Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
-
solsike
hvis der er en fra familien der har alagi over for gnavere kan man så stadig væk have en hamster på sit værelse
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
for jeg har altid drømt om at få en hamster
![wave2 :wave2:](./images/smilies/wave2.gif)
:afro:
-
malthesmor
Hvis det er alle gnavere den i familien er overfølsom overfor tror jeg ikke det er så smart at anskaffe sig en hamster selvom den er på dit værelse.
jeg har hørt at mange ikke kan tåle hø, hamster skal ikke bruge hø , så hvis det er hø allergi skulle der ikke være noget ivejen
![:wink:](//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/3.1/png/64/1f609.png)
-
Lykke
Der er også nogle som tåler hamstere bedre end andre gnavere, men det kommer jo helt an på hvilken slags allergi det er og hvordan den opfører sig.
-
Elene9
hej jeg har en storebror som heller kan tålde dem men jeg har to selv og de står på mit værlse og vi har værsle lige ved siden af hinanden
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Swetigirl
Min mor har allergi overfor katte, hunde osv, men min hamster tåler hun helt fint så længe den ikke helt oppe i hovedet på hende i længere tid;)
-
susanne Nielsen
Hvis du har mulighed for at låne en hamster af f.eks en veninde i en uges tid, så kan i hurtigt finde ud af om dit familiemedlem kan tåle det. Det vil jo være rigtig trist, at anskaffe sig en hamster som man bliver glad for, og man så er nød til at skille sig af med den på grund af allergi.
-
Kamille
Det er synd både for dig selv og for hamstret hvis du skal skille dig af med den lille størrelse efter kun et par dage, hvis det viser sig at din bror ikke kan tåle hamstre inde på dit værelse. Så jeg synes også det er en god ide, hvis du 'låner' et hamster en uges tid og ser hvordan det går. Det værste der kan ske er at du finder ud af at du ikke kan have hamster, men så har du i hvert fald haft en lille besøgsven i en uge
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
solsike
Tusind tak for alle de gode råd og jeg har en veninde der har to hamstre som jeg gerne må låne en af men tusind tak for alle de gode råd
-
solsike
hej jeg har en mor der ikke kan tåle dem men jeg må gerne låne en af hende og hun har også en dhf og hun hedder elene9
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
speed hamster
min hamster er begyndt at sove som om at den var døende og når jeg kikker til den banker den hjerte meget hår så jeg ved ikke om der er noget galt med den
![htvivl :htvivl:](./images/smilies/undecided_146.gif)
ejer af 2 hyperaktive roborowskier
-
Lykke
speed hamster skrev:min hamster er begyndt at sove som om at den var døende og når jeg kikker til den banker den hjerte meget hår så jeg ved ikke om der er noget galt med den
![htvivl :htvivl:](./images/smilies/undecided_146.gif)
Jeg kan ikke vurdere om der er noget galt ud fra det du skriver, men hvis en hamster er tæt på at dø, kan man ofte ikke gøre noget ved det.
Hvis man kan gøre noget, så er det dyrlægen, der skal hjælpe, så mit bedste råd til dig er at ringe til dyrlægen og høre om de tror de kan gøre noget.
-
speed hamster
den har fået det fint
![hgrin :hgrin:](./images/smilies/grin_201.gif)
jeg tror bare at hun streser når jeg skifter hendes bur
ejer af 2 hyperaktive roborowskier