aften