Kinesisk
Kinesisk
Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om de kinesiske dværghamstere, er der ikke nogen der kan fortælle lidt om tempereret, noget specielt man skal være opmærksom på
Glæder mig til at høre hvad i har at fortælle
Glæder mig til at høre hvad i har at fortælle
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt
Klöcker's Hamsteropdræt
-
Re: Kinesisk
Jeg er jo, som mange ved, helt forelsket i de små kinesere og har nu en del af dem
De har den fordel at de hænger fast i fingrene/tøjet når de går rundt på en. Det finder jeg utroligt charmerende og samtidig en tryghed. Jeg er så bange for at tabe en hamster :O
Kineserne er nogle meget godmodige dyr som næsten aldrig bider. Ja, jeg er kun blevet bidt en gang fordi hamsteren var meget stresset. Hvis de bliver håndterede helt fra de er små så skal der meget til før de overhovedet overvejer at nappe.
I forhold til bur så oplever jeg at de nemt bliver stressede over et stort bur og de derfor bliver mere sky i et sådant. Jeg har mine til at gå i Bernie-bure eller Samla-bokse fra IKEA. Her har de et tykt lag bundstrøelse hvor de elsker at lave gangsystemer og huler. Derudover har de for det meste hjul og altid sandbad, huse og tunneller. De er ikke så gode til at bruge sandet til at bade i, men de bruger det flittigt til toilet så det er sjældent det er nødvendigt at bundskifte dem.
De er lidt mere aktive end de vinterhvide, men samtidig oplever jeg oftere at kineserne putter end de vinterhvide. Man skal næsten opleve kineserne for det er virkelig svært at beskrive dem. De har hver deres mærkelige påfund og personligheder
De har den fordel at de hænger fast i fingrene/tøjet når de går rundt på en. Det finder jeg utroligt charmerende og samtidig en tryghed. Jeg er så bange for at tabe en hamster :O
Kineserne er nogle meget godmodige dyr som næsten aldrig bider. Ja, jeg er kun blevet bidt en gang fordi hamsteren var meget stresset. Hvis de bliver håndterede helt fra de er små så skal der meget til før de overhovedet overvejer at nappe.
I forhold til bur så oplever jeg at de nemt bliver stressede over et stort bur og de derfor bliver mere sky i et sådant. Jeg har mine til at gå i Bernie-bure eller Samla-bokse fra IKEA. Her har de et tykt lag bundstrøelse hvor de elsker at lave gangsystemer og huler. Derudover har de for det meste hjul og altid sandbad, huse og tunneller. De er ikke så gode til at bruge sandet til at bade i, men de bruger det flittigt til toilet så det er sjældent det er nødvendigt at bundskifte dem.
De er lidt mere aktive end de vinterhvide, men samtidig oplever jeg oftere at kineserne putter end de vinterhvide. Man skal næsten opleve kineserne for det er virkelig svært at beskrive dem. De har hver deres mærkelige påfund og personligheder
Vi havde en kinesisk hamster i 2½ år før hun desværre måtte aflives.
Hun var utrolig dejlig at have med at gøre, men når hun ikke gad at være ude og nusse mere, så nappede hun os i fingrene for ligesom at sige: Nu vil jeg ind i buret igen.
Hun var vores første hamster og jeg tror hun er en af de personligheder jeg har holdt allermest af af alle de dyr vi har haft (og det tæller alligevel 94 i alt med den store (nulevende guldhamster) talt med)
Hun var utrolig dejlig at have med at gøre, men når hun ikke gad at være ude og nusse mere, så nappede hun os i fingrene for ligesom at sige: Nu vil jeg ind i buret igen.
Hun var vores første hamster og jeg tror hun er en af de personligheder jeg har holdt allermest af af alle de dyr vi har haft (og det tæller alligevel 94 i alt med den store (nulevende guldhamster) talt med)
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
0.1 Cricetulus Griseus - ♥ Yinfeng aka Tøsebarnet / Tigerdyret ♥ (*25.9.2011 - †21.8.2014)
0.1 Mesocricetus Auratus - ♥ Comtessa Cirkeline aka Lillefix / Turbo Kartoffel ♥ (*2.8.2013 - †21.4.2015)
Jeg er vild med kineseren, har selv haft en, men desværre kun en måneds tid, en dag lå hun død i buret og hun var kun ca. 3 måneder gammel.
Jeg kan ikke fortælle så meget om dem andet en jeg elsker deres udsende og deres lange slanke krop og at de nærmest suger sig fast til ens hænder når de er oppe.
Jeg kan ikke fortælle så meget om dem andet en jeg elsker deres udsende og deres lange slanke krop og at de nærmest suger sig fast til ens hænder når de er oppe.
Fra mig og Zoo
Ih hvor er det nogle dejlige ting i kan fortælle, jeg var sekretær ved Valby udstillingen og faldt pladask for de små søde kinesere.
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt
Klöcker's Hamsteropdræt
Jeg havde fornøjelsen af nogle af Mia's kinesere til Liv i landet i Sorø, specielt hendes han var skøn. En lidt sjov fornemmelse da han kravlede rundt på mig inde under min skjorte, og puttede ind imellem.
Jeg skal helt klart have en kineser på et tidspunkt, når jeg får lidt mere plads burmæssigt.
Jeg skal helt klart have en kineser på et tidspunkt, når jeg får lidt mere plads burmæssigt.
Ha' en glad dag
Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Hamsterguf9000 skrev:Jeg er jo, som mange ved, helt forelsket i de små kinesere og har nu en del af dem
Vil du mene at et bur på 70 lang og 35 bred og 35 høj er passende?
Eller et på 100 lang 40 bred og 45 høj?
Fra mig og Zoo
-
Mine går i Bernie-buret som er L53 B38 H25,5 cm eller Samla-boksen som er L56 B39 H28 cm
De fleste af mine har prøvet at gå i et Big Alex-bur som er L78 B47 H25 cm og mange af dem er stressede over at der er så meget plads. Istedet bliver de mere afslappede og kontaktsøgende i et af de mindre bure
De fleste af mine har prøvet at gå i et Big Alex-bur som er L78 B47 H25 cm og mange af dem er stressede over at der er så meget plads. Istedet bliver de mere afslappede og kontaktsøgende i et af de mindre bure
Tak skal du ha', troede de skulle ha' mindst 60x 30.Hamsterguf9000 skrev:Mine går i Bernie-buret som er L53 B38 H25,5 cm eller Samla-boksen som er L56 B39 H28 cm
Fra mig og Zoo
Kineserne er ekstremt aktive i deres bur og det er derfor ekstremt vigtigt for deres trivsel at de har adgang til mindst et hjul. Mine løber i deres i langt højere grad end mine vinterhvide og guldhamstere gør - og jeg kunne aldrig drømme om at undlade at give dem et hjul. Alle hamstere bør have mindst et hjul!
En anden ting som ikke er nævnt: Jeg synes at kineserne er gode til at komme ud af sig selv om dagen og tage en tur i deres hjul, spise og drikke lidt og derefter gå ind at sove. De andre arter synes jeg kun kommer frem hvis det er mig der vækker dem. På den måde er kineseren også et utroligt dejligt kæledyr netop fordi man ser den i løbet af dagen
En anden ting som ikke er nævnt: Jeg synes at kineserne er gode til at komme ud af sig selv om dagen og tage en tur i deres hjul, spise og drikke lidt og derefter gå ind at sove. De andre arter synes jeg kun kommer frem hvis det er mig der vækker dem. På den måde er kineseren også et utroligt dejligt kæledyr netop fordi man ser den i løbet af dagen
Tak, det var dejligt at få at vide at de også kommer lidt ud om dagenchlin skrev:Kineserne er ekstremt aktive i deres bur og det er derfor ekstremt vigtigt for deres trivsel at de har adgang til mindst et hjul. Mine løber i deres i langt højere grad end mine vinterhvide og guldhamstere gør - og jeg kunne aldrig drømme om at undlade at give dem et hjul. Alle hamstere bør have mindst et hjul!
Fra mig og Zoo
-
Jeg har enkelte som aldrig bruger deres hjul eller det er i hvert fald meget sjældent fordi de bruger tiden på alt muligt andet i deres bur. Hvis jeg så har en hamster i transit eller på ferie her så låner de kinesernes hjul
Dejligt med så positive beretninger fra jer alle, jeg må vist på venteliste til sådan en lille mus
Hvad str. hjul bruger i ?
Hvad str. hjul bruger i ?
Knus fra Stine
Klöcker's Hamsteropdræt
Klöcker's Hamsteropdræt
-
Jeg bruger et 20 cm opretstående hjul eller en mellem saucer
Vi brugte et lille saucer, da det var det vi fik af vide hun kunne bruge.
Der tages forbehold for tyrkfjel og prisændringer i forhold til ovenstående indlæg