Donau's A kuld (Vinterhvid) - 2 ugers billeder

Har du et født eller planlagt kuld, kan du her vise kuldet frem og fortælle mere om det.
Laeborg

Donau's A kuld (Vinterhvid) - 2 ugers billeder

Indlæg af Laeborg » 4. aug 2011 21:12

Donau's A kuld (Vinterhvid)
Parret blev sat sammen d. 28. juli, og har siden da gået sammen uden nogen problemer.

Tine's Kashmir
Agouti
Født 10. april 2011
Billede
Aldrig har vi oplevet en så kælen og glad dreng som Kashmir. Lige fra første øjeblik vi tog ham op, vandt han utrolig stor plads i vores hjerter, og vi er helt sikre på at han vil være det perfekte match til Barbie :-)
Læs mere om Kashmir her

Lillebitte Barbie
Saphir
Født 1. maj 2011
Billede
Barbie er næsten lige flyttet ind, men hun har allerede vist sig at være en rigtig kælen og mild lille pige. Hun har en rigtig fin størrelse, og vi er sikre på at hun nok skal klare jobbet som mor perfekt.
Læs mere om Barbie her

Formålet med parringen:
At videreføre forældrenes gode størrelser og blide temperament. Da Barbie er efterkommer af nye importerede hamstere, tilføres nyt blod til de danske linier.

Forventninger:
Artsrene vinterhvide i farverne agouti (Dd pepe) og saphir (dd pepe).

Stamtavle kan ses her: http://donaus.dk/litter.php?url=ww-kuld-a
Alle ungerne vil blive solgt håndtamme, og der vil medfølge DHF stamtavle, lille madpakke samt cd-rom med billeder af kuldet.
Det er muligt at lave en reservation ved at sende en mail til contact@donaus.dk
Senest rettet af Laeborg 8. nov 2011 17:48, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Josephine

Indlæg af Josephine » 20. aug 2011 19:04

Glæder mig til at se resultat? :D
Hilsen Josephine og hamsteren Sokrates!

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 20. aug 2011 23:27

Ja jeg er også spændt på hvornår der sker noget.  :)
Parret blev sat sammen d. 28. juli, og har siden da gået og hygget sig sammen.
Hilsen Jonas Læborg

Josephine

Indlæg af Josephine » 21. aug 2011 09:00

Laeborg skrev: Parret blev sat sammen d. 28. juli, og har siden da gået og hygget sig sammen.
Hygge! Det er simpelthen bare så dejligt at ha' 2 hamstere som bare kan finde ud af det sammen (:

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 24. okt 2011 19:10

Tror sørme Barbie langt om længe er drægtig :mrgreen:
Hilsen Jonas Læborg

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. okt 2011 09:38

Laeborg skrev:Tror sørme Barbie langt om længe er drægtig :mrgreen:
Fantastisk, hvor er du heldig, mine vinterhvide vil ikke engang gå sammen   :D

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 25. okt 2011 09:44

malthesmor skrev:
Jaa det er super skønt bare at se dem gå og hygge sammen, selvom der ingen tvivl er om at det er Barbie der bestemmer. Vi joker lidt med at Kashmir rigtig er under tøflen :oops:
Der er vist ingen tvivl om at hun er drægtig, så nu er vi bare rigtig spændte på at prøve at få unger :D
Hilsen Jonas Læborg

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. okt 2011 12:17

Laeborg skrev:
malthesmor skrev:
Jaa det er super skønt bare at se dem gå og hygge sammen, selvom der ingen tvivl er om at det er Barbie der bestemmer. Vi joker lidt med at Kashmir rigtig er under tøflen :oops:
Der er vist ingen tvivl om at hun er drægtig, så nu er vi bare rigtig spændte på at prøve at få unger :D
Det er også spændende at have unger, jeg har haft vinterhvide unger 2 gange  :D
Glæder mig til at høre hvormange unger hun får  :D , Lader du Kashmir blive sammen med mor og unger ?

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 25. okt 2011 15:15

malthesmor skrev:
Laeborg skrev:
malthesmor skrev: Fantastisk, hvor er du heldig, mine vinterhvide vil ikke engang gå sammen   :D
Glæder mig til at høre hvormange unger hun får  :D , Lader du Kashmir blive sammen med mor og unger ?
Ja det regner vi med, og så håber vi ikke at hun lader ham parrer hende lige med det samme. De er vel ikke til at få til at gå sammen igen, hvis vi først har skilt dem ad?
Hilsen Jonas Læborg

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 25. okt 2011 18:29

Laeborg skrev:
malthesmor skrev:
Laeborg skrev: Jaa det er super skønt bare at se dem gå og hygge sammen, selvom der ingen tvivl er om at det er Barbie der bestemmer. Vi joker lidt med at Kashmir rigtig er under tøflen :oops:
Ja det regner vi med, og så håber vi ikke at hun lader ham parrer hende lige med det samme. De er vel ikke til at få til at gå sammen igen, hvis vi først har skilt dem ad?
Ja der er jo risiko for at hun blivet parret med det samme, men hvis de er så gode venner ville jeg heller ikke skille dem ad.
Næh hvis de først bliver skilt tror jeg også at de er svære at sætte sammen igen, de glemmer sikkert hurtigt at de var "bedste venner"  :lol:

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 26. okt 2011 15:22

Barbie har født i løbet af i dag, men vi har dog ikke fået dem talt, men der var nogle stykker ved hende :mrgreen:
Hilsen Jonas Læborg

Josephine

Indlæg af Josephine » 26. okt 2011 16:00

Laeborg skrev:Barbie har født i løbet af i dag, men vi har dog ikke fået dem talt, men der var nogle stykker ved hende :mrgreen:
IIIH! Hvor spændende! Upload endelig billeder, når du får mulighed for det :D

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 26. okt 2011 18:06

Laeborg skrev:Barbie har født i løbet af i dag, men vi har dog ikke fået dem talt, men der var nogle stykker ved hende :mrgreen:
Tillykke med kuldet :)

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 26. okt 2011 19:22

Født d. 26. oktober 2011
Siden d. 28. juli har Barbie gået sammen Kashmir, og de er rigtig glade for hinanden. Da der ikke rigtig var sket noget på babyfronten, havde vi egentlig regnet med at hun nok trak den til foråret, men så lå vi for et par dage siden, mærke til at hun var blevet rimelig fast rundt om maven, og så var vi jo sikre på hun var drægtig. I dag har hun så født 6 fine unger, og hun virker til rigtig at havde forstået mor rollen :D

Billede

Stamtavle kan ses her: http://donaus.dk/litter.php?url=ww-kuld-a
Alle ungerne vil blive solgt håndtamme, og der vil medfølge DHF stamtavle, lille madpakke samt cd-rom med billeder af kuldet.
Det er muligt at lave en reservation ved at sende en mail til contact@donaus.dk
Hilsen Jonas Læborg

Laeborg

Indlæg af Laeborg » 27. okt 2011 15:07

Barbie har i løbet af natten flyttet alle ungerne ind i huset, hvor de ligger i en fin lille rede. :D
Igår lå de i en lille rede bag hjulet, men vi valgte at fjerne hjulet, så de lå jo ikke "beskyttede" mere.
Hilsen Jonas Læborg

Besvar