Tyk over øjet! - Hjælp!!!

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Sofie711

Tyk over øjet! - Hjælp!!!

Indlæg af Sofie711 » 16. jun 2011 15:12

Hej.
- Jeg har en hamster, som jeg elsker virkelig højt! Han har alt(:
Men så igår hvor jeg gjorde rent ved ham, opdagede jeg at han var virkelig tyk over højre øje :( Jeg begyndte faktisk at græde .. (Er en pige på 11 år).
Han er virkelig dejlig og tam, og er ikke anderledes end han plejer, nogen som ved hvad der er sket? - Ved godt at jeg skal prøve kamilleTé.

- Jeg gør rent ved ham vær 2. uge! For lidt/meget ?
- Jeg snakker med ham vær dag!
- Han har foder hele tiden, men er i super form!
- Han får nyt vand vær 3. dag.

Jeg ved godt at jeg har skrevet meget, men ville have det hele med!
Håber I kan hjælpe! Er virkelig bange.

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 16. jun 2011 15:22

Hvis du er bange for hvad det er, skal du sige til dine forældre, at han skal til dyrlægen, så han kan blive tjekket og se om der er noget alvorligt galt med ham.

Når vi hverken kan se eller røre ved ham, er det rigtig svært at kunne sige, hvad det kan være.  :(

God bedring med ham.

Kim

Indlæg af Kim » 16. jun 2011 17:12

Helt enig med det som Saharaspunk siger. Og som du skrev i en anden tråd omkring mad så tror jeg ikke på at det kan have noget med det at gøre.
Men som nævnt ovenfor så hør med en dyrelæge for en sikkerheds skyld.
http://www.mywinterwhitehamster.com

Bliv medlem af DHF og støt arbejdet for de små puss. Det koster ikke alverden og os medlemmer står altid klar til at give gode råd og hjælp med på vejen.

Sofie711

Indlæg af Sofie711 » 17. jun 2011 05:59

Ja, men jeg kan sagtens røre ved ham  :lol:
Men, det ligner sådan et eller andet .. jeg ved ikke, sådan som et lille stykke sagsmuld eller sådan noget ....'

Magnus08

Indlæg af Magnus08 » 17. jun 2011 08:26

Få lige dine forældre til at kigge på den. Og sig at du er bange for at der er noget i vejen. De små dyr, kan så noget i øjet og det kan være der skal en dyrlæge til at tage det ud. Dyr viser ikke de har ondt, så man er nødtil at gøre noget, når man får en mistanke.

Skriv lige her inde og fortæl hvordan det går og hvad du har gjort for at hjælpe.

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 17. jun 2011 12:08

Jeg vidste ikke man skulle bruge kamillethe til en hamster :?:
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Sofie711

Indlæg af Sofie711 » 17. jun 2011 13:21

Hej Magnus, tak for hjælpen.
- Og tak for at du er intreseret i hvordan han har det(:
Dyrlægen virker som det rigtige, men jeg må lige putte lidt kamilleté på.
Så må vi se om det går over.

Thitte

Indlæg af Thitte » 17. jun 2011 17:56

Hvis det ikke er blevet bedre mandag, bør du nok ringe til dyrlægen der :-)
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Sofie711

Indlæg af Sofie711 » 18. jun 2011 05:54

Ja. Nu har jeg 'puttet' lidt kamillethe på, og det virker lidt, så vil lige prøve det samme idag igen.

Eva-trold

Indlæg af Eva-trold » 18. jun 2011 07:27

God bedring til din lille skat :)
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. jun 2011 09:30

Jeg tror heller ikke, der er noget galt med det du gør.

Den kan have fået noget i øjet eller have revet sig. Det vigtige er, at det ikke bliver betændt (og når noget er hævet, kan der jo være en betændelse). Man kan heller ikke se med det blotte øje, om den så også f.eks. har revet øjen-hinden.
Ligesom hos mennesker vil det genere hamsteren, hvis der er noget med øjet.

Mht. kamillete, så er det mod betændelse inde i øjet. Det kan virke (og det kan lidt vand nok også hvis det handler om at få skyllet noget væk), men min dyrlæge siger kamillete-blandingen er alt for svær at dosere rigtigt og at det er bedre bare at købe små saltvands-beholdere på apoteket og dryppe øjet med det.

Men ring og hør din dyrlæge hvad du skal gøre, hvis det ikke er forsvundet på mandag  :)

Sofie711

Indlæg af Sofie711 » 19. jun 2011 06:27

Evatrold: Tak, hvor er du sød(:

Lykke: Ja, men jeg klarer det nu helt fint, tak for hjælpen..! Mit kamillethe duer fint, jeg dypper bare en vatpind i theen og prikker det på øjet.

Låst