![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Glæder mig til at høre hvad i har at fortælle
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hamsterguf9000 skrev:Jeg er jo, som mange ved, helt forelsket i de små kinesere og har nu en del af dem
De har den fordel at de hænger fast i fingrene/tøjet når de går rundt på en. Det finder jeg utroligt charmerende og samtidig en tryghed. Jeg er så bange for at tabe en hamster :O
Kineserne er nogle meget godmodige dyr som næsten aldrig bider. Ja, jeg er kun blevet bidt en gang fordi hamsteren var meget stresset. Hvis de bliver håndterede helt fra de er små så skal der meget til før de overhovedet overvejer at nappe.
I forhold til bur så oplever jeg at de nemt bliver stressede over et stort bur og de derfor bliver mere sky i et sådant. Jeg har mine til at gå i Bernie-bure eller Samla-bokse fra IKEA. Her har de et tykt lag bundstrøelse hvor de elsker at lave gangsystemer og huler. Derudover har de for det meste hjul og altid sandbad, huse og tunneller. De er ikke så gode til at bruge sandet til at bade i, men de bruger det flittigt til toilet så det er sjældent det er nødvendigt at bundskifte dem.
De er lidt mere aktive end de vinterhvide, men samtidig oplever jeg oftere at kineserne putter end de vinterhvide. Man skal næsten opleve kineserne for det er virkelig svært at beskrive dem. De har hver deres mærkelige påfund og personligheder
Tak skal du ha', troede de skulle ha' mindst 60x 30.Hamsterguf9000 skrev:Mine går i Bernie-buret som er L53 B38 H25,5 cm eller Samla-boksen som er L56 B39 H28 cm
De fleste af mine har prøvet at gå i et Big Alex-bur som er L78 B47 H25 cm og mange af dem er stressede over at der er så meget plads. Istedet bliver de mere afslappede og kontaktsøgende i et af de mindre bure
Tak, det var dejligt at få at vide at de også kommer lidt ud om dagenchlin skrev:Kineserne er ekstremt aktive i deres bur og det er derfor ekstremt vigtigt for deres trivsel at de har adgang til mindst et hjul. Mine løber i deres i langt højere grad end mine vinterhvide og guldhamstere gør - og jeg kunne aldrig drømme om at undlade at give dem et hjul. Alle hamstere bør have mindst et hjul!
En anden ting som ikke er nævnt: Jeg synes at kineserne er gode til at komme ud af sig selv om dagen og tage en tur i deres hjul, spise og drikke lidt og derefter gå ind at sove. De andre arter synes jeg kun kommer frem hvis det er mig der vækker dem. På den måde er kineseren også et utroligt dejligt kæledyr netop fordi man ser den i løbet af dagen