Kan høj musik give stress?

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
Låst
Ihvarh

Kan høj musik give stress?

Indlæg af Ihvarh » 27. aug 2011 13:07

Hej,

Jeg har haft min guldhams siden april, og i den tid har jeg undgået at høre høj musik, for ikke at stresse ham. Men er hamstere ligeglade? Jeg har en veninde, der har en ørkenrotte, og hun spiller høj musik, og ørkenrotten virker helt ligeglad. Det handler måske bare om tilvænning? Jeg ved ikke, hvor sart et hamsters hørelse er?

Mvh Eva
Mvh Eva

Hamsternybegynder :P

Rasmine

Re: Kan høj musik give stress?

Indlæg af Rasmine » 27. aug 2011 15:15

Ihvarh skrev:Hej,

Jeg har haft min guldhams siden april, og i den tid har jeg undgået at høre høj musik, for ikke at stresse ham. Men er hamstere ligeglade? Jeg har en veninde, der har en ørkenrotte, og hun spiller høj musik, og ørkenrotten virker helt ligeglad. Det handler måske bare om tilvænning? Jeg ved ikke, hvor sart et hamsters hørelse er?

Mvh Eva
Som jeg har læst det, så hører de mange gange bedre end os, så jeg vil mene, at høj musik ikke er nogen god ide, i det rum hvor buret står. Hvis min søn har hørt lidt høj musik, så har han sat buret ind i et andet rum, og så er begge parter vel tilfredse  :).

Josephine

Indlæg af Josephine » 27. aug 2011 15:31

Ja, jeg tænker heller ikke, at det er nogen særlig god idé at have dem i samme rum, som der hvor man spiller høj musik. De er jo meget finthørende, så det vil nok mere bare genere dem, end at stresse dem...
Hilsen Josephine og hamsteren Sokrates!

Thitte

Indlæg af Thitte » 27. aug 2011 15:41

Mine står på mit værelse, hvor der er almindelige "hverdagslyde". Jeg hører både musik, ser tv og snakker med ganske normal stemme uden der generer dem. Kan tilmed tørre hår uden de vågner.
Men der er self. forskel på, om man skruer helt op for lyden, eller om man blot hører radio på "normalt" niveau ;-)
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Josephine

Indlæg af Josephine » 27. aug 2011 16:04

Thitte skrev:Mine står på mit værelse, hvor der er almindelige "hverdagslyde". Jeg hører både musik, ser tv og snakker med ganske normal stemme uden der generer dem. Kan tilmed tørre hår uden de vågner.
Men der er self. forskel på, om man skruer helt op for lyden, eller om man blot hører radio på "normalt" niveau ;-)
Jaja, vi skal da også ha lov til at leve i det værelse de nu står i..  :P
Hilsen Josephine og hamsteren Sokrates!

Ihvarh

Indlæg af Ihvarh » 27. aug 2011 17:05

Så fortsætter jeg bare som jeg har gjort hidtil :D tak for det.
Mvh Eva

Hamsternybegynder :P

Thitte

Indlæg af Thitte » 27. aug 2011 17:47

Jaja, vi skal da også ha lov til at leve i det værelse de nu står i..  :P
Netop også det jeg mener.  :wink:
Mvh Mette og guldhammien Naya (o: Sov sødt mine to drenge, Malthe og Mikkel <3.

Låst