Tyk over øjet! - Hjælp!!!
Tyk over øjet! - Hjælp!!!
Hej.
- Jeg har en hamster, som jeg elsker virkelig højt! Han har alt(:
Men så igår hvor jeg gjorde rent ved ham, opdagede jeg at han var virkelig tyk over højre øje Jeg begyndte faktisk at græde .. (Er en pige på 11 år).
Han er virkelig dejlig og tam, og er ikke anderledes end han plejer, nogen som ved hvad der er sket? - Ved godt at jeg skal prøve kamilleTé.
- Jeg gør rent ved ham vær 2. uge! For lidt/meget ?
- Jeg snakker med ham vær dag!
- Han har foder hele tiden, men er i super form!
- Han får nyt vand vær 3. dag.
Jeg ved godt at jeg har skrevet meget, men ville have det hele med!
Håber I kan hjælpe! Er virkelig bange.
- Jeg har en hamster, som jeg elsker virkelig højt! Han har alt(:
Men så igår hvor jeg gjorde rent ved ham, opdagede jeg at han var virkelig tyk over højre øje Jeg begyndte faktisk at græde .. (Er en pige på 11 år).
Han er virkelig dejlig og tam, og er ikke anderledes end han plejer, nogen som ved hvad der er sket? - Ved godt at jeg skal prøve kamilleTé.
- Jeg gør rent ved ham vær 2. uge! For lidt/meget ?
- Jeg snakker med ham vær dag!
- Han har foder hele tiden, men er i super form!
- Han får nyt vand vær 3. dag.
Jeg ved godt at jeg har skrevet meget, men ville have det hele med!
Håber I kan hjælpe! Er virkelig bange.
-
Helt enig med det som Saharaspunk siger. Og som du skrev i en anden tråd omkring mad så tror jeg ikke på at det kan have noget med det at gøre.
Men som nævnt ovenfor så hør med en dyrelæge for en sikkerheds skyld.
Men som nævnt ovenfor så hør med en dyrelæge for en sikkerheds skyld.
http://www.mywinterwhitehamster.com
Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.
Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.
Få lige dine forældre til at kigge på den. Og sig at du er bange for at der er noget i vejen. De små dyr, kan så noget i øjet og det kan være der skal en dyrlæge til at tage det ud. Dyr viser ikke de har ondt, så man er nødtil at gøre noget, når man får en mistanke.
Skriv lige her inde og fortæl hvordan det går og hvad du har gjort for at hjælpe.
Skriv lige her inde og fortæl hvordan det går og hvad du har gjort for at hjælpe.
Jeg tror heller ikke, der er noget galt med det du gør.
Den kan have fået noget i øjet eller have revet sig. Det vigtige er, at det ikke bliver betændt (og når noget er hævet, kan der jo være en betændelse). Man kan heller ikke se med det blotte øje, om den så også f.eks. har revet øjen-hinden.
Ligesom hos mennesker vil det genere hamsteren, hvis der er noget med øjet.
Mht. kamillete, så er det mod betændelse inde i øjet. Det kan virke (og det kan lidt vand nok også hvis det handler om at få skyllet noget væk), men min dyrlæge siger kamillete-blandingen er alt for svær at dosere rigtigt og at det er bedre bare at købe små saltvands-beholdere på apoteket og dryppe øjet med det.
Men ring og hør din dyrlæge hvad du skal gøre, hvis det ikke er forsvundet på mandag :)
Den kan have fået noget i øjet eller have revet sig. Det vigtige er, at det ikke bliver betændt (og når noget er hævet, kan der jo være en betændelse). Man kan heller ikke se med det blotte øje, om den så også f.eks. har revet øjen-hinden.
Ligesom hos mennesker vil det genere hamsteren, hvis der er noget med øjet.
Mht. kamillete, så er det mod betændelse inde i øjet. Det kan virke (og det kan lidt vand nok også hvis det handler om at få skyllet noget væk), men min dyrlæge siger kamillete-blandingen er alt for svær at dosere rigtigt og at det er bedre bare at købe små saltvands-beholdere på apoteket og dryppe øjet med det.
Men ring og hør din dyrlæge hvad du skal gøre, hvis det ikke er forsvundet på mandag :)