så gik min mand amok stakkels hamstere de blir forvirrede

Beskrivelse mangler
Låst
achjaaa

så gik min mand amok stakkels hamstere de blir forvirrede

Indlæg af achjaaa » 3. dec 2010 03:17

:lol:

ja billederne siger vidst det hele
der er 3 lag af rør bagved det man ser forrest så ca 25m rør ialt  :roll:
og det er mandens profil selvsamme mand som dagligt siger han ikke kan li det småkravl
Vedhæftede filer
SDC10635.JPG
nye rør 1
SDC10635.JPG (254.62 KiB) Vist 4208 gange
SDC10636.JPG
nye rør 2
SDC10636.JPG (201.67 KiB) Vist 4208 gange
første kuld 11/11-10

intet giver karma som feng shui med forhammer

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 3. dec 2010 08:07

Sikke mange rør  :shock:
mon manden også selv påtager sig rengøring af alle de rør :oops:

Men et sand paradis for 1 hamster  :wink:

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 3. dec 2010 10:14

Meget kreativt :D Men hold op et rengøringsarbejde hver uge.

Jeg kan se at du har hjul og drikkedunke i alle burene, er det fordi der går flere hamstere? Jeg undre mig bare fordi det ser ud som om at rørsystemet er forbundne, og hamstere SKAL jo gå alene (selvfølgelig bortset fra de tilfældige, hvor man kan få et enkelt dværgpar til at gå sammen det første år).

achjaaa

Indlæg af achjaaa » 3. dec 2010 12:39

susanne Nielsen skrev:Meget kreativt :D Men hold op et rengøringsarbejde hver uge.

Jeg kan se at du har hjul og drikkedunke i alle burene, er det fordi der går flere hamstere? Jeg undre mig bare fordi det ser ud som om at rørsystemet er forbundne, og hamstere SKAL jo gå alene (selvfølgelig bortset fra de tilfældige, hvor man kan få et enkelt dværgpar til at gå sammen det første år).

Så er manden tilbage ved tasterne
og JA de er ALLE forbundet MEN, det jeg har gjort er at modificere lidt på rørene så der kan skydes en plade igennem røret med huller i så de kan snuse når røret er delt men ikke komme til hinanden på den måde har jeg fremstillet en slags hamster - togbane  med skiftespor og forgreninger :D

i princippet er det en slags overdrevet kloaksystem med ventiler her og der ;)

BTW vi sælger lidt ud af rørene både mindre og større og hapitrail osv.  så er der nogle med guldhammier der mangler guldhammirør eller hapitrailnørder som mig(os) så sig da endeligt til  der er ca 4 flyttekasser fulde af rør
første kuld 11/11-10

achjaaa

Indlæg af achjaaa » 3. dec 2010 12:40

og så var der lige 4 pakker til hamsterne til jul ;) gæt hvad der mon er i dem :D

www.loppetjansen.dk har netop fået rørene billigt hjem købte en stak med 10 til 100kr
første kuld 11/11-10

websol

Indlæg af websol » 3. dec 2010 12:59

:shock: det var mange rør og sikke arbejde.. det lyder meget krativt det system i har der.. er da sikker på de må elske det..
Billede

achjaaa

Indlæg af achjaaa » 3. dec 2010 13:17

vores bryan som har permanent adgang til det meste af systemet er blevet en rigtig tunnelrotte :) så tjo tja de elsker at kravle rundt osv. MEN, som i nævner har det sin pris at have store rørgange nemlig rensningen ...

det gøres dog meget nemt og tricket er at man skal LIME rørene sammen fra start af og så smide dem i en balje med sæbevand istedet for og så ellers en flaskerenser eller en rensespiral så tager det for mig at rense ALLE rørene ca 30min hvilket snildt kan klares når man nu alligevel sidder på badeværelset i de 30min i forvejen  :lol:  :oops:  :lol:  :lol:  :oops:  :oops:  :oops:  :lol:  :lol:  :lol:  8-)  8-)  8-)  :wink:  :wink:  :idea:  :arrow:  :!:  :!:
første kuld 11/11-10

Michele

Indlæg af Michele » 28. dec 2010 00:23

achjaaa skrev:vores bryan som har permanent adgang til det meste af systemet er blevet en rigtig tunnelrotte :) så tjo tja de elsker at kravle rundt osv. MEN, som i nævner har det sin pris at have store rørgange nemlig rensningen ...

det gøres dog meget nemt og tricket er at man skal LIME rørene sammen fra start af og så smide dem i en balje med sæbevand istedet for og så ellers en flaskerenser eller en rensespiral så tager det for mig at rense ALLE rørene ca 30min hvilket snildt kan klares når man nu alligevel sidder på badeværelset i de 30min i forvejen  :lol:  :oops:  :lol:  :lol:  :oops:  :oops:  :oops:  :lol:  :lol:  :lol:  8-)  8-)  8-)  :wink:  :wink:  :idea:  :arrow:  :!:  :!:
SMAAAART !!!!! Så kan man klare badning af ungerne i et kar og rørene i et andet, wupti så' den klaret. :-D

Genialt system til tunneldyr. BRAVO !!!!!

Hvis I har en bunke rør, I vil sælge ud af, så hører jeg gerne nærmere. Datteren har en tunnel-elskende gulddame, som gerne vil ha' bygget et paradis af gange, og ... datterlil har føs'da' i januar. :-D
God dag
Michèle
Mor til Bumle og Peanut - begge guldhamstre fra Hanne i Silkeborg. (Malthes mor)

>>Ida<<

Indlæg af >>Ida<< » 11. jan 2011 20:26

WAUW. Da jeg så det udbrød jeg seriøst: OMG!. Sikke mange hjul! Super kreativt :D
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".

achjaaa

Indlæg af achjaaa » 11. jan 2011 21:54

det her er godt nok lidt tidligere billeder og inden vi byggede ny reol osv. men lidt anderledes opsætning af rørene (som der er blevet mange flere af siden trods vi har solgt 2 flyttekasser )
Vedhæftede filer
resized_SDC10587.JPG
resized_SDC10587.JPG (59.02 KiB) Vist 4101 gange
resized_SDC10588.JPG
resized_SDC10588.JPG (60.9 KiB) Vist 4101 gange
resized_SDC10589.JPG
resized_SDC10589.JPG (54.54 KiB) Vist 4101 gange
første kuld 11/11-10

Ulrikke

Indlæg af Ulrikke » 12. jan 2011 19:28

Åh min hamster ville være i paradiset med alle de rør. Meget kreaktivt!  :D
Hilsen Ulrikke & Speedy <3

Hobbyhamsterne

Indlæg af Hobbyhamsterne » 28. jan 2011 18:17

Mig & kæresten har desværre ikke haft heldet med os med den slags rør.
Vores gamle guldhamster Barney fik presset dem fra hinanden og var derefter smuttet ud af buret og om bag vores køleskab, vi måtte brække fodpaneler og brædder af for at få fat i ham igen. Det samme skete igen kort tid efter hvor vi så regnede med at rørende på buret holdt med tape, men han pressede dem igen fra hinanden og vi har aldrig fundet ham igen desværre. Så det monterer vi ikke længere på burene, men inden i har de et par stykker hver at tonse i. Ellers ser det vildt fedt ud med jeres bure :)

Låst